דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וולוו EM90 החשמלי - תאום שוודי למיניוואן סיני

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • המיניוואן החשמלי של וולוו יציע שישה מקומות ישיבה
  • למעשה אח תאום לזיקר 009, שכמו וולוו שייך לג'ילי
  • בינתיים מיועד רק לשוק הסיני

לאחר מספר רב של קדימונים עם חלקי מראה לצד שבבי מידע רשמי, חושפת וולוו את EM90 – מיניוואן ענק חשמלי עם מקום לשישה נוסעים. המכירה בשוקי המערב נשקלת, בזמן שהזמנות בסין כבר נפתחו. שם הוא יתחרה בדגמים כמו לקסוס LM וגם בזיקר 009, למעשה אחיו התאום.

EM90 מבוסס על פלטפורמת SEA של ג'ילי, אותה אחת שמשרתת גם את זיקר 009 ו-001 וכן את פולסטאר 4. נזכיר כי ג'ילי היא בעלת הבית של כל המותגים האלה. המימדים עצומים וכמעט זהים לאלו של זיקר 009, עם אורך של 521 ס"מ, רוחב של 202 ס"מ, גובה של 186 ס"מ ובסיס גלגלים סופר-נדיב של 320.5 ס"מ.

גם המראה זהה למיניוואן של זיקר כולל קורה קדמית מפוצלת, מבנה דלתות אחוריות וממדי חישוקים - "19 או "20. ההבדל המהותי ביניהם נמצא בחרטום. בוולוו יש קו מותגי כולל יחידות תאורה בעלות מוטיב "פטישו של ת'ור", שנראו לראשונה בגרסה הנוכחית ב-EX90 החדש לכשעצמו.

הזהות ממשיכה גם בתא הנוסעים שיכול לארח שישה כששתי השורות הראשונות מציעות כוונון חשמלי מלא למושבים כולל למשענות הראש ולהדום הנשלף, ואפשרויות חימום, אוורור ועיסוי. מסך בגודל "15.6 מחובר לתקרה לטובת צפייה בסרטים, אך בעידן בו ב.מ.וו סדרה 7 מציעה מסך "31 ובמתחרה לקסוס LM יש מסך בגודל "48, הוא פחות מרשים.

בשלב זה וולוו מציגה גרסת הנעה אחת עם מנוע חשמלי אחורי בודד שמייצר 272 כ"ס, ומאיץ את המיניוואן הכבד (כ-2.8 טון) מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות ועד למהירות של 180 קמ"ש. נזכיר כי זיקר 009 מוצע גם בגרסה עם שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה, הספק משותף של 544 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות.

הסוללות הם מייצור משותף של ג'ילי ו-CATL בקיבולת של 116 קוט"ש - זיקר 009 מוצע גם עם סוללות 140 קוט"ש. הטווח המוצהר פנטסטי עם 738 ק"מ, אבל יש לזכור כי הוא לפי תקן המדידה הסיני הפחות מחמיר, וצפוי לרדת לאזור 520 ק"מ בתקן מדידה מערבי. עדיין מכובד מאוד. טעינה מהירה מ-10%-80% אורכת 30 דקות, ולרכב אפשרות לספק אנרגיה גם לכלי רכב אחרים.

מה אנחנו חושבים: החשמל שהחזיר לחיינו את דגמי הסדאן נראה שאחראי גם לקאמבק של מיניוואנים גדולים – בעיקר בתחום היוקרה, אבל לא רק. ואחרי המיניוואנים הסיניים של זיקר, וויה, דנזה ומקסוס, אנחנו עדים לשלב הבא בהתפתחות עם דגמים מתחרים של לקסוס ועכשיו גם וולוו.

בינתיים המיניוואינים השונים מרוכזים בדרום מזרח אסיה כשסין מקבלת את כולם. אבל לקסוס פרצה את המחסום למערב, מצטרפת לעוד כמה יצרניות סיניות שמנסות לעשות זאת, ונראה שגם וולוו בכיוון.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אין על לקסוס !!! 
    עדו, 15-11-2023

    כמי שהתנסה ברכבי וולבו ונהנה ביותר ,14 שנה רצופות, מלקסוס GS300,
    ללא אף תקלה, אמינות גבוהה ביותר, יבואן מעולה,
    וכיום בעלים של לקסוס RX450H נטענת, חדשה,
    ללא צל של ספק - הייתי
    בוחר בלקסוס LM.

    סגור תגובה

  • 2. להשוות רכב שוודי לרכב סיני זה לא אמין (לת)
    גאנגו, 15-11-2023

  • 3. סיני לא רצוי כאן יותר.  
    י, 15-11-2023

    תומכים באויבים שלנו ומוחקים אותנו מהמפות שלהם ואז מצפים שנמשיך לקנות מהם.
    אנחנו לא יותר מארנק מהלך מבחינתם. מי שקונה סיני בוגד במדינת ישראל.

    סגור תגובה

  • 4. וולוו EM90 החשמלי - תאום שוודי למיניוואן סיני 
    DANY_TORONTO, 15-11-2023

    אמרתי לכם קודם - המרחק מזויף - ללא קשר לסוג הבדיקות. להפחית אותו ב-40% - כי זה תלוי בהרבה גורמים = המשקל בתא המטען או מאחור, כמות האנשים, הטופוגרפיה ומצב הסוללות.
    כמו כן - אני מקווה שאתם זוכרים את הקרנות ה-ELF וה-EMF. זכור - מדדתי ב-4 מכוניות לגבי הפליטות שלהן אשר מבוטאות במיליגאוס = כולן חרגו מהסטנדרט העולמי - ההברידים.
    התצוגה המרכזית מסוכנת מאוד - כי אתם צריכים להפעיל לתפקודים. מחקר מדעי של ה-NHTSA מראה שהעיניים אינן על הכביש למשך 40 שניות ושום היי-טק לא יעזור לכם כדי למנוע תאונות.
    עשרות אלפי סוללות הליתיום כבדות מאוד = מקצר את מרחק הנסיעה.
    בערך בעוד 10 שנים יהיה סוג חדש של סוללות = מבוססות על נתרן = קלות יותר ומספקות מרחקי נהיגה ארוכים יותר.
    לנו רק מכוניות בנזין.
    לבסוף - לא, לא ולא מכוניות סיניות!

    סגור תגובה

חזור למעלה