דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכוניות הנמכרות ביותר ב-2020

Getting your Trinity Audio player ready...

בשנת 2020 עלו על כבישי ישראל 214,544 רכבים חדשים, נתון המהווה ירידה של 15.5% ביחס לשנת 2019 - שבעצמה היתה שנת ירידה ביחס לקודמתה. כך או אחרת מדובר בירידה מתונה ביחס להשערות, בהתחשב במשבר הקורונה שפקד את השווקים. המספרים שלפניכם לא כוללים כמה אלפי מוניות, משאיות, אוטובוסים וכלים דו-גלגליים. גם רכבי היבוא המקביל לא נכללו בנתונים, ומדובר בכמה אלפי כלי רכב. ומי הן 10 המכוניות הכי נמכרות בישראל? בשביל זה תצטרכו לחכות לסוף הכתבה...

שימו לב: השינוי המצוין בטבלאות הוא ביחס לנתוני 2019. הסימן ^ מציין כניסה חדשה לעשיריה המובילה.

דירוג המותגים

מובילות השוק לא השתנו בשנה החולפת, אך בעוד השלישיה הראשונה נפגעה באופן מהותי ממשבר הקורונה - יש כמה מותגים שספגו פגיעה מינורית ואפילו צמחו. אחת הסיבות להבדלים היא בעובדה ששוק הליסינג ירד באופן בולט יותר מהירידה בקרב הרוכשים הפרטיים.

אצל מותגי צ'מפיון מוטורס (למעט אודי) נרשמה שנה מוצלחת במיוחד, כאשר סקודה שמרה על כמות המכירות הודות לגידול בקודיאק והשקת הסקאלה והקאמיק, בעוד סיאט ופולקסווגן הגדילו את כוחן. גם ב-UMI יכולים להיות מרוצים עם עליה קלה בשברולט ובקדילאק וכך גם בחברת המזרח, יבואנית לנדרובר ויגואר. 

אחרי מספר שנות ירידה רצופה, בפורד רושמים סוף סוף נתונים חיוביים, וגם אופל יכולה להתעודד מהצמיחה הקלה. מנגד, שימו לב למספרים של סוזוקי, רנו, ניסאן, הונדה ודאצ'יה - שחוו ירידות לא מבוטלות.

בשוק היוקרה וולוו שמרה על כוחה ומרצדס הצליחה למתן את הירידה הודות לסדרת השקות של דגמים משמעותיים. אצל ב.מ.וו הירידות בולטות בהרבה.

כרגיל, קונצרן יונדאי-קיה ממשיך בשליטה הבלתי מעורערת בשוק הרכב הישראלי, עם נתח שוק כולל של 27.5% - נתון כמעט חסר תקדים ברמה העולמית.

 

 

דירוג הקטגוריות

הטבלה שלפניכם מציגה תמונת מצב ברורה בנוגע לשינויים בטעם של הצרכן הישראלי, כאשר המצב דומה גם ברחבי העולם. בתוך שנים בודדות התכווצו קטגוריות המיני, הסופר מיני והמשפחתיות, ובמקומן זינקו רכבי הפנאי מכל הסוגים והגדלים. למעשה, בשנה החולפת כמעט כל רכב שני שנמכר בישראל - היה SUV.

 

מיני

שני חידושים משמעותיים נרשמו השנה בקטגוריה: הראשון הוא הצמצום בהיצע הדגמים, לאחר שנפרדנו מסוזוקי סלריו, פיג'ו 108, סיטרואן C1 ואופל אדם. החידוש השני הוא מתיחת הפנים של יונדאי i10 והתיבה הרובוטית החדשה, מה שהביא בין היתר להחלפת מקומות בטבלה בינה ובין הספארק - ולקיטון של 55% בכמות המכירות של היונדאי הקטנה.

יצאו מהרשימה: סוזוקי סלריו, אופל אדם, סיטרואן C1, פיג'ו 108, סמארט.

סופר מיני

אמנם, יונדאי i10 איבדה לקוחות - אך לא מעט מהם עברו ל-i20 הגדולה יותר, שרגע לפני החלפת הדור מצליחה לכבוש שוב את פסגת הקטגוריה. גם היא וגם האיביזה טיפסה בין היתר בזכות המסירות לצה"ל, בעוד היאריס רשמה הפוגה קלה בין תום המסירות של הדור היוצא לבין תחילת השיווק של הדור החדש. גם אצל הונדה ג'אז ופיג'ו 208 הושקו דגמים חדשים לאחרונה, ואת הנתונים שלהם נראה בדו"ח של ינואר 2021.

יצאו מהרשימה: סיטרואן C3

 

משפחתיות קטנות

הקטגוריה הזו ממשיכה להצטמצם. האקסנט שהגיעה השנה מובילה, אך במספרים נמוכים בהרבה בהשוואה לקודמתה ה-i25. האטראז' עברה מתיחת פנים קלה השנה, אך זו לא הביאה לקפיצה משמעותית במכירות.

יצאו מהרשימה: סקודה ראפיד, פיאט טיפו, יונדאי i25, סיאט טולדו, קיה ריו סדאן.


משפחתיות

הקורולה המשיכה השנה לשמור על כוחה, כאשר כמה אלפי רכבים נוספים הגיעו ארצה במסגרת היבוא המקביל. האוקטביה נחלשה מעט בשל החלפת הדגם, והסקאלה הפתיעה עם כניסה מהירה למקום השישי. כך או אחרת, המספרים של הקטגוריה הזו הולכים וקטנים.

יצאו מהרשימה: הונדה סיוויק.

 

 

רכבי פנאי קטנים

הארונה והסטוניק החליפו ביניהם מקומות השנה, כאשר שניהם זולים מהממוצע בקטגוריה ובהתאם ממשיכים להוביל. הקונה זינק הודות להשקת הגרסה ההיברידית, ואילו סקודה קאמיק רק הצטרף ומיד התברג בצמרת. השלישיה של סוזוקי עדיין בולטת, ואצל MG יכולים להתגאות בכמות מכירות מכובדת - כאשר מחצית מתוכה היא של הגרסה החשמלית.

יצאו מהרשימה: הונדה HR-V.

 

רכבי פנאי קומפקטיים

כאן התרחש תהליך מעניין: הדגמים היקרים יותר (ראב 4, קודיאק, CX-5) הגדילו את כוחם, בעוד הזולים יחסית (ספורטז', טוסון, C-HR, קשקאי) דווקא ירדו. יתכן וזה קשור להיחלשות של ציי הרכב בשנה החולפת, יתכן וזה בשל העובדה שהשכבות החזקות יותר נפגעו פחות ממשבר הקורונה, ואולי זה פשוט בגלל שגם לטוסון, גם לספורטז' וגם לקשקאי צפויים לצאת דגמים חדשים בקרוב - מה שמביא באופן טבעי לירידה במכירות.

יצאו מהרשימה: אין.

רכבי פנאי גדולים

כאן תמונת המצב ברורה יותר: לקוחות הסורנטו והסנטה פה ממתינים לדגמים החדשים - זה של יונדאי נחת כאן לפני שבועות בודדים, ואילו הסורנטו של קיה מתעכב מעט.  הלנדקרוזר עדיין שולט ביד רמה, גם בגילו המתקדם. בשנה הבאה נראה כאן טבלה מעניינת יותר, לאחר שבחודשים האחרונים הושקו בישראל סובארו איוולטיס, יונדאי פליסייד וטויוטה היילנדר.

יצאו מהרשימה: אין.

 

מכוניות מנהלים

הסופרב, כמובן, היא עדיין להיט מכירות בלתי מעורער - אך מפתיע לראות שהסונטה נמצאת במקום השני, כאשר הדור החדש שלה הגיע ארצה רק בספטמבר, וקודמו הפסיק להימכר בתחילת 2019. וולוו S60 רושמת זינוק נאה, והורדת המחירים של אלפא רומיאו סייעה לג'וליה להיכנס לראשונה לעשיריה המובילה.

יצאו מהרשימה: לקסוס IS, אופל אינסיגניה.

 

 

מיניוואנים

כאן אין כמעט שינויים - הלקוחות עברו כמעט כולם לסגמנט רכבי הפנאי, ומי שנשאר בוחר באחת האופציות הותיקות והמוכרות. הקרניבל יגיע בקרוב בדור חדש.

יצאו מהרשימה: קיה קארנס, סאנגיונג רודיוס.

סאלון-פאר

עוד לפני שהגיעה ארצה מתיחת הפנים שלה, מרצדס E קלאס כובשת את הפסגה - בעיקר בשל הירידה המשמעותית בכמויות של סדרה 5. בשנה הבאה נראה כאן נוכחות בולטת יותר של מרצדס S קלאס, ככל הנראה.

יצאו מהרשימה: אין.

רכבי פנאי-יוקרה קטנים

וולוו ממשיכה לשלוט בקטגוריה, כאשר גרסת הפלאג-אין שהגיעה בקיץ האחרון מעניקה לה יתרון נוסף. צמד הדגמים של אודי משיג נתח מכירות בולט, בעוד ה-GLA החדש עדיין לא מצליח לבוא לידי ביטוי בנתוני המסירות. ב.מ.וו חוותה השנה ירידה בולטת באחת הקטגוריות החשובות ביותר.

יצאו מהרשימה: אין.

 

רכבי פנאי-יוקרה בגודל בינוני

המחושמלות שולטות: ארבעת הדגמים הבולטים בקטגוריה מציעים כולם הנעה חשמלית כזו או אחרת, ואילו באודי ה-e-tron עוקף לראשונה את מכירות ה-Q5. הורדת המחירים של אלפא רומיאו סייעה לה גם במקרה הזה לטפס במעלה הטבלה, ואילו ה-EQC החשמלי של מרצדס צפוי לבלוט כאן בשנה הבאה.

יצאו מהרשימה: DS7 קרוסבק, ריינג' רובר איווק.

 

רכבי פנאי-יוקרה גדולים

גם השנה הגרנד צ'ירוקי מוביל את הקטגוריה הזו בפער ניכר, אבל צריך לזכור שהוא עולה בערך חצי ממתחריו. ריינג' רובר ספורט מרשים הודות לגרסת הפלאג-אין הייבריד שנמכרת במחירים אטרקטיביים יחסית, אם כי הטבת המס שנעלמה צפויה לפגוע משמעותית במכירות. הדיפנדר החדש שהגיע השנה נכנס גם הוא לעשיריה המובילה.

יצאו מהרשימה: לנדרובר דיסקברי.


טנדרונים 

דור הולך ודור בא, והברלינגו ממשיך בשליטה הבלתי מעורערת שלו בקטגוריה. הקנגו המשיך לרדת בשנה היוצאת, ואילו אופל קומבו רשם בכורה מוצלחת. ועוד פרט מעניין - כל דגמי ה-NV200 שנמכרו השנה, היו מהגרסה החשמלית.

יצאו מהרשימה: אין.

טנדרים

אחרי שנים רבות של שליטה די-מקסית, טויוטה היילקס סוף סוף עובר אותו במכירות - אך הסיבה היא החלפת הדור של האיסוזו שהתרחשה לקראת סוף השנה, כך שלא נופתע אם ב-2021 הקטגוריה תשוב לסדר הישן. הטנדר של קיה הוא לא מתחרה קלאסי בקבוצה הזאת, אך הוא רשם פתיחה בהחלט סבירה לכלי מסוגו.

יצאו מהרשימה: פיאט פולבאק.

 

הכי נמכרות בישראל

השלישיה המובילה שומרת על כוחה מהשנה שעברה - עם ירידה קלה אך מתבקשת בכמות המסירות, בשל משבר הקורונה. במקום הרביעי ה-i20 מחליפה את ה-i10, בעוד הראב 4 והקודיאק רושמים זינוק בולט - על חשבונם של הספורטז' והטוסון הותיקים. גם השנה יש 4 היברידיות בתוך 10 הדגמים המובילים, 6 דגמים של קונצרן ינדאי-קיה ורק מכונית אירופאית אחת.

 
הצילומים בכתבה: נועם ריין, ניר בן זקן, הדר קמינסקי

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה