דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הרכבים שנפרדנו מהם ב-2020

Getting your Trinity Audio player ready...

בכל שנה מגיעים לישראל כמה עשרות דגמי רכב חדשים. במקביל, יש גם דגמים שמפסיקים להימכר, אך על כל דגם שעוזב אותנו, יש בערך 5 חדשים שמצטרפים. אחרי שבשבועות האחרונים סקרנו את הדגמים שיכנסו לאולמות התצוגה ב-2021, החלטנו לבדוק כמה מקומות התפנו לטובתם בשנת 2020. המסקנה ברורה - יהיה פה צפוף בשנה הקרובה.

בנוסף לדגמים שמפורטים פה, יש עוד לא מעט דגמים אשר שיווקם הופסק באופן זמני, עד להגעת דור חדש או מתיחת פנים בחודשים הקרובים. ביניהם ניתן למנות את יונדאי טוסון ו-i30, קיה סורנטו וקרניבל, פולקסווגן גולף ואחרים.

אינפיניטי QX30 - רכב הפנאי הקטן, שמבוסס על מרצדס GLA מהדור הקודם, ירד מפס הייצור בשנה החולפת ובמקביל עזב גם את השוק הישראלי לאחר שמכר כאן קצת יותר מ-100 יחידות בסך הכל. גרסת הכביש שלו, ה-Q30, הפסיקה להימכר עם מנוע ה-2.0 ליטרים ובינתיים מוצעת בגרסת ה-1.6 ליטרים. באולם התצוגה של אינפיניטי תמצאו לצידה את ה-QX60 הגדול בלבד, כאשר בחודשים הקרובים צפוי להצטרף אליהם סוף סוף גם ה-QX50. 

לקסוס CT200h - המשפחתית הקומפקטית הותיקה, שנמכרה כאן במשך כמעט עשור, נפרדה מאיתנו (וגם מיתר השווקים באירופה ובארה"ב) אך עוד הספיקה להעלות יחידות אחרונות על הכביש בחודש דצמבר האחרון. מי שירצה בכל זאת לרכוש מכונית קומפקטית של לקסוס ימצא את הדבר הקרוב ביותר בדמותה של ה-UX, אך בעתיד מתכננת לקסוס להשיק מחליפה יעודית ל-CT.

לקסוס CT

פיג'ו 308 - עוד משפחתית קומפקטית שנטשה, דגם ותיק שעוד הספיק לזכות בתואר "רכב השנה" של אירופה לשנת 2014 - ועד השנה עדיין נמכר כאן, גם אם במספרים נמוכים בשנים האחרונות. מתוך 83 היחידות האחרונות שעלו על הכביש ב-2020, 46 הן מדגם ה-GT הסמי-ספורטיבי, ורק 37 הן מגרסת ה-1.2 ליטרים השגרתית. פיג'ו צפויה להציג דור חדש ל-308 רק ב-2022, אך כבר בחודשים הקרובים נפגוש כאן בסיטרואן C4 החדשה שתמלא את מקומה במשבצת המשפחתית.

פיג'ו 308

סיאט אלהמברה - המיניוואן הענק הגיע אלינו כבר ב-2013, ומאז הוא נמכר בטפטופים מבלי שכמעט השתנה ומבלי שהוצג לו מחליף, עד שב-2020 עלו 3 היחידות האחרונות על הכביש. כמו במקרים רבים אחרים, גם אצל סיאט יש רכב פנאי (טראקו) שתפס את מקומו של המיניוואן, אך הוא לא צפוי להגיע לישראל בעתיד הקרוב.

שברולט טראקס - גם כאן מדובר ברכב שירד מפס הייצור, אחרי כמעט 7 שנים ומתיחת פנים אחת שהיתה במהלך הדרך. היורש הוא כביכול שברולט טריילבלייזר, אך למעשה מדובר בדגם גדול ויקר יותר שישאיר את היצרנית האמריקאית בלי נציג בסגמנט ה-B-SUV בישראל. אנשי היבואנית היו שמחים לראות כאן את שברולט טראקר כמחליף, אך בשלב זה הוא לא מיועד לשווקים מערביים.

שברולט טראקס

שברולט אימפלה - בניגוד לטראקס, האימפלה היא איקון אמריקאי של ממש, שנולד אי שם בשנות החמישים של המאה הקודמת. אבל היום מכוניות סדאן גדולות ובזבזניות הן כבר לא המוצר שהקהל מחפש, כך שהאימפלה ירדה מפס היצור והותירה את המאליבו כסדאן הגדולה של המותג - ולמעשה היחידה שנמכרת בצפון אמריקה.

סאנגיונג טיבולי - קצת כואב הלב כששומעים את ההודעות על הפירוק המתקרב של סאנגיונג. היצרנית הדרום-קוריאנית רואה את אחיותיה, קיה ויונדאי, כשהן נהנות מהצלחה מסחררת - ומשתדלת לייצר בעצמה דגמים שמתאימים לטרנדים הנוכחיים, לצד שמירה על הרקסטון הייחודי ועל יכולות השטח שלו. הקהל הישראלי לא הסתער בהמוניו על הטיבולי, רכב פנאי קטן ושימושי למדי, ואילו גרסת ה-XLV המוארכת שלו הצליחה להימכר בעיקר לקהל נהגי המוניות. שתיהן נטשו אותנו השנה והותירו כאן את הקוראנדו והרקסטון.

סאנגיונג טיבולי

פולקסווגן פולו GTI - היצע הספורטיביות הקטנות הולך ומצטמצם באופן משמעותי. לרנו קליאו החדשה אין גרסת RS, לפיג'ו 208 אין גרסת GTI, לאופל קורסה אין גרסת OPC ולסיאט איביזה אין גרסת קופרה. מי שמחזיקה את מה שנשאר מהסגמנט הזה, לצד מיני קופר S, היא הפולו GTI  - אך ב-4 החודשים האחרונים לא עלו על הכביש רכבים חדשים מהדגם הזה. השיווק צפוי להתחדש רק בסוף השנה.

קיה פיקנטו 1,000 סמ"ק - אין צורך לדאוג, הפיקנטו עדיין איתנו ואפילו צפויה להתחדש עם מתיחת פנים בחודשים הקרובים. אבל מי שעזבה אותנו היא גרסת הבסיס עם מנוע ה-1,000 סמ"ק, אשר נמכרה במחירים אטרקטיביים יחסית והציעה גם אופציה לתיבת הילוכים ידנית. הסיבה להפסקת השיווק לא ידועה לנו, אבל יתכן שיש קשר לעובדה שרק 53 יחידות של הפיקנטו שנמכרו בשנה החולפת צוידו במנוע הקטן, מתוך למעלה מ-8,000 יחידות שנמכרו כאן בסך הכל.

MG ZS בנזין - בעוד הגרסה החשמלית של רכב הפנאי הסיני נוחלת הצלחה מרשימה והופכת לדגם החשמלי הנמכר ביותר בישראל, גרסת הבנזין הפסיקה להימכר בשלב זה והיא עשויה לחזור אלינו רק בעוד כחצי שנה. מתיחת הפנים, שכבר הוצגה בעולם, אמורה להגיע רק ב-2022.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. ביקוש קיים המחירים המריאו הלקוחות ברחו 
    סו , 13-01-2021

    106 ראלי נמכרה כאן בזמנו ב 75K שח, אותו מחיר שעלתה הגרסה האוטומטית המאובזת של 106. איביזה טורבו פחות ממאה אלף שח. אימפרזה GT עלתה 120K. רבים קנו אותן פשוט כי היה אפשר. מאז המשכורות שלנו עלו בקצת, והמכוניות האלה זינקו פי 3 והן פחות מהנות ממה שהיו. היום מכונית ידנית נחמדה עולה לפחות מאה ולמעשה רק סוזוקי סויפט זמינה כידנית ככל הנראה.

    סגור תגובה

חזור למעלה