דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הפתעה: זו מאזדה 6 החדשה, והיא חשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מאזדה חשפה 6 חדשה וחשמלית
  • על בסיס שת"פ עם צ'אנגאן הסינית
  • מיועדת לשוק הסיני, בעתיד אולי גם אצלנו

חשמל במקום בנזין: מאזדה הודיעה כי תפסיק בקרוב את ייצור ה-6, המשפחתית הגדולה שמשווקת ללא שינויים משמעותיים כבר 12 שנים. בתערוכת בייג'ינג הציגה היצרנית היפנית את ה-EZ-6 כמחליפה חשמלית, בינתיים רק עבור השוק הסיני. אך יתכן שבעתיד תשווק גם באירופה ואצלנו, שכן היצרנית היפנית ביצעה רישום מסחרי ל-6e ביבשת הישנה.

בין יפן לסין: ה-EZ-6 פותחה ומיוצרת כחלק משיתוף הפעולה בין היצרנית היפנית לצ'אנגאן (Changan) הסינית הנחשבת לאחת מענקיות התעשייה המקומית. היא חולקת פלטפרומה ומכלולי הנעה עם דיפל (Deepal) SL03, המשפחתית הגדולה של מותג החשמליות מבית הענקית הסינית.

הפלטפורמה (EPA1) היא ייעודית של צ'אנגאן למערכות הנעה חשמליות או מחושמלות (היברידיות) עם חלוקת משקל מאוזנת (50-50 לפנים-אחור). שתי גרסאות חשמליות (הנעה אחורית) יוצעו, עם 218 כ"ס, סוללת 58.9 קוט"ש וטווח של כ-400 ק"מ, או 258 כ"ס, סוללת 66.8 קוט"ש וכ-480 ק"מ.

בנוסף תוצע גם גרסה מסקרנת עם סוללה קטנה יותר ומנוע בנזין (1.5 ליטר) המשמש כמאריך טווח, כנראה עם תג-מחיר ידידותי יותר.

מה עוד צריך לדעת: בהשוואה ל-6 הוותיקה, היא ארוכה ורחבה ב-5 ס"מ (492 ס"מ, 189 ס"מ), גבוהה ב-3.5 ס"מ (148.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-7 ס"מ (290 ס"מ), ובכך היא צפויה להעניק מרחב מחיה טוב משמעותית.

העיצוב החיצוני משלב את החרטום המוכר של היצרנית היפנית, עם סבכה גדולה ויחידות תאורה צרות ומכסה קדמי ארוך. הפרופיל המזכיר קופה-ארבע-דלתות עם ידיות פתיחה נשלפות, ללא מסגרת לחלונות, שמשה אחורית המשתפלת בחדות לאחור וספוילר מתרומם חשמלית בקצה דלת תא המטען.

סביבת הנהג דומה ל-SL03 עם מסך מגע גדול ("14.6) ומעט מתגים, לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) וגלגל הגה דו-צלעי עם בורר הילוכים בסמוך לו, סידור המשחרר מקום לתאי אחסון. לנוסע מלפנים יש הדום נשלף חשמלית לרגליים.

מה אנחנו חושבים: בדומה ליצרניות יפניות קטנות אחרות, גם מאזדה מתקשה להתמודד עם טירוף המעבר המהיר והמאוד תובעני פיננסית להנעה חשמלית. שיתוף הפעולה עם הסינים עשוי לסייע ליפנים לחזור להיות רלוונטיים, בעיקר בשוק האירופאי.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה