דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נשארה בחיים למרות הכל? סיאט תציג חשמלית זולה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • האם השמועות על מותה של סיאט היו מוקדמות?
  • מבטיחה לפעול לצד קופרה עם דגמים חשמליים זולים
  • מתי זה יקרה? 'כשיבשילו לכך התנאים'

מסרבת להיכנע: אחרי תקופה ארוכה של דיווחים על סגירתה הצפויה של סיאט בסוף העשור הנוכחי, ואחרי שבכירים בקונצרן פולקסווגן הצהירו כי "העתיד של סיאט הוא קופרה", מפזר מנכ"ל סיאט וקופרה וויין גריפית'ס את הערפל ומכריז בראיון לתקשורת הבריטית: 'סיאט תישאר בחיים'. אבל זה לא כל כך פשוט.

לאחר שהשמועות הטרידו גם את מלך ספרד (לקוח איביזה לשעבר) שפנה בשאלות למנכ"ל החברה, החליט גריפית'ס לעשות סדר ולהבהיר את מעמדה של סיאט, שלא הציגה דגם חדש כבר ארבע שנים ועדיין לא משווקת אף דגם חשמלי.

בראיון שהעניק לאוטוקאר הבריטי, אמר כי בעתיד הנראה לעין תתמקד החברה בקופרה, מכיוון שהיא פשוט רווחית יותר. אך כאשר יתאפשר לייצר דגמים חשמליים זולים, ויהיה לכך ביקוש מתאים, המיקוד יחזור לכיוונה של סיאט. במילים אחרות, אמירה שנועדה להרגיע, אך עם מעט מאוד מידע רלוונטי הסותר את פרסומי העבר.

נזכיר כי סיאט כמותג לא אמור היה להיעלם מהנוף. השמועות המבוססות התייחסו לשינוי שהחליטה לערוך פולקסווגן בחברות הקונצרן, במסגרתו תהפוך סיאט מיצרנית רכב, לחברת שירותי ניידות עירוניים. עד כמה יכולה להשתלב בתכניות אלה מכונית חשמלית קטנה וזולה לא ברור. אבל האפשרות בהחלט קיימת.

מה עוד צריך לדעת: לדברי גריפית'ס, כל ההשקות הקרובות של החברה יהיו של דגמי קופרה, אך לא יהיו עוד דגמים חדשים שישווקו תחת שני המותגים (כפי שקורה כיום עם הלאון והאטקה).

קופרה תמשיך לפעול במיצוב גבוה יותר מזה של סיאט, אם כי מתחת למותגי הפרימיום, ודגם הכניסה של המותג יהיה האורבן רבל, אחות לפולקסווגן ID.2 שתימכר בסכום של 25-30 אלף אירו.

סיאט איביזה

הדגם המקביל של סיאט צפוי להימכר ב-20 אלף אירו (כאשר תהיה לכך היתכנות עסקית), מה שימצב אותו כאחד הדגמים החשמליים הזולים ביותר באירופה, מתחרה ישיר לדאצ'יה ספרינג ולסיטרואן eC3.

ככלל, החטיבה הספרדית של קונצרן פולקסווגן תוביל בשנים הקרובות את פיתוח הדגמים החשמליים הזולים של הקונצרן, ובהם פולקסווגן ID.2, סקודה אפיק וצמד הדגמים הקטנים של קופרה וסיאט.

כולם יבנו במפעלי החברה במרטורל הסמוכה לבצלונה, החל משנת 2026. המהלך הוא חלק מהשקעה בגובה 10 מיליארד אירו של קונצרן פולקסווגן בספרד, השקעה הכוללת גם מפעל חדש שצפוי להיפתח בולנסיה.

מה אנחנו חושבים: לפרקים היה נדמה כי ההצלחה של קופרה הפתיעה גם את קברניטי קונצרן פולקסווגן, שבחרו להאיץ השקות של דגמים חדשים במותג הצעיר תוך הזנחה של סיאט הוותיקה. המהלך ללא ספק השתלם, שכן קופרה מכרה למעשה דגמים המבוססים על פלטפורמות ומכלולים מוכרים של הקונצרן, אך במחירים גבוהים הודות למיתוג צעיר וספורטיבי.

אבל התחרות הגוברת בפלח של החשמליות הזולות, תחום אליו נכנסו היצרניות הסיניות ובעקבותיהן הלכו גם יצרניות הרכב האירופאיות, הובילה כנראה למסקנה הברורה: עדיין אי אפשר לוותר על סיאט. לא לגמרי.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה