מתחילה להימכר בישראל, חושפת ב.מ.וו את גרסת הסדאן שלה - תחת השם סדרה 2 גראן קופה. ה-2 גראן קופה תוצג בתערוכת לוס-אנג'לס שתיפתח לציבור ב-22 בנובמבר. לדברי ב.מ.וו כ-20% ממכירות הדגם יהיו בשוק האמריקאי לבדו; השוק השני בגודלו לדגם זה יהיה השוק הסיני עם כ-15% ושאר המכירות יתחלקו בין שאר שווקי העולם (כ-7% בגרמניה ו-6% בבריטניה). המכירות בעולם ובישראל יחלו ברבעון הראשון של שנת 2020.
כאמור, ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה מבוססת על סדרה 1 החדשה שנחשפה לפני כ-5 חודשים. החזית דומה בהחלט עם גריל הכליות החדש והענק, בתי פנסי ערפל בצורת ראש חץ וכונסי אוויר מדומים (בגרסאות הרגילות).
ובכל זאת, כדי לבדל אותה מסדרה 1, בנוסף לגג המשתפל לאחור גם דלתות הצד נעדרות מסגרת לחלונות. חלקה האחורי ממשיך את שפת העיצוב החדשה של ב.מ.וו אך מותח אותה קצת יותר, תרתי משמע, כך שהפנסים האחוריים צרים יותר ונמשכים אל מרכז תא המטען. הפגוש בעיצוב ספורטיבי עם פתחי אוורור בצידיו.
בפנים הרכב מדובר בעיצוב זהה לאחות הקומפקטית. ישנו לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה גדול הנמצא במרכז הדשבורד ופונה אל הנהג.
אורכה של הגראן קופה עומד על 452.6 ס"מ, רוחבה עומד על 180 ס"מ, גובהה עומד על 142 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 267 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 430 ליטרים.
מנוע וביצועים
בדומה לסדרה 1 החדשה שעברה להנעה קדמית, כך גם סדרה 2 גראן קופה המבוססת עליה ובנוסף תציע אופציה להנעה כפולה בגרסאות הבכירות. סדרה 2 גראן קופה תשווק בשלב זה עם שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד.
גרסת 218i מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק של 140 כ"ס עם מומנט של 22.4 קג"מ הזמין מ-1,480 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות והמהירות המירבית עומדת על 215 קמ"ש. המנוע משודך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-18 ק"מ לליטר.
גרסת 220d מצוידת במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 190 כ"ס עם מומנט של 40.7 קג"מ הזמין ב-1,750 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות והמהירות המירבית עומדת על 235 קמ"ש. המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-22.9 ק"מ לליטר.
גרסת M235i מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 306 כ"ס עם מומנט של 45.8 קג"מ הזמין ב-1,750 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות והמהירות המירבית עומדת על 250 קמ"ש. המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים ולהנעה כפולה חכמה המסוגלת להעביר עד 50% מהכוח לסרן האחורי. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 14.4 ק"מ לליטר.
בנוסף ישנם כמובן שיפורים מכאניים מתבקשים המשפרים את התנהגות הכביש בגרסה החזקה, כגון דיפרנציאל קדמי "טורסן" מוגבל החלקה, מתלי M המנמיכים את הרכב ב-10 מ"מ (מתלים סטנדרטיים בשאר הגרסאות עם אופציה לבולמים אדפטיביים), מערכת בלימה משופרת ומערכת פליטה ספורטיבית. לכל גרסאות ה-2 גראן קופה מתלה אחורי רב-חיבורי.
בארה"ב תציע ב.מ.וו מנוע בנזין נוסף בגרסת 228i עם הנעה כפולה ותיבה אוטומטית 8 הילוכים. ההספק עומד על 231 כ"ס והמומנט על 35.7 קג"מ.
אבזור ובטיחות
ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה תציע תאורת לד כסטנדרט עם אופציה לתאורה אדפטיבית, חישוקים קלים בגודל 16 עד 19 אינץ', לוח שעונים סטנדרטי עם שתי חוגות אנלוגיות ומסך מחשב דרך בגודל 5.1 אינץ' או לוח שעונים דיגיטלי ומסך מולטידיה בגדלים של עד 10.25 אינץ' (את המערכת ניתן לתפעל באמצעות גלגלת שליטה, מגע, קול או מחוות יד), תצוגה עילית צבעונית בגודל 9.2 אינץ', גג פנוראמי, מפתח דיגיטלי (פתיחה הרכב באמצעות הטלפון) ותאורת אווירה עם 6 צבעים לבחירה.
גרסאות M יזכו לגימורים בשחור מבריק והגה ומושבים בעיצוב ספורטיבי. בתחום הבטיחות יוצע מגוון מערכות אקטיביות כגון בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, מערכת חניה אוטומטית ועוד.
לדגמי ב.מ.וו. בישראל -
ב.מ.וו למאמר זה התפרסמו 1 תגובות