דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם הכוונת על פורשה - פורד חשפה מוסטנג מדהימה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • המוסטנג GTD תהיה המכונית החזקה והמהירה של פורד
  • על בסיס גרסת מירוץ, והבטחה לשיאי מסלול
  • בייצור מוגבל ובמחיר גבוה פי 10 ממוסטנג בסיסית
פורד מוסטנג GTD

מהמסלול לכביש: פורד חשפה מוסטנג GTD, גרסת קצה למכונית הספורט הפופולרית בעולם, שמסתמנת כתשובה אמריקאית ללא אחרת מפורשה 911 GT3, עם שאיפה לקבוע זמן הקפה מהיר מ-7 דקות סביב מסלול הנורבורגרינג בגרמניה.

צפייה בתוכן עם הכוונת על פורשה - פורד חשפה מוסטנג מדהימה

בדומה לפורשה, גם כאן מדובר בגרסת הומולוגציה והתאמה לכביש הציבורי למכונית מסלול ייעודית, עימה מתכננת פורד לחזור לסבב מרוצי הסיבולת - לרבות הלה מאן בשנה הבאה.

פורד מוסטנג GTD

הייצור יתבצע בחלקו הראשון בפס הייצור של המוסטנג הרגילה בפלאט רוק, מישיגן, משם תעבור לקנדה להרכבה סופית בעבודת יד במפעל של מולטימאטיק במרקהם, אונטריו, זה שהיה אחראי בעבר גם על ייצור הפורד GT.

פורד ציינה כי הייצור יוגבל, אם כי עדיין לא ברור לכמה יחידות, וכי תג המחיר יעמוד על 300 אלף דולר, פי עשרה מזה של מוסטנג בסיסית וכ-120 אלף דולר יותר מהמתחרה הגרמנית.

הכי חזקה: על ההנעה מופקד מנוע V8 בנפח 5.2 ליטר עם מגדש על המפיק 800 כ"ס, והופך אותה בכך למכונית החזקה ביותר שפורד ייצרה מעולם. המנוע מסוגל לטפס לסל״ד גבוה משמעותית מהמקובל במנועים עם מגדש-על (קו אדום ב-7,500 סל"ד) בעוד סעפת פליטה מטיטניום של אקרפוביץ' אחראית על צלילי קרב.

פורד מוסטנג GTD

המנוע מחובר לתיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד המוצבת מאחור בתוך תת שלדה חדשה, על מנת לאפשר חלוקת משקל אופטימלית (50-50). גם מערך המיתלים האחורי שונה עם יחידות קוילאובר (בולם בתוך קפיץ) המוצבות אופקית בדומה למקובל ברכבי מירוץ.

גם זרועות המתלה מלפנים שונות, על מנת לתמוך בעומסים גבוהים יותר. ארבע הפינות נתמכות בולמי זעזועים אקטיביים של מולטימאטיק ASV, המאפשר גם הנמכת המרכב ב-4 ס"מ לנסיעה במסלול.

מה עוד צריך לדעת: מלבד הדלתות העשויות אלומיניום, כל חלקי המרכב עשויים מקרבון, עם פתחי אוורור ומסיטי אוויר מסיביים מלפנים, וכונסי אוויר גדולים סביב בתי הגלגלים הקדמיים לטובת הפחתת מערבולות. צמד פתחי אוורור נוסף סביב בתי הגלגלים האחוריים מיועד לקירור תיבת ההילוכים. בחלק האחורי מוצבת כנף ענקית עם מנגון אקטיבי למקסימום כוח הצמדה או מינימום גרר.

פורד מוסטנג GTD

יש בלמים קרמיים של ברמבו בעוד שעל הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלן פיילוט ספורט קאפ 2R דביקים ורחבים במיוחד (325 מ"מ מלפנים, 345 מ"מ מאחור) על חישוקי "20 עשויים אלומיניום מחושל, או מגנזיום מחושל קלים עוד יותר כאופציה בתוספת מחיר. מחשב ניהול ייעודי יאפשר לנהג להגביל את כוח המנוע וגם את מידת ההתערבות של בקרת האחיזה.

תמונות של תא הנוסעים לא פורסמו, אבל פורד מציינת כי מושבי באקט של ריקארו יהיו ציוד תקני. מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, בורר ההילוכים ותווית עם מספר ייצור סידורי, ייוצרו כולם בהדפסת תלת-מימד מחלקי טיטניום של מטוס הקרב F22.

פורד מוסטנג GTD

מה אנחנו חושבים: פורד החליטה עם המוסטנג GTD להתמודד מול מי שנחשבת לאחת ממכוניות הספורט הטובות בעולם, עם יכולות מוכחות על מסלול המרוצים. ועל הנייר לפחות, נראה שיש לה לא מעט כלים לעשות כך. האם תצליח לנצח את פורשה במגרש הביתי ולהיות מהירה יותר בגיהנום הירוק? ימים יגידו.

בכל מקרה, ההיסטוריה מלמדת שפורד היא מיצרניות הליבה הבודדות בעולם שהצליחו להתמודד על המסלול מול האקזוטיקה של התעשייה, עם הניצחון המפורסם על פרארי בלה מאן 1966.

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה