פיאט טיפו. זה יהיה שמה של התת-משפחתית החדשה של פיאט. על לוחית הרישוי של המכונית שבתמונות אמנם כתוב "אגאה", אך זהו רק שמו של ה"קונספט" שהוצג בתערוכת איסטנבול לפני כמה חודשים. פיאט אמנם תשמר את השם אגאה, אך זה יהיה רק שמה של המכונית שתשווק בטורקיה. המכונית שתשווק באירופה, ותגיע בסופו של דבר גם לישראל, תיקרא על שמה של המשפחתית ששווקה כאן בסוף שנות השמונים ותחילת התשעים, עד אשר היא הוחלפה בפיאט בראבו.
בשלב זה לא בדיוק ברור האם פיאט טיפו תשמר את העיצוב של האגאה קונספט, אך ההגיון אומר שכן, ביחוד לאור העובדה שהדגם שהוצג לא נראה "קונספטי" במיוחד. פיאט כן מאשרת את היצע המנועים, או לפחות את סוגי המנועים וטווח ההספקים. אלה יהיו מנועי בנזין וטורבו דיזל עם הספקים שינועו בין 95 ל-120 כ"ס וישודכו לתיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות. פיאט איננה מוסרת אם מנועי הבנזין יהיו אטמוספריים או מוגדשי טורבו.
פיאט טיפו. כך - כנראה - היא תיראהפיאט אגאה תושק כבר בחודש נובמבר הקרוב בטורקיה, שם היא תימכר כאמור תחת השם אגאה. בדצמבר שלאחריו היא תושק במדינות אפריקה, המזרח התיכון ואירופה. בסופו של תהליך ההחדרה, פיאט מאמינה כי הטיפו תשווק בכ-40 מדינות בסך הכל. בשנה הבאה יצטרפו אל הטיפו סדאן גם גרסאות האצ'בק וסטיישן.
פיאט איננה חושפת את רשימת האבזור של הטיפו החדשה, אך לא מן הנמנע שהוא יהיה דומה עד זהה לזה של האגאה קונפסט. שם כללה המכונית את מערכת המולטימדיה UConnect של פיאט ואלפא רומיאו עם מסך מגע בגודל 5 אינץ', דבר נדיר למדי בקטגוריה בה לא כל המכוניות מגיעות עם מערכת מולטימדיה בכלל, ואלה שכן, מקבלות לרוב מערכות פשוטות יותר בהתקנה מקומית. בנוסף, מגיעה האגאה גם עם שליטה מההגה, בקרת אקלים, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, דיבורית בלוטות' בקרת שיוט ועוד.
פיאט טיפו. תמונת תא הנוסעים של הקונספט רומזת על האבזור הסופימחירה של הטיפו טרם אושר, אך ההערכות מדברות על סביבת ה-12,000 אירו, נמוך בכ-1,500 אירו ממחירה ההתחלתי של יונדאי i20 באיטליה ויקר בכ-2,000 אירו מזה של פורד פיאסטה. מחברת סמל"ת, יבואנית פיאט לישראל, נמסר למערכת iCar כי פיאט אגאה (רמז לכך שהמכונית תגיע מטורקיה או סתם תיאוריות קונספירציה שלנו?) תגיע לישראל לקראת החציון השני של 2016. בנוסף, מוסרת היבואנית כי מדובר ברכב משמעותי מאוד למותג בישראל.
לדגמי פיאט בישראל -
פיאט
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות