דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

להציל את אלפא: מילאנו יוצא לאור

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • המילאנו הוא פנאי קטן וחדש לאלפא רומיאו
  • על בסיס פלטפורמה ומערכות הנעה של פיג'ו
  • צפוי לנחות כאן בסוף הרבעון השלישי

למרכז הזירה: אלפא רומיאו חושפת את המילאנו, דגם פנאי קטן, שבדומה לאחיו לקונצרן – ג'יפ אוונג'ר ופיאט 600 – חולק פלטפורמה ומכלולי הנעה עם פיג'ו 2008. בהתאם הוא יציע אפשרות בחירה בין מנוע בנזין לחשמל.

במקרה הראשון עם 3 צילינדרים מוגדש בנפח 1.2 ליטר עם מערכת היברידית קלה (48V) המפיק 136 כ"ס בחיבור לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמד. במקרה השני עם 156 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים. הם ניזונים מסוללת 54 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 400 ק"מ עם טעינה מהירה (100 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% בחצי שעה.

דם איטלקי: לדברי אלפא, צוות המהנדסים שהיה אחראי על פיתוח המילאנו הוא אותו אחד שהיה אחראי גם על הגו'ליה GTA, והיצרנית האיטלקית מבטיחה את היכולת הדינמית הטובה בקטגוריה. בעיקר בגרסת וולוצ'ה עם מנוע חשמלי בהספק 240 כ"ס בחיבור לגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן) בדומה לאבארט 600e.

גרסה זו גם מקבלת מיתלים קשיחים יותר המאפשרים הנמכת מרכב (2.5 ס"מ), מוטות מייצבים מעובים, מפסקי סרנים מורחבים וגם מערכת בלימה משודרגת (דיסקים בגודל 380 מ"מ מלפנים). לדברי היצרנית גם מערכת ההגה היא ביחס הישיר ביותר בקטגוריה, במטרה לאפשר דיוק ותחושה כמקובל במותג האיטלקי.

העיקר היופי: העיצוב החיצוני מרשים למדי עם יחידות תאורה מקוריות ועם הסבכה הקדמית המוכרת של היצרנית עליה מוטבע סמל הנחש בגרסה החשמלית או כיתוב שם המותג בגרסת הבנזין. גם בסביבת הנהג ישנם מוטיבים מסורתיים של אלפא כמו לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) המוצב בתוך מסגרת עם צמד מנהרות כמקובל במותג, ובמרכז הקונסולה מסך מגע ("10.25) עם מתגים פיזיים לשליטה בבקרת האקלים מתחתיו. יש גם מושבי ספורט תומכים ובין הנהג לנוסע קונסולה משתפלת המייצרת הפרדה בניהם.

אלפא לא חושפת נתוני מידות מלאים, למעט נפח תא המטען שיעמוד על 400 ליטר, 5 ליטר פחות מהמקור הצרפתי. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

מה אנחנו חושבים: המילאנו מסוגל לאפשר לאלפא לחזור להיות רלוונטיות בשוק הרכב, עם מראה ייחודי בקטגוריה, על הבסיס המשובח של פיג'ו ובעיקר בזכות מקדם תדמית נחשק שתמיד אפיין את המותג האיטלקי. הוא גם יהיה תוספת חשובה למותג שכבר שנים נעדר דגמי בסיס כמו הג'ולייטה והמיטו שיצורן הופסק.

באיטליה המחיר יתחיל ב-30 אלף יורו לגרסת הבנזין, 250 יורו יותר ממחירו של פיג'ו 2008 שם. ואם תצליח יבואנית המותג לשמור על תמחור דומה ביחס למתחרה הצרפתי כשינחת כאן, כלומר סביב 150 אלף שקל, הוא יכול להפוך בקלות לרב המכר של המותג ולשדרג משמעותית את מיקומו בטבלת המסירות.

למאמר זה התפרסמו 34 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה