דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיני מתחדשת: חשמל היום, בנזין בעתיד

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מיני חשפה גרסאות 3 דלתות וקאנטרימן חדשים
  • העיצוב וסביבת הנהג עודכנו, ההנעה חשמלית
  • שיווק מקומי במהלך הרבעון השני של 2024
מיני

לחדש את המקור: מיני שלוש דלתות חדשה תהיה דור רביעי בשושלת מאז עבר המותג הבריטי לשליטת ב.מ.וו, ומוציאה לגמלאות את קודמתה אחרי כעשור. העיצוב החיצוני שומר על מאפיינים מסורתיים לרבות יחידות תאורה עגולות מלפנים ואפשרות לצביעה דו גוונית למרכב ולגג, עם שינויים הכוללים סבכה קדמית שונה ופנסים בעיצוב עדכני מאחור עם פס מחבר בניהם.

מיני

סביבת הנהג עברה עדכון משמעותי עם מסך מגע עגול בטכנולוגיית OLED במרכז הקונסולה כמחווה למיני המקורית, המאפשר וויתור על חוגת iDrive ומפנה מקום ליותר תאי אכסון בקונסולה שבין המושבים. גם לוח המחוונים הוסר כשבמקומו יש תצוגת נתונים עלית כאופציה עם מעט מתגים בקונסולה המרכזית לרבות לבורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) מתג הנעה ובורר מצבי נהיגה.

מיני תוצע בתחילה בגרסאות חשמליות שפותחו בשיתוף גרייט וול הסינית. לקופר E הבסיסית 184 כ"ס המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות וטווח של 305 ק"מ מסוללות 40.7 קוט"ש, 77 ק"מ יותר מהמיני חשמלית היוצאת. המנוע בקופר SE מפיק 218 כ"ס, הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.7 שניות וסוללה בקיבולת 54.2 קוט"ש מקנה טווח של 402 ק"מ.

מיני

טעינה מהירה (75 קילוואט לקופר E ו-95 קילוואט לקופר SE) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה. מערכת שמע ייחודית מאפשר מגון צללי נסיעה מלאכותיים בהתאם לבחירת הנהג.

בעתיד יצטרפו להיצע גם מנועי בנזין מוגדשים - 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ו-4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר - המוכרים של ב.מ.וו.

מיני קאנטרימן

מקסי מיני: הקאנטרימן הוא דור שלישי בשושלת רכב הפנאי של מיני והדגם הגדול ביותר שיצרה. הוא מבוסס על פלטפורמת FAAR המיועדת לדגמי הנעה קדמית של ב.מ.וו, המשותפת ל-X1 עם ממדים שגדלו משמעותית בהשוואה לקאנטירמן היוצא. עם תוספת 13.5 ס"מ לאורך (443 ס"מ), 9.5 ס"מ לגובה (165.5 ס"מ) ו-2 ס"מ לרוחב ולבסיס הגלגלים (184 ס"מ ו-269 ס"מ בהתאמה) האמורים לאפשר מרחב מחיה טוב יותר לנוסעים.

מיני קאנטרימן

בעוד סביבת הנהג זהה למיני 3 דלתות, העיצוב החיצוני מאמץ מראה אגרסיבי מבעבר לרבות יחידות תאורה חדות יותר מלפנים, קורה C מודגשת בצבע זהה לגג ואופציה לחישוקי "20. למרות הממדים שגדלו העיצוב העדכני מאפשר הורדה משמעותית של מקדם הגרר (מ-0.31 ל-0.26). כאופציה יוצעו לבולמי זעזועים אדפטיביים עם הנמכת מרכב קלה (1.5- ס"מ) המבטיחים שיפור בנוחות הנסיעה והיכולת הדינמית.

גם הקאנטרימן מוצג בתחילה בגרסאות חשמליות, כשבעתיד יוצעו גם ממנוע בנזין ודיזל המוכרים של ב.מ.וו. הוא יוצע בשתי גרסאות, הנעה קדמית (204 כ"ס) עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות או הנעה כפולה (313 כ"ס) ו-5.6 שניות ל-100 קמ"ש. סוללה בקיבולת 66.45 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 462 ק"מ להנעה קדמית ו-433 ק"מ להנעה כפולה, עם טעינה מהירה (130 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% בחצי שעה.

מיני קאנטרימן

מה אנחנו חושבים: מיני הייתה בתחילת האלף אחד המותגים הנחשקים בתעשייה, כשהיא מובילה אופנת רטרו מלהיבה. אבל מאז איבדה גובה ולא ממש חידשה ב-20 השנים האחרונות, בעיקר בגלל היעדר תחרות אמיתית. מיני בוחרת לחדש את היצע השני הדגמים הנמכרים ביותר שלה קודם כל בגרסאות חשמליות, וזה סימן מעודד שפני המותג לקדמה של התנתקות מהבנזין.

במקרה של גרסת שלוש דלתות היא צפויה לתחרות מצד פיאט 500e ורנו 5 EV, שתיהן צפויות להיות זולות ממנה ולכן ההתמודדות תהיה קשה מבעבר. במקרה של הקאנטרימן, נראה שהוא עשוי להצליח יותר מקודמו שהתקשה להתמודד מול מתחרים כמו אודי Q3, וולוו XC40, מרצדס GLA או אחיו לפלטפורמה, ב.מ.וו X1. בעיקר הודות לעיצוב הייחודי בקטגוריה, ולעובדה שהוא מצוייד במערכת הנעה חשמלית מתקדמת.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה