דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הטנדרון החדש של פורד נחשף בגרסת הנוסעים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורד טורנאו קורייר יתחרה בסיטרואן ברלינגו ובפולקסווגן קאדי
  • יציע 5 מושבים בלבד ויונע בבנזין ובחשמל
  • הבנזין לא תגיע ארצה, החשמלית רק בעוד שנתיים

מספר שבועות לאחר שנחשפה הגרסה המסחרית-סגורה של פורד קורייר החדש, מציגה היצרנית גם את גרסת הנוסעים, כבעבר תחת השם "טורנאו קורייר". הגרסה החשמלית צפויה להיות אחת מתוך 10 דגמים נטולי-פליטות שתציע פורד באירופה כבר בשנה הבאה, בדרך ליעד של מכירות רכבים נטולי זיהום בלבד עד לשנת 2035. הייצור של גרסת הבנזין צפוי להתחיל עוד השנה, בעוד החשמלית תרד מפסי הייצור של פורד ברומניה רק במחצית השניה של 2024 - לצידה של גרסה חשמלית חדשה לפורד פומה.

המראה של הטורנאו קורייר מודרני מבעבר, עם קריצות לעולמות הפנאי בדמותם של סבכה קדמית אנכית, קו מכסה מנוע גבוה וקורות צד מושחרות. גרסת ה"אקטיב" תציע גם צביעה שונה לגג, קשתות מובלטות לבתי הגלגלים, פסי גגון ובדי ריפוד שונים.

בתא הנוסעים יציע הפורד צמד מסכי "12 ללוח המחוונים ולמולטימדיה, יחד עם קישוריות אלחוטית לממשקי אנדרואיד ואפל, טעינה אלחוטית לסלולארי ועדכוני OTA למערכות השונות. בלם יד חשמלי ובורר הילוכים זעיר המותקן בסמוך לגלגל ההגה מפנים מקום לחללי אחסון גדולים במרכז.

בשונה ממתחריו הישירים, פורד טורנאו קורייר יוצע עם 5 מושבים בלבד, ללא אופציה לשורת מושבים שלישית. בפורד מציינים כי תא המטען מציג גידול של עד 44% ביחס לדור היוצא ויציע כעת נפח של 570 ליטרים מתחת לגובה המדף, ועד 2,162 ליטרים בקיפול המושבים. לגרסה החשמלית תא אחסון נוסף מלפנים בקיבולת של 44 ליטרים. כושר הגרירה דומה לזה של הגרסה המסחרית ועומד על 700 ק"ג עם ההנעה החשמלית או טון אחד בגרסת הבנזין.

היצע המנועים של הטורנאו קורייר יכלול מנוע בנזין ומנוע חשמלי, ללא אופציית הדיזל שמוצעת בגרסה המסחרית. מנוע הבנזין יהיה מסדרת ה"אקובוסט" המוכרת של היצרנית, עם מגדש טורבו בנפח 1,000 סמ"ק, הספק של 125 כ"ס ויוצע בשילוב עם תיבת 6 הילוכים ידנית או עם תיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. לגרסה החשמלית הספק של 136 כ"ס ואופציה לבלימה רגנרטיבית המאפשרת "נהיגה בדוושה אחת".

בפורד לא מפרסמים מידע על קיבולת הסוללה וטווח הנסיעה, אך מציינים כי טעינה ביתית בקצב של 11 קילוואט תאפשר את מילוי הסוללות בתוך 5.7 שעות, בעוד טעינת DC מהירה בקצב של 100 קילוואט מאפשרת את מילוי הסוללות מ-10% ל-80% בתוך 35 דקות.

מערך הבטיחות הסטנדרטי יכלול בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב, אורות גבוהים אוטומטיים וזיהוי תמרורים. כאופציה תוצע חבילת בטיחות מורחבת הכוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית הפעילה גם בנסיעה לאחור.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה