דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאי 2020: שוק הרכב בהתאוששות

Getting your Trinity Audio player ready...

משבר הקורונה פגע באופן קשה במיוחד בשוק הרכב הישראלי. אחרי ששנת 2020 נפתחה עם מכירות גבוהות בחודשים ינואר-פברואר, נבלמה המגמה בימי התפשטות הנגיף - כאשר בחודש אפריל נרשם שפל של עשרות שנים עם 2,562 מסירות בלבד. נתוני חודש מאי שמתפרסמים כעת מצביעים על תחילת ההתאוששות, עם 10,347 רכבים חדשים שעלו על הכביש בחודש החולף - עליה מרשימה לעומת אפריל, אך עדיין מדובר במספרים נמוכים מאלו שהורגלנו אליהם בשנים האחרונות.

מתחילת שנת 2020 עלו על כבישי ישראל 98,077 רכבים חדשים, לא כולל מוניות, משאיות, אוטובוסים ורכבים דו-גלגליים. מדובר בירידה של 28% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019, אז נמסרו בישראל 136,244 רכבים חדשים.

מרבית יבואני הרכב ספגו ירידות דומות, כאשר השלישיה המובילה את השוק ירדה ב-32%. אצל צ'מפיון מוטורס המצב מעט יותר טוב - סקודה ירדה "רק" ב-20%, פולקסווגן ואודי ירדו ב-10% ואילו סיאט הפתיעה עם גידול של 18% - חלקו נזקף למסירות האיביזה לצה"ל. 

גם אצל שברולט נרשמה עליה קלה, בעוד לובינסקי נהנתה מעליה מרשימה ב-MG ומירידה מתונה יחסית בסיטרואן, אך ספגה ירידה משמעותית בפיג'ו. מותגי ניסאן, הונדה, דאצ'יה, פיאט, פורד ואופל רשמו ירידות חדות של למעלה מ-45%.

סיאט איביזה

בתחום היוקרה המצב טוב יותר, כאשר מלבד אודי גם מרצדס, וולוו ולנדרובר רשמו ירידות מתונות יחסית, ואילו אצל יגואר ופורשה נרשמה עליה מפתיעה - 104% ביגואר ו-132% בפורשה. ג'יפ וקדילאק שמרו על נתונים דומים לאלו של השנה שעברה.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה