דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יום יום חג: יום מסלול בכוכב יאיר

Getting your Trinity Audio player ready...

במדינות נאורות מוטורית, כמו אנגליה למשל, המושג "יום מסלול" הוא מושג מוכר. בכל יום ראשון פותחים מסלולי נהיגה שונים את שעריהם לקהל הרחב, ותמורת סכום לא גדול יכול כל נהג לעלות עם הרכב על המסלול ופשוט לנהוג. בישראל יש מסלול נהיגה אחד נכון להיום (בכוכב יאיר) כך שהמונח יום מסלול מסתכם באירוע הרבה פחות נפוץ ומקובל מהמקבילה האירופאית. בשלב הזה אתם בטח חושבים שעל פיסת האספלט בשרון התרכזו כל מיני חולי הגה עצבניים שאוהבים לחתוך אותכם בכביש ולצאת בחריקה כשהאור מתחלף לירוק. האמת, כמובן, שונה לחלוטין. 

יום מסלול כוכב יאיר

צילומים: צביקה גולדשטיין

בחדר התדריכים ניתן היה לראות אנשים מכל גווני האוכלוסיה השונים. בעלי רכבי יוקרה ורכבים שעולים עשירית, צעירים ומבוגרים, וכן, גם לא מעט נשים. התדריך קצר ומתמקד באופן הנהיגה במסלול, בסימנים השונים ובתדריך בטיחותי קצר. מי שמחפש לימוד מעמיק על בטיחות ונהיגת ספורט יאלץ לעשות קורס מקיף יותר. מכאן יוצאים כולם ומחולקים לקבוצות. כל קבוצה מורכבת מרכבים בעלי יכולות דומות פחות או יותר וכן מנהגים ברמה דומה. הרביעיה הראשונה מוזנקת וכבר אפשר לראות למי ניסיון קודם ולמי פחות. המסלול הותאם כדי להיות טכני לפרקים ומהיר במקומות אחרים ויש לפחות פנייה טריקית אחת שיכולה לגרום לנהג לא מנוסה לפגוש בקונוס. 

לפני שיוצאת הרביעייה השנייה אני קופץ למושב האחורי של דייהטסו סיריון ירוקה. הנהגת של הסיריון מתנסה לראשונה בנהיגה על המסלול וכמו כל נהג חדש על המסלול היא מחוייבת לקחת מדריך. לרכב מצטרף דני גלטר, שיחד עם אייזיק דוידוביץ (אין קשר לח"מ) יזמו את הפרוייקט. באחד על אחד יותר קל להעביר את המסר ודני מתמקד באחיזת ההגה, המבט ועקרונות בסיסיים של נהיגה בטוחה. אם הסיבוב הראשון הזכיר שיעור נהיגה, בסוף המקצה המסר כבר עובר במלואו, הקצב עולה וגם רמת הנהיגה.
 
יום מסלול כוכב יאיר

חשוב להבהיר: יום מסלול הוא הזדמנות להכיר לעומק את הרכב וליהנות מהנהיגה אך הוא לא תחליף לקורס מקיף של נהיגה בטוחה. המיקוד ביום המסלול הוא לא על שיפור הנהיגה אלא על חוויה בתנאים סטריליים. "כבר הייתי כאן כמה פעמים" סיפרה לנו בחורה נחמדה ששיפרה את הסקודה פאביה הידנית שלה. "אני מוציאה כאן את האגרסיות שלי ואז נוהגת רגוע במשך השבוע", היא מוסיפה בחיוך.

בסבב הבא אני מצטרף לבעליה של טויוטה GT86. הטויוטה היא אחת המכוניות הכי "הארד-קור" שיש ולכן אני מופתע למצוא במושב הנהג ד"ר לרפואה שקנה אותה בשביל להינות "לא רק בנס הרים אלא גם בדרך למכולת". לרכב יש את היכולות, וגם הד"ר לא רע בהשוואה לנהג הישראלי הממוצע. 

בשלב הבא עולות המפלצות על המסלול. יש גולף GTI משופרת, אימפרזה STI, וגולת הכותרת - פורד מוסטנג עם 700 כ"ס פלוס. הנהג שלה מפתיע עם התנהגות בוגרת במיוחד. הוא יודע שיש לו הרבה כוח ויכולות דינמיות סבירות, אז הוא סבלני עם דוושת התאוצה. בישורות הוא כבר משיג את כולם. בשלב הזה כל חובבי אדי הדלק ורעש המנועים מרוצים, ופיאט 124 ואלפא רומיאוGT  ישנות עולות על המסלול ומסכמות יום שהוא חוויה אדירה. תרבות מוטורית בזעיר אנפין.

כמה זה עולה?

10 דקות על קארטינג רופס בקניון יעלו לכם 50 שקל, ולא ילמדו אתכם חצי דבר על נהיגה. ב-250 שקל תוכלו לקחת את הרכב שלכם, להכיר את המגבלות שלו, לקבל הדרכת נהיגה בסיסית ולהנות מ-30 עד 40 דקות של אדרנלין מזוקק. 

לפרטים נוספים חפשו בפייסבוק: "Trackdays - נהיגת מסלול"


הכתבה התפרסמה לראשונה בגיליון אוגוסט של מגזין iCar

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה