דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'יפון קטן עד 80,000 שקלים: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...

בשנים האחרונות כולם (כמעט) רוצים רכבי פנאי, קטנים וגדולים כאחד. יצרניות הרכב מתאימות את היצע הרכבים לדרישות של השוק, וההשפעה של טרנד רכישת ג'יפון מחלחלת לאחרונה גם אל שוק היד השניה, שם רכבי הפנאי מציגים פופולריות גבוהה וסחירות עדיפה.

גיפונים קטנים - צילום הדר קמינסקי

בעוד הג'יפונים הקומפקטיים מבוססים על משפחתיות, הג'יפון הקטן מבוסס על פלטפורמת מכונית סופר-מיני. כחדשים הם יקרים משמעותית מדגמי הסופר מיני אך מציעים לרוב מרווח פנימי עדיף, תנוחת ישיבה גבוהה המשרה ביטחון וכמובן מראה אופנתי שהופכים אותם לאטרקטיביים יותר בקרב הרוכשים הפוטנציאלים. חלקם הקטן מציע גם יכולות מסוימות לנסיעה בשטח.

בכתבה זו סקרנו 16 ג'יפונים קטנים בתקציב של עד 80,000 שקלים, כאשר המחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים ובנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית).

ג'יפ רנגייד 2017-2016

מנוע: 1.4 ליטרים, טורבו-בנזין, 140 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (מבחן): 11 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

טווח מחירים: 80,000-75,000 שקלים

מותג השטח האמריקאי חייב לא מעט לרנגייד הקטן, שזוכה להצלחה אדירה במכירות באירופה ומצליח להביא את התדמית הקשוחה לקהל לקוחות רחב. בישראל הרנגייד הוא רכב הרבה פחות נפוץ, בין היתר בשל מחירים גבוהים כחדש, אך בשוק היד השניה מדובר בעסקה לא רעה: בתמורה למחיר יחסית סביר מקבלים רכב עם עיצוב ייחודי, מידה סבירה של שימושיות, מנוע לא רע ובגרסת ה-4X4 יש גם הספק גבוה יותר (170 כ"ס) ואפילו יכולת שטח נחמדה בהחלט. הרנגייד אולי לא מצטיין באיכות הנסיעה, אבל הדבר נכון גם לגבי רבים ממתחריו.

גיפ רנגייד - צילום יתיר דוידוביץ

פיאט 500X מודל 2017-2016

מנוע: 1.4 ליטרים, טורבו-בנזין, 140 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק (מבחן): 10.3 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, אופציה להתרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, והתרעת רכב בשטח מת, 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

טווח מחירים: 65,000-55,000 שקלים

ה-500 הצילה את פיאט, ולא מדובר רק במכונית המיני הקטנה. 500 זו משפחה שלמה של דגמים, שכוללת את פיאט 500 קבריו, המיניוואן פיאט 500L, הספורטיבית אבארט 500 ורכב הפנאי הקטן  פיאט 500X. זה האחרון מציע עיצוב מתוק בצורה יוצאת דופן, לצד ישיבה גבוהה, מנוע חזק יחסית ואחיזת כביש גבוהה. האבזור עשיר בגרסאות הבכירות ומומלץ לחפש רכבים שצוידו במערכות בטיחות אקטיביות. בצד החסרונות - המושב האחורי צפוף יחסית, נוחות הנסיעה לא גבוהה וצריכת הדלק דווקא כן.

פיאט 500X - צילום הדר קמינסקי

הונדה HR-V מודל 2017-2016

מנוע: 1.5 ליטרים, בנזין, 131 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (מבחן): 12 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

טווח מחירים: 80,000-75,000 שקלים

הג'יפון מבוסס הג'אז מציע מרווח פנימי יוצא מהכלל, וגם אפשרות קיפול ייחודית למושבי השורה האחורית כך שניתן להוביל חפצים גבוהים בעמידה. בנוסף מציע הונדה HR-V גם נוחות נסיעה טובה וצריכת דלק לגמרי לא רעה. חובבי הנהיגה עלולים להתאכזב מפעולת המנוע ומתיבת ההילוכים הרציפה, ואחרים עלולים להתלונן על הנדסת האנוש ותא הנוסעים הפשוט יחסית. בסך הכל מדובר בג'יפון פרקטי ויעיל - והוא גם מהיחידים ברשימה שנמכר עם בלימת חירום אוטונומית.

הונדה HR-V - צילום אסף בר-שי

סקודה יטי 2017-2015

מנוע: 1.2 ליטרים, טורבו-בנזין, 110 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים

צריכת דלק (מבחן): 11.8 ק"מ לליטר

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

טווח מחירים: 75,000-55,000 שקלים

את הג'יפון של סקודה תוכלו להשיג גם במחירים נמוכים משמעותית מאלו של מסגרת הכתבה. בתמורה תקבלו רכב מאוד פרקטי ומרווח, עם מושבים מתכווננים ונשלפים, תא מטען סופר-מתוחכם וישיבה גבוהה ושלטת. נוחות הנסיעה לא רעה וכך גם הביצועים וצריכת הדלק. גרסת ה-1.2 ליטרים עם תיבת ה-DSG היא הנפוצה מכולן, אך יש גם מנועים חזקים יותר בנפח 1.4 ו-1.8 ליטרים, גרסאות דיזל ואפילו גרסה ידנית לא כל כך נדירה.

סקודה יטי - צילום פבל צרניצקי

יונדאי i20 קרוס 2017-2016

מנוע: 1.4 ליטרים, בנזין, 100 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (מבחן): 11 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי (ה-i20 הרגילה זכתה ב-4 כוכבים)

טווח מחירים: 75,000-70,000 שקלים

האמת היא שההגדרה של יונדאי i20 קרוס כג'יפון היא קצת שנויה במחלוקת. מדובר למעשה ב-i20 המוכרת מהדור הקודם, שהוגבהה ב-5.5 ס"מ והוארכה ב-3 ס"מ. מרווח הגחון צמח ב-2 ס"מ בלבד. כך או אחרת, ל-i20 קרוס ישנם מאפייני עיצוב ג'יפוניים ואת יתר המאפיינים של ה-i20 הרגילה: מרווח טוב לארבעה נוסעים, נסיעה יחסית נוחה ומולטימדיה יעילה (בהתקנה מקומית). מנגד יש לה מנוע יחסית חלש ותיבת הילוכים מיושנת, צריכת הדלק שלה סבירה בלבד ומפרט האבזור מצומצם. היא תתאים למי שצריך סופר מיני, ורוצה ממש קצת יותר מזה.

יונדאי i20 קרוס - צילום פבל צרניצקי

סוזוקי איגניס 2019-2018

מנוע: 1.2 ליטרים, בנזין, 90 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (מבחן): 16 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 3 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

טווח מחירים: 80,000-70,000 שקלים

אחד מהדגמים הצעירים ביותר בכתבה הזו משתייך למעשה לקטגוריה משלו, של ג'יפונים המבוססים על פלטפורמה של מכונית מיני. סוזוקי איגניס תופסת את מקומה של הספלאש בהיצע של סוזוקי, ומציעה מרווח מפתיע לארבעה נוסעים, עיצוב ייחודי, נוחות נסיעה טובה מאוד וצריכת דלק חסכונית במיוחד. בנוסף מפתיעה האיגניס עם מרווח גחון נדיב ויכולת בכלל לא רעה לנסיעה בשבילים. בעולם היא נמכרת אפילו בגרסאות הנעה כפולה. החסרון הבולט ביותר שלה הוא הבטיחות: ציון הריסוק הנמוך ומערכות הבטיחות צפויות להגיע רק בעוד מספר חודשים, בדגם ההיברידי המעודכן. גם ביצועי המנוע לא חורכי אספלט.

סוזוקי איגניס - צילום הדר קמינסקי

סוזוקי ג'ימני 2016-2015

מנוע: 1.3 ליטרים, בנזין, 85 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (מבחן): 10 ק"מ לליטר

בטיחות: 2 כריות אוויר, לא נבחן במבחן הריסוק האירופאי

טווח מחירים: 80,000-70,000 שקלים

אם האיגניס היא הממתק העירוני המקסים, סוזוקי ג'ימני הוא ההיפך הגמור. עכבר העיר מול עכבר הכפר, אם תרצו. אם אתם לא מתכננים לנסוע בשטח, אין לכם מה לחפש אצל הג'ימני: זהו ג'יפון צפוף ולא פרקטי, לא נוח בנסיעה על הכביש, לא חסכוני, לא חזק ולא בטיחותי. אבל ברגע שעוזבים את האספלט ומגיעים לשטח, מגלים את סוד קסמו של הג'ימני. במימדים זעירים ובמחירים זולים יחסית הוא מצליח לעבור במקומות שגם רכבי שטח יקרים ממנו בהרבה יתקשו לעבור. מדובר בחוויית שטח יוצאת דופן, לחובבי הז'אנר בלבד.

סוזוקי גימני - צילום פבל צרניצקי

סוזוקי ויטרה 2016-2015

מנוע: 1.6 ליטרים, בנזין, 119 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (מבחן): 13.8 ק"מ לליטר

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

טווח מחירים: 75,000-65,000 שקלים

הג'יפון הקלאסי של סוזוקי. לסוזוקי ויטרה יש מבנה פרקטי ושימושי של רכב פנאי, שיתאים למשפחות גם כרכב ראשון. גם מבחינת המראה הוא מציג סגנון קשוח ותכליתי. מנוע ה-1,600 סמ"ק מייצר ביצועים סבירים בלבד אך מנפק צריכת דלק חסכונית. חסרונות? נוחות הנסיעה לא מצטיינת וגם איכות החומרים בתא הנוסעים לא מתעלה. גרסאות ה-4X4 מעניקות יכולת טיולים לגמרי לא רעה, אך גם הן רחוקות מדגמי העבר של הויטרה.

סוזוקי ויטרה - צילום פבל צרניצקי

סוזוקי קרוסאובר 2017-2016

מנוע: 1.6 ליטרים, בנזין, 119 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (מבחן): 14.5 ק"מ לליטר

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

טווח מחירים: 75,000-65,000 שקלים

סוזוקי קרוסאובר לא שונה מהותית מהויטרה, אבל מציע עיצוב יותר משפחתי ופחות קשוח. גם כאן תנוחת הישיבה גבוהה והמנוע יעיל (אם כי לא מוחץ). המרווח הפנימי מצוין וגם תא המטען גדול ושימושי. גם לקרוסאובר גרסת הנעה כפולה, אך עם יכולות שטח פחות גבוהות מאלו של הויטרה. במהלך 2017 הגיעה מתיחת הפנים במסגרתה קיבל הקרוסואבר מנוע טורבו חזק, אך עבורה תצטרכו למתוח עוד קצת את מסגרת התקציב.

סוזוקי קרוסאובר - צילום דניאל סקלי

פיג'ו 2008 מודל 2018-2017

מנוע: 1.2 ליטרים, טורבו-בנזין, 110 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (מבחן): 12.7 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

טווח מחירים: 75,000-65,000 שקלים

בתחילת דרכו, פיג'ו 2008 נראה קצת כמו גרסת סטיישן של ה-208. מדובר היה בג'יפון נוח ויעיל, אך העיצוב לא היה מבריק ומנוע ה-1.6 ליטרים עם תיבת 4 ההילוכים המיושנת פגעו בביצועים ובצריכת הדלק. מתיחת הפנים של 2016 שיפרה משמעותית את תמונת המצב, עדכנה את העיצוב והוסיפה מנוע טורבו חזק וחסכוני. בהמשך הצטרפה גם מערכת לבלימת חירום אוטונומית, אך זו פעילה רק במהירות עירונית. גם משהו.

פיגו 2008 - צילום פבל צרניצקי

סיטרואן קקטוס 2018-2017

מנוע: 1.2 ליטרים, טורבו-בנזין, 110 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (מבחן): 12.5 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

טווח מחירים: 70,000-60,000 שקלים

אחד הדגמים עם העיצוב המיוחד ביותר ברשימה הזו. סיטרואן קקטוס, במיוחד לפני מתיחת הפנים, מציג מראה שכמעט אי אפשר להתעלם ממנו. גם תא הנוסעים שלו ייחודי עם תא כפפות בסגנון מזוודה ישנה ומושבי כורסא גדולים ונוחים. בכלל, נוחות הנסיעה היא אחד הצדדים החזקים ביותר של הקקטוס. גם המנוע חזק וחסכוני למדי. מנגד, ברמה הפרקטית הוא פחות מרווח לעומת רבים ממתחריו, ובמושב האחורי כלל לא ניתן לפתוח את החלונות (למעט פתיחת חרך צר). הנדסת האנוש מסרבלת את התפעול. למתקדמים, נספר כי בחירה בגיר ידני תפתח בפניכם עולם שלם של אפשרויות: קקטוס עם מנוע 1.2 ליטרים אטמוספרי במחירים נמוכים, קקטוס 1.2 טורבו-ידני זריז במיוחד וקקטוס דיזל חסכוני להפליא.

סיטרואן קקטוס - צילום רונן טופלברג

אופל מוקה X מודל 2018-2017

מנוע: 1.4 ליטרים, טורבו-בנזין, 140 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (מבחן): 10.5 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

טווח מחירים: 75,000-70,000 שקלים

המוקה הוא זכר לימים של אופל בקונצרן ג'נרל מוטורס, והוא למעשה אח תאום של שברולט טראקס. אופל מוקה מציע תנוחת ישיבה גבוהה במיוחד, אבזור עשיר (בחלק מהגרסאות אף עשיר במיוחד) ומנוע עם ביצועים טובים למדי. המרווח לא רע לארבעה נוסעים, אך לחמישה יהיה צפוף וגם תא המטען לא מאוד גדול. בשל העובדה שמדובר באחד מראשוני הג'יפונים שנצפו, אופל מוקה מציג איכות נסיעה סבירה בלבד - הן בתחום הנוחות והן ביכולת הדינאמית. צריכת הדלק גם היא לא מצטיינת. למעוניינים ישנה גם גרסת 4X4 נדירה, אך זו לא מציעה יכולות שטח גבוהות. המוקה לא נהנה מסחירות גבוהה, אך זהו גם יתרון: מדובר באחד הג'יפונים הצעירים ביותר שניתן להשיג בתקציב האמור.

אופל מוקס X - צילום הדר קמינסקי

רנו קפצ'ור 2018-2017

מנוע: 1.2 ליטרים, טורבו-בנזין, 118 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק (מבחן): 12 ק"מ לליטר

בטיחות: 4 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

טווח מחירים: 75,000-65,000 שקלים

הג'יפון מבוסס הקליאו צפוי להגיע בקרוב בדור חדש לחלוטין. אבל גם בדור הראשון מדובר ברכב פנאי רב יכולות: הוא נאה ומעוצב, שימושי למדי וגם מצויד במנוע טורבו חזק וחסכוני. נוחות הנסיעה לא מושלמת, וגם יכולת השטח כמעט ולא קיימת, אך הקפצ'ור מצליח "לדפוק הופעה" מבלי לוותר על השימושיות.

רנו קפצור - צילום נועם ריין

ניסאן ג'וק 2017-2016

מנוע: 1.6 ליטרים, בנזין, 117 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (מבחן): 10.3 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, התרעת רכב בשטח מת והתרעת סטייה מנתיב (בגרסת Tekna), 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

טווח מחירים: 75,000-65,000 שקלים

מי שאולי נחשב למייסד הקטגוריה מצליח להישאר רלוונטי גם בשנתונים המאוחרים. הקלף החזק ביותר שלו הוא העיצוב הייחודי, אך הוא נהנה גם מתנוחת ישיבה גבוהה, יחידת הנעה נעימה לשימוש עירוני ואבזור עשיר בחלק מהגרסאות. מנגד, רשימת החסרונות ארוכה לא פחות: זהו רכב צפוף מאוד מאחור עם תא מטען קטן, נוחות הנסיעה שלו לא גבוהה, הביצועים לא מרשימים וגם צריכת הדלק לא חסכונית במיוחד. הוא יתאים למי שנדלק על העיצוב.

ניסאן גוק - צילום מתיו דויל

דאצ'יה סנדרו סטפווי 2020 (חדש)

מנוע: 0.9 ליטרים, טורבו-בנזין, 90 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית מצמד יחיד, 5 הילוכים

צריכת דלק (מבחן): 13.8 ק"מ לליטר

בטיחות: 4 כריות אוויר, 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

מחיר מחירון: 79,990 שקלים

זהו הרכב היחיד ברשימה שתוכלו לקנות באולם התצוגה בתמורה לתקציב של 80 אלף שקלים. עסקת השנה? תלוי איך מסתכלים על זה: הסנדרו סטפווי לא מצטיין באיכות תא הנוסעים, באבזור או בבטיחות, וגם יחידת ההנעה שלו לא מבריקה. מנוע הטורבו-בנזין חלש יחסית ותיבת ההילוכים בעלת המצמד היחיד לא פועלת בצורה חלקה. מצד שני, יש לו גם לא מעט יתרונות: הוא מרווח יחסית, גבוה ולכן גם נוח בשבילי עפר, חסכוני בדלק וכן - גם חדש. לריח הניילונים, אחריות היצרן והמספר אפס על צג הקילומטרים יש משמעות לא מבוטלת בעיני רבים. אגב, גרסת הדיזל הידנית אולי לא תתאים לישראלים רבים, אך אלו שיבחרו בה יהנו מביצועים עדיפים ומצריכת דלק נפלאה.

דאציה סנדרו סטפווי - צילום פבל צרניצקי

שברולט טראקס 2017-2016

מנוע: 1.4 ליטרים, טורבו-בנזין, 140 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (מבחן): 10.5 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

טווח מחירים: 75,000-65,000 שקלים

הג'יפון האחרון ברשימה הוא גם אחד הותיקים שבהם. שברולט טראקס, כמו אחיו התאום אופל מוקה, נהנה ממראה קשוח ומישיבה גבוהה יחסית. המרווח טוב רק לארבעה והביצועים נאים. מנגד, נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש לא מרשימים וגם צריכת הדלק גבוהה יחסית.

שברולט טראקס - צילום הדר קמינסקי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה