גרסת ה-1.5 ליטרים של סיאט איביזה, עם הספק של 150 כ"ס, מקבלת סוף סוף תיבה כפולת מצמדים. אצלנו בשנה הבאה
מאת: נועם ריין
פורסם 01-09-20
פורסם 01-09-20
כאשר הגיעה לישראל סיאט איביזה הנוכחית, לפני 3 שנים בדיוק, היא הוצעה בגרסאות 1.0 ליטר טורבו עם תיבת DSG כפולת מצמדים וכן בגרסת EVO, עם מנוע 1.5 טורבו אשר שודך לתיבה ידנית בלבד, במחיר של 133,000 שקלים. תג המחיר הגבוה והיעדר האופציה האוטומטית הביאו לכך שגרסת ה-EVO החזקה נמכרה בכמה עשרות יחידות בודדות בלבד, ובהמשך אף הופסק השיווק שלה.
כעת מודיעה סיאט על השקת גרסה אוטומטית לאיביזה עם מנוע ה-1.5 ליטרים, שתחליף את הגרסה הידנית גם באירופה. הספק המנוע עומד כאמור על 150 כ"ס והמומנט הוא 25.5 קג"מ. עם תיבת 7 ההילוכים כפולת המצמדים מאיצה הגרסה הזו של האיביזה ל-100 קמ"ש בתוך 8.2 שניות (לעומת 7.9 שניות בגרסה הידנית) והמהירות המירבית עומדת על 219 קמ"ש (215 בידנית).
צריכת הדלק של הגרסה החדשה נעה בין 15.6 ל-17.8 ק"מ לליטר על פי תקן WLTP, כאשר נתונים מדויקים לגרסה שתשווק בישראל יתפרסמו רק עם השקת הדגם אצלנו.
מהיבואנית צ'מפיון מוטורס נמסר כי גרסת ה-1.5 ליטרים כפולת המצמדים של סיאט איביזה צפויה להגיע לישראל במהלך השנה הבאה, כאשר בשלב זה לא ידוע על מועד ההגעה המדויק. כאשר היא תגיע ארצה היא צפויה להיות הסופר-מיני המהירה בישראל (שאיננה ספורטיבית) - עם יתרון קל על פני אופל קורסה ורנו קליאו.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות