דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שינוי כיוון בדאצ'יה - תנסה להתחרות בג'יפ

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • דאצ'יה תהפוך ממותג עממי במחיר אטרקטיבי למתחרה בג'יפ
  • הדגם הראשון באסטרטגיה השונה יהיה הדאסטר החדש
  • הגעה לאולמות התצוגה - במהלך שנה הבאה
דאצ

מרומניה לשטח: יצרנית הרכב הרומנית דאצ'יה הייתה מותג רכב עממי ונגיש - עם לא מעט בדיחות עבשות שגרר עימו משנות ה-80. אבל מאז נרכש על ידי רנו ב-1999, סיפורו קיבל תפנית חדה. שימוש בחלקים מכאניים (פלטפורמות ומנועים) של רנו וחיסכון מכל בחינה אחרת (סביבת תא נוסעים, אבזור) הפכו אותו לנגיש באופן יוצא דופן.

הקהל האירופי שקיבל אפשרות לרכוש רכב חדש במחיר של רכב משומש מבית מותגים מוכרים, הצביע בכיס. כיום מככבת דאצ'יה לא פעם בראש טבלת המכירות האירופיות עם דגמים שונים ותדמית משובחת. אבל המצב משתנה במהירות בתעשייה. שכן תהליכי החשמול מצד אחד, מערכות נהיגה אוטונומיות מצד שני ורגולציה מכבידה מקשים עליה לשמר את פערי המחיר ששיחקו לטובתה.

דאצ

בראיון שהעניק המעצב הראשי של קונצרן רנו, לורנס ואן דה אקר לאוטוקאר עדכן כי "עם כניסתו של לוקה דה מאו לתפקיד המנכ"ל ב-2021 הוא הביע שאיפה שדאצ'יה תהיה יותר מרק מותג של 'תמורה לכסף'. משם עלה נושא הטיולים ופעילות פנאי בחיק הטבע, שהפכה נפוצה הרבה יותר בתקופה הקורונה".

הוא הוסיף כי "לג'יפ אין אף מתחרה רציני באירופה ודאצ'יה יכולה להיות בדיוק כזו. מכונית שמותאמת לאנשים שאוהבים לצאת מהעיר".

כוח חלוץ: הדגם הראשון בקו החדש של היצרנית יהיה דור שלישי לדאסטר שיוצג רשמית במהלך שנה הבאה. הדאסטר נחשב כיום ספינת הדגל של המותג ועם 2 מיליון יחידות מאז הוצג לראשונה, הוא הדגם השני הכי נמכר של המותג הרומני אחרי הסנדרו.

דאצ

תמונות ריגול שפורסמו ברשת חושפות כי העיצוב צפוי להפוך זוויתי יותר, קשוח ואגרסיבי עם יחידות תאורה מקוריות בהשראת הביגסטר, קונספט שהוצג לפני כשנתיים. החידוש המשמעותי ביותר יהיה מעבר לפלטפורמת CMF-B המודרנית של בעלת הבית רנו-ניסאן, זו שתאפשר לשלב בו לראשונה מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

למרות שמערכת ההנעה הכפולה לא מוצעת בדגמים המקבילים על בסיס הפלטפורמה (למשל רנו קפצ'ור וניסאן ג'וק), דאצ'יה כן צפויה לשלב אותה בדאסטר במטרה לשמור על מעמדו כאחד מרכבי הפנאי כפולי ההנעה הזולים בשוק. כבעבר הוא יוצע רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית, עם הילוך ראשון קצר במיוחד המשמש כמעין תחליף להילוך כוח.

עוד לא ברור אילו מנועים ישולבו בו, אבל נראה כי הדיזל המשובח (מכונה K9K) ששירת בשני הדורות הקודמים, לא יוצע עוד, שכן גם בעלת הבית רנו מפסיקה לשלב אותו בדגמיה העדכניים. הוא כן צפוי להציע מנוע בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.33 ליטר ומערכת היברידית קלה, וככל הנראה גם את המנוע ההיברידי העדכני של רנו.

דאצ

מה אנחנו חושבים:  התייקרות מכוניות חדשות והמשבר הכלכלי עם אינפלציה גואה הציבו את דאצ'יה בעמדת יתרון בשוק הרכב האירופאי. ואכן, את המחצית הראשונה של השנה היא סיימה עם גידול של 24% במכירות באירופה, כשהיא הופכת למותג השני הכי נמכר ללקוחות פרטיים.

האסטרטגיה של דאצ'יה לנסות ולהיות אלטרנטיבה לג'יפ עשויה לשדרג את מעמדה ולהפוך אותה ייחודית בשוק הרכב ביבשת הישנה, בעיקר בהתחשב בצונאמי החשמליות שמגיע מסין. האם תצליח לעשות זאת תוך שמירה על יתרון המחיר בהשוואה למתחרים? ימים יגידו.

למאמר זה התפרסמו 23 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה