דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכונת הראלי של פורד, על חשמל כמובן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורד חשפה גרסת ראלי למוסטנג מאך-E
  • על בסיס גרסת GT, עם שדרוג מכלולים
  • ישווק בעולם במהלך 2024, ואולי גם אצלנו
פורד מוסטנג מאך-E ראלי

ראלי חשמלי: פורד חשפה את המאך-E ראלי, גרסת קצה לרכב הפנאי החשמלי הראשון שלה שאמורה לאפשר יכולת משופרת לנסיעה בדרכי כורכר. הגרסאות הרגילות צפויות לנחות כאן באמצעות היבואנית הרשמית במהלך השנה הבאה, כחמש שנים לאחר ההשקה העולמית שלו. עם זאת, לא ברור האם גרסה זו תגיע גם אלינו.

צפייה בתוכן מכונת הראלי של פורד, על חשמל כמובן

כבסיס משמשת גרסת GT, החזקה ביותר בהיצע כיום עם 487 כ"ס והנעה כפולה, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות. גם בלמי ברמבו קדמיים (4 בוכנות, 385 מ"מ) עברו בירושה מה-GT.

השינוי העיקרי הוא למערך המיתלים, עם קפיצי סליל שונים והגבהת מרכב של 2 ס"מ. לבולמי הזעזועים  האדפטיבים כיול שונה ועל הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלן קרוס-קליימט 2 עם סוליה אגרסיבית יותר ודופן עבה יותר מצמיגי הכביש של הגרסאות הרגילות.

בורר הנהיגה כולל כעת גם מצב 'ראלי' המתאים את המערכות השונות לנסיעה מהירה בדרכי כורכר, לרבות הפחתת מידת ההתערבות של בקרת היציבות.

פורד מוסטנג מאך-E ראלי

הופעה קרבית: הראלי נבדלת מהגרסאות הרגילות ביחידות תאורה עגולות שנוספו במרכז הסבכה, בהשראת יחידות התאורה המוצבים על מכוניות WRC בקטעי דירוג ליליים ובחישוקי "19 בעיצוב דומה לזה של רכבי ראלי. יש גם פגושים וספי מרכב שונים עם מיגון ייעודי כנגד פגיעות וספויילר אחורי גדול על קצה דלת תא המטען.

לדברי פורד גרסת הראלי תוצע עם אותן סוללות 91 קוט"ש עם טווח נסיעה של 400 ק"מ, כ-90 ק"מ פחות בעקבות העלייה במקדם הגרר והצמיגים השונים. טעינה מהירה (150 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכ-35 דקות.

פורד מוסטנג מאך-E ראלי

מה אנחנו חושבים: פורד נחשבת כבר שנים לנועזת והמקורית מבין ענקיות הרכב האמריקאיות, ובהיסטוריה שלה יש לכך דוגמאות רבות. החל מלידת המוסטנג, דרך ה-GT40 שהייתה תשובה אמריקאית ראשונה לאקזוטיקה אירופאית וגם הביסה את פרארי במגרש הביתי של 24 השעות של לה מאן, ועד גרסאות ראפטור שזיכו את הטנדרים שלה במעמד נחשק וייחודי בקטגוריה.

והמאך-E ראלי הוא דוגמה נוספת לכך, שכן הוא לא עוד קונספט המוצג רק על במת תערוכת רכב, אלא ישווק בשנה הבאה באירופה ובארה"ב. אין ספק כי ההופעה הקרבית והיכולת המשודרגת והייחודית בקטגוריה יקסמו לרבים, ולכן אנחנו מקווים שגם יבואנית המותג לישראל תרצה (ותצליח) לשים יד עליו. אם זה יקרה, ההמתנה הארוכה להגעת המאך-E הרגיל עשויה להשתלם.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה