דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי 40 שנה - רנו אספאס הופך לרכב פנאי

Getting your Trinity Audio player ready...


בקצרה:
- המכירות צנחו, ברנו הבינו את הרמז
- האספאס צפוי להיות גרסה מוארכת לאוסטרל
- היבואנית מצהירה על כוונות לשיווק מקומי


רנו אספאס, שנחשב לאחד ממייסדי קטגוריית המיניוואנים, נכנע לרוחות התקופה ויהפוך לרכב פנאי. הסיבה למהלך היא כמובן הירידה החדה בביקוש למיניוואנים: אם בשנותיו הטובות רשם האספאס 50 אלף מכירות שנתיות באירופה, את 2022 הוא סיים עם קצת יותר מאלף יחידות שעלו על הכבישים. כמות זניחה עבור יצרן כמו רנו.

ועוד בשורה מפתיעה - לראשונה בהיסטוריית הדגם, האספאס צפוי להגיע גם לשוק הישראלי ולהחליף כאן את רנו קולאוס שלא זכה להצלחה. מתי זה יקרה? כחצי שנה עד שנה לאחר ההשקה באירופה, שעדיין לא ידוע מתי תתרחש. את החשיפה המלאה של הדגם מתכננת רנו לערוך באביב של 2023 - כלומר, בעוד חודשים ספורים.

צפייה בתוכן אחרי 40 שנה - רנו אספאס הופך לרכב פנאי


האספאס הראשון הוצג ב-1983 כמוביל נוסעים פורץ דרך, עם חלל פנימי עצום, חלונות ענק ופיצ'רים יחודיים כמו מושבים אחוריים נשלפים ומושבים קדמיים שהסתובבו ב-180 מעלות. הדור השני ב-1991 הציג חידוש מעניין נוסף - הנעה כפולה ומנוע V6, בנפח 2.8 ליטרים ובהספק של 153 כ"ס. הדור השלישי ב-1996 כלל לראשונה מסכי LCD ויחידות מיזוג עצמאיות בכל אחד מצידי הרכב, ואילו הדור הרביעי שהוצג ב-2002 כלל גם גרסה יוקרתית בשם "אינישיאל פריז" עם גג שמש פנוראמי ענק בגודל של 2.16 מ"ר. למעשה, כבר בדור החמישי (2015) פזלה רנו אל עולמות הפנאי, אבל רק בדור השישי והחדש היא עושה זאת במוצהר, עם רכב שככל הנראה יהיה גבוה יותר משמעותית.

רנו אספאס
האספאס החדש יתבסס על פלטפורמת CMF-CD של היצרנית, עליה מתבססים גם רנו אוסטרל, ניסאן אקסטרייל ומיצובישי אאוטלנדר. הוא יציע 5 או 7 מקומות ישיבה ויספק "נוחות גבוהה למרחקים ארוכים", כך על פי הצהרות היצרנית.

רנו אספאס
סרטון וידאו קצרצר חושף טפח מעיצוב החלק האחורי, שלא במפתיע דומה מאוד לזה של רנו אוסטרל - כך שלא נופתע אם האספאס החדש יהיה למעשה גרסה מוארכת לרנו אוסטרל. היצע המנועים צפוי לכלול את היחידה המוגדשת בנפח 1.3 ליטרים, עם הספקים של 140 או 160 כ"ס, כאשר סביר להניח שגם גרסה היברידית תהיה חלק מההיצע, עם חיבור ישיר בין המנוע החשמלי לגלגלים ועם מנוע בנזין המשמש בעיקר כגנרטור לטעינת הסוללות. דיווחים בעולם מדברים גם על גרסת קופה - עניין שהפך נפוץ ברכבי פנאי, אך קצת פחות מקובל בדגמים עם שלוש שורות מושבים.

למרות שהאח הקטן רנו סניק הוצג בשנה שעברה כקונספט פנאי עם הנעה חשמלית, ברנו עדיין לא רומזים על גרסה כזו לאספאס. לפחות לא בתחילת הדרך. 
 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה