דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חוזרת לשורשים: סמארט תייצר חשמלית דו-מושבית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ייצור הסמארט הזעירה הסתיים בחודש שעבר
  • במקביל מפתחת היצרנית פלטפורמה לדור חדש
  • היעד: שני מושבים, הנעה חשמלית ובטיחות גבוהה
סמארט פורטו 2006

סמארט לשניים: חצי יובל מאז הושקה לראשונה ויותר מ-2.5 מיליון שעלו על הכביש מאז, ב-28 במרץ סמארט הדו-מושבית האחרונה ירדה  מפס הייצור בצרפת. למרות שהיצרנית, הנמצאת כיום בבעלות משותפת של מרצדס וג'ילי, עברה להתמקד בדגמים גדולים ורווחיים יותר - דיווחים שמתפרסמים בימים האחרונים באירופה מצביעים על קאמבק אפשרי לגרסת המקור הזעירה, הפעם על בסיס פלטפורמה חשמלית-ייעודית.

דירק אדלמן, מנכ"ל סמארט אירופה אמר לאתרי חדשות רכב כי היצרנית שוקדת על פיתוח של דור חדש שיקבל את השם "סמארט #2", עם ההאשטג שהוצמד גם לדגמים הגדולים יותר של החברה.

מה עוד צריך לדעת: לדברי אדלמן, בסמארט בחנו רכישה של פלטפורמות חשמליות קיימות שניתן היה לקצר עבור דגם דו-מושבי באורך של 2.8 מטר, אך לא הצליחו לאתר פלטפורמה מתאימה שתעמוד בדרישות בטיחות גבוהות ותעניק "תחושת פרימיום". לכן בחרה היצרנית לפתח פלטפורמה ייעודית חדשה שתקבל את הכינוי ECA, ראשי תיבות של Electric Compact Architecture.

עם זאת, בסמארט עדיין מחפשים יצרנית רכב נוספת שתיכנס כשותפה לפרויקט, במטרה לחלוק בעלויות הפיתוח הגבוהות של הפלטפורמה החדשה.

בניגוד לדגמים חשמליים דו-מושביים אחרים הנמכרים באירופה, כמו סיטרואן AMI ואחיותיה לפלטפורמה פיאט טופולינו ואופל רוקס e, הסמארט העתידית לא תוגדר כ"קוואדרוסייקל" ולכן תידרש לנסוע במהירויות גבוהות יותר ולספק רמת בטיחות טובה משמעותית, הן מבחינה אקטיבית עם שילוב מערכות בטיחות מתקדמות והן מבחינה פסיבית של עמידות במבחן ריסוק. לדברי אדלמן, סמארט 2 העתידית תצויד במערכות הבטיחות האקטיביות המוכרות של ג'ילי ותתוכנן במטרה להשיג ציון של 4 או 5 כוכבים במבחן הריסוק של EuroNCAP.

מה אנחנו חושבים: אחרי שנים של התמקדות בפלח שוק זעיר של מכוניות עירוניות, סמארט החלה לפרוח תחת הבעלות של ג'ילי הסינית והציגה שני דגמים מודרניים עם הנעה חשמלית מתקדמת וממדים גדולים שאפשרו לה להתאים לקהל לקוחות רחב בהרבה מבעבר. מצד שני היא גם זנחה בכך את עיקר ייחודה של מכונית עירונית וזו גם הסיבה לשאיפה להחיות את גרסת המקור.

מדובר בחלק ממגמה רחבה יותר של התעשייה באירופה לפיתוח דגמים חשמליים וזולים, כאלו שיוכלו להתחרות בתוצרת הסינית שמציפה את אירופה - ולסמארט יש קהל לקוחות ותיק שמעוניין בדיוק במכונית כזאת. אלא שעלויות הפיתוח הן מרכיב קריטי בדרך להשקת המכונית המתאימה, ואם לא תצליח סמארט לחלוק אותן עם שותפה מתאימה הפרויקט כולו עלול לרדת לטמיון וחבל.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה