דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דאצ'יה דאסטר החדש הוצג - יגיע לישראל רק באמצע 2024

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • דאצ'יה דאסטר חדש יגיע במחצית ה-2 של 2024
  • על בסיס חדש, עם מערכות בטיחות ומנועים משודרגים
  • אמור לשמר ואף לשפר את יכולת השטח של קודמו

מיד נגיע לדאסטר החדש. לפני כן, תזכורת קלה למהפך שעבר המותג-שכולו-בדיחה עם ה-1310 ב-1980, לזה שמוביל את טבלת מכירות הרכב הפרטי באירופה עם הסנדרו. ולא סתם מוביל, אלא עושה זאת ברציפות מאז 2017. מותג שהפך למושא קנאה עבור כל מותג הרכב האירופאים המתמודדים עם קשיי נזילות וייצור, עם פיטורין ועיכוב בהשקות דגמים חדשים, עם הצהרות חוזרות ונשנות על ארגון מחדש ואסטרטגיה הולמת זמננו.

דאסטר חדש

וזה מתחבר כמובן גם לדאסטר, שמאז 2010 נמכרו ממנו קרוב ל-2.3 מיליון יחידות ומאז 2018 הוא רכב הפנאי הנמכר ביותר ללקוחות פרטיים. בכל אירופה. כולל בדור הנוכחי שמבוסס למעשה על הראשון, מה שלא במקרה מגביל אותו קשות מבחינות רבות. מערכות בטיחות, מנועים, עידון, נוחות נסיעה ואפילו מראה. הדור השלישי שמוצג כעת ויגיע אלינו בעוד כחצי שנה, הוא כבר סיפור אחר לגמרי.

פלטפורמת B0 העתיקה במונחי עולם הרכב מפנה מקום ל-CMF-B הסופר-מודרנית בה עושים שימוש דגמים נוספים בקונצרן. יחידה שראתה אור לראשונה ב-2019 ברנו קליאו העדכנית, אבל נמצאת גם ברנו קפצ'ור ומגאן, ניסאן ג'וק ונוט ואפילו מיצובישי ASX, וגם כמובן דאצ'יה לוגאן סנדרו וג'וגר העכשוויים תוך התאמות שונות.

לא גדל, כן השתנה

דווקא מבחינת מידות אין הבדלים משמעותיים בין הדור הקודם לחדש. האורך פחות או יותר זהה עם 434 ס"מ, כך גם הרוחב עם 181 ס"מ ורק ממד הגובה מציג ירידה קלה של 3 ס"מ (166 ס"מ). בדאצ'יה מסבירים שהיכולת לשמור על מידות חיצוניות קומפקטיות נעוצה בפלטפורמה החדשה המשחררת יותר מקום בתא הנוסעים. לנוסעים מלפנים יש יותר מרחב כתפיים למשל, לנוסעים מאחור יותר מרחב רגליים. נפח תא המטען גדל לפי היצרנית ב-6% ל-472 ליטר.

אבל המראה שונה לחלוטין, הפרופורציות אחרות ולמרות שניתן לזהות את הבסיס המוכר, הדאסטר החדש הוא ייצור רענן לחלוטין מכל בחינה. במראה הבסיסי נתקלנו כבר לפני 3 שנים עם חשיפת האב-טיפוס ביגסטר, מי שעשוי היה להיות דאסטר ארוך עם מקום לשבעה וסוג של מתחרה ישיר במחיר אטרקטיבי לפיג'ו 3008. עשוי היה, לא קרה.

עם המון זוויות, מראה כללי קשוח במיוחד, מעטפת הגנה פלסטית והקרנה של שטח-ענייני. לא עוד צללית רכה מעט של הדאסטר הנוכחי וזה שקדם לו, אלא רכב שטח לכל דבר ועניין. כזה שגם אם אין לו הילוך כוח, עושה רושם שיכול להשתכשך בבוץ, חול וסלעים בלי בעיות.

בין היתר עם מרווח גחון של 217 מ"מ (תוספת של 17 מ"מ) וזווית גישה ונטישה של 31 ו-36 מעלות בהתאמה (היה 30 ו-36). אלה נתונים מרשימים יותר לשטח מאלה של טויוטה לנד קרוזר ארוך למשל (215 מ"מ, 31 ו-25 מעלות).

בחזרה למראה. הדאסטר מציג את פניו החדשות של המותג העממי בקונצרן רנו-ניסאן, כולל הלוגו העדכני כמובן. באופן כללי אפשר לומר שכל חתיכת מרכב עגלגלה בעלת קווים רכים בדאסטר הקודם, הפכה לזוויתית, נוקשה וחדה הרבה יותר. ולא רק בגלל תוספות הפלסטיק הנדיבות מסביב.

אפרופו, דאצ'יה מבטיחה שהוא לא רק נועד לאיפור אלא באמת להגנה, ולראיה מעדכנת כי הוא מיוצר מתרכובת מיוחדת שאינה חושפת לעין שריטות ומכות. לרבות משטחי ההגנה בתחתית הפגושים אמורים לשמור על מראה נקי גם לאחר פגיעה. תנו מבט נוסף בפגוש הקדמי, או יותר נכון במערכת ההגנה הרב-שכבתית הייחודית הזו, או בקשתות הגלגלים המנופחות. ידיות הדלתות מאחור ממוקמות על קורת החלון ויחידות התאורה מאחור - הגבוהות מבעבר - מתכתבות עם הלוגו העדכני.

גם בפנים דאסטר חדש, עם קווים אופקיים מודגשים, פתחי מיזוג-אוורור-חימום חדשים ומעוצבים תחת מוטו Y. הוא לא פורץ דרך מבחינת קדמה טכנולוגית נראית לעין, בוודאי לא בעידן החשמלי שמציף אותנו, אבל סביבת הנהג והנוסעים בבירור מודרנית משמעותית.

כפי שצריך, בהתחשב בדגם המוחלף שנראה לצד החדש כמוצג פרה-היסטורי כמעט. בין היתר בגלל מסך מגע בגודל "10 במרכז, עם סוללת מתגים פיזיים ראויה מתחתיו לתפעול בקרת האקלים. גודלו של לוח המחוונים הדיגיטלי עומד על "7. יש לציין כי גרסת אבזור הבסיס של הדאסטר תצויד במסכים קטנים יותר, אך זו לא צפויה להגיע ארצה.

מנועים ועוד

יחידות ההנעה שלך הדאסטר אינן מפתיעות. לשוקים מתאימים הוא יציע מנוע בי-פיול תחת השם eco g-100 עם יחידת בנזין בנפח ליטר ו-100 כ"ס, ומיכל גז של 50 ליטרים לטובת הארכת טווח הנסיעה באופן ניכר - עד 1,300 ק"מ לפי דאצ'יה.

וכמובן שיהיה TCe 130 בנפח 1.2 ליטר עם שלושה צילינדרים והספק מרבי של 130 כ"ס תחת ההגדרה היברידי-קל (48V) עם סוללת 0.8 קילוואט לטובת מערכת עצור-סע בעיקר. ובראש הרשימה יופיע מנוע שיגיע מהג'וגר, TCe 140 היברידי. זה האחרון בנפח 1.6 ליטר עם ארבעה צילינדרים ו-94 כ"ס, נעזר מנוע חשמלי עם 69 כ"ס ובסך הכל, כפי שיותר מרומז שם הדגם, 140. לפי דאצ'יה, הנעה חשמלית תאפשר נסיעה ללא זיהום בכ-80% מהתנועה בעיר.

יש גרסאות הנעה רגילה, אבל כפול ההנעה הוא זה שמעורר סקרנות. בו יש גם חמישה מצבי נהיגה-אחיזה-הנעה קבועים מראש. 'אוטומטי' בו הכוח נשלח לסרן הקדמי או האחורי לפי מידת אחיזת הגלגלים (סבסוב) והמהירות. 'שלג' שמתאים עצמו לכבישים חלקים עם כיול שונה לבקרת היציבות. 'בוץ-חול' לתוואי רך, 'שטח' שמנטר באופן קבוע את פעלות הגלגלים ומעביר כוח לפנים אחור בהתאם לאחיזה. ויש גם 'חסכון' המתאים את פעולת העברת הכוח והמנוע לצריכת דלק מינימלית.

יש גם בקרת גלישה במורד המאטה את הרכב למהירות של 0 עד 30 קמ"ש לפי בחירת הנהג ללא קשר להילוך. ואפרופו שטח, בכפול ההנעה יש תצוגת נתונים רלוונטיים ייעודיים על המסך הגדול במרכז.

מה אנחנו חושבים: הגיע זמנו של הדאסטר להתעדכן, בכך אין ספק, ולפחות מבחינת מראה הוא בהחלט עונה על הציפיות. הוא גם מייצג היטב את כל מה שדאצ'יה הפכה להיות - מותג מצליח שמשווק מכוניות עם תג מחיר אטרקטיבי על בסיס טכנולוגיה מוכחת של רנו, כעת גם עם מראה הולם וייחודי.

אם הוא יצליח לשמור על מחיר אטרקטיבי כאשר יגיע אלינו, מספר חודשים לאחר ששיווקו באירופה יתחיל, צפוי לו עתיד משובח. עוד יותר מזה של קודמו.

למאמר זה התפרסמו 23 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה