דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שינוי כיוון: המהפיכה החשמלית של פורד תהיה קטנה יותר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורד מצמצמת השקעה בפיתוח חשמליות גדולות
  • מעוניינת לעבור לדגמים קטנים וזולים יותר לרכישה
  • נראה כי גם באירופה מתכנסים לקו אסטרטגי דומה

מחשבים מסלול מחדש: אחרי שהשקיע מיליארדי דולרים בפיתוח דגמים חשמליים גדולים ויקרים, בראשם המוסטנג מאך E והטנדר F-150 לייטנינג, ובשניהם נחל אכזבה שיווקית, מודיע קונצרן פורד על שינוי כיוון. בעתיד יתרכז בפיתוח פלטפורמה לרכב חשמלי קטן וזול יותר, שיוכל לייצר רווחים בתוך זמן קצר.

בפורד מעריכים כי השנה הנוכחית תסתיים עם הפסד של כ-5 מיליארד דולר רק על יצור כלי רכב חשמליים, וכבר החלו לפעול לצמצום הייצור של קו הדגמים הנוכחי. זאת לאחר שבכירים ביצרניות האמריקאית הגדירו את היצרניות הסיניות כ"איום אסטרטגי אדיר".

מנכ"ל פורד, ג'ים פארלי, אף הצהיר, במסגרת ועידת הרכב הגלובאלית שנערכה בניו יורק, כי "אם אתה לא יכול להתחרות בצורה שווה מול הסינים ברחבי העולם, אז 20-30% מההכנסות שלך נמצאות בסיכון. זו בעיה שאנחנו חייבים לתקן".

לדברי פארלי, רכב חשמלי גדול יותר מפורד אסקייפ (שאצלנו מוכר יותר כפורד קוגה) יכול להשתלם רק כשהוא מיועד לעבודה בלבד. בסגמנטים קטנים יותר, לעומת זאת, עלות הרכישה והאחזקה של הרכב החשמלי נמוכה יותר ויכולה להיות כלכלית, לעומת רכישת דגמים עם מנועי בנזין כמו טויוטה קורולה, הונדה סיוויק או אפילו טנדרים קלים כמו פורד מאבריק.

"למרות שכעת זה נראה כמו צעד הפסדי", ציין פארלי, "פלטפורמה חשמלית קטנה יכולה להיות רווחית בתוך זמן קצר יחסית".

ולא רק בפורד: גם ברנו ובאגף האירופי של קונצרן סטלנטיס מרכזים מאמצים שמטרתם הוזלת העלויות של דגמים חשמליים, כדי להתגבר על ההאטה הלא צפויה בקצב הביקוש. לוקה דה מאיו, מנכ"ל רנו, ציין בימים האחרונים כי "הורדת המחיר תהיה פשוטה יותר במכוניות הקטנות, מכיוון ששם ניתן לחתוך את קיבולת הסוללות - שעדיין מהוות כ-40% מעלות הרכב. לעומת זאת, המחיר לרכב עם סוללות גדולות יותר ישאר גבוה".

סמנכ"ל הכספים של רנו אמר כי הפחתת עלויות הייצור תתבצע לפני הפחתת המחירים, במטרה לשמור על שולי הרווח, אך המגאן החשמלית כבר הוזלה במספר שווקים אירופאיים ואילו הסניק העתידית צפויה להיות מושקת השנה במחיר של פחות מ-40 אלף יורו - נמוך מהציפיות המוקדמות.

קרלוס טבארס, מנכ"ל קבוצת סטלנטיס ששמו נקשר במיזוג אפשרי עם רנו, הצטרף להצהרות האלו וציין כי "המשימה שלנו היא צמצום מהיר של העלויות במטרה למכור רכב חשמלי באותו המחיר של רכב מקביל עם מנוע בעירה פנימית - מכיוון שהסינים כבר יודעים לעשות זאת".

טבארס ציין כי הפערים בין סוגי ההנעה כבר נמצאים בתהליך של צמצום בשל ירידה במחירי חומרי הגלם לייצור סוללות, וציין כי הוא מעוניין לצמצם את התהליך.

מה אנחנו חושבים: לא היינו צריכים את ההצהרות של בכירי פורד, סטלנטיס ורנו, כדי להבין שעד כה רק הסינים הצליחו לשווק מכוניות חשמליות במחירים משתלמים. בישראל ישנם כיום 25 דגמים חשמליים במחיר שנמוך מ-200 אלף שקל, מתוכם 15 מגיעים מסין ותופסים כ-90% המכירות בגזרת המחיר שלהם.

לאחרונה החלו היצרניות המערביות לשנות כיוון ולהציג תכניות דגמים חשמליים במחירים נגישים יותר - למשל סיטרואן eC3, ג'יפ אוונג'ר, רנו 5, פולקסווגן ID.2 ועוד. גם פורד מצטרפת סוף סוף למגמה הזו, אבל לנו יש הרגשה שהמילה האחרונה מכיוונם של הסינים טרם נאמרה.

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. הטרנד חלף 
    דן, 18-02-2024

    דומה שהטרנד שהביא למכירות רבות חלף ועכשיו אנשים יקנו חשמליות על פי שיקולים רציונלים ולא על פי אופנות או אוונטה של שימור האקלים.

    סגור תגובה

  • 2. הבעיה עם חשמליות מורכבת יותר 
    שחר, 18-02-2024

    מעבר לתחרות עם אין סוף חשמליות סיניות, קיימת בעיה סובייקטיבית עם מכונית חשמלית בקרב הרוכשים, בישראל לדוגמא 80% מרוכשי הרכב אין להם שום אפשרות לבניית תשתית להטענה חשמלית שהיא פרטית וצמודה לרכב שלהם בחנייה (אני אפילו לא מדבר על אלה החונים בלית ברירה ברחוב) במצב בו אתה גם מוגבל יחסית בקילומטרג׳ הנתון מהסוללות וגם מוגבל ביכולת להטעין צמוד לבית, השיקול לא לרכוש כבר לא קשור למחיר הרכב. זה פשוט לא פרקטי בעליל!

    סגור תגובה

  • 3. מאך E 
    נהגוס, 18-02-2024

    מאך E לא רכב גדול

    סגור תגובה

  • 4. שינוי כיוון: המהפיכה החשמלית של פורד תהיה קטנה יותר 
    DANY_TORONTO, 18-02-2024

    בסוחר פורד אנד לינקולן הקרוב אלינו נציג שירות אמר שהם כמעט ולא מוכרים את המכוניות החשמליות שלהם. יש חיבור לטעינה למכוניות האלה - אבל לעתים רחוקות מאוד אני רואה מכונית מחוברת לשם. במדור המכוניות המשומשות אני כל הזמן רואה מאך E משומש - אבל הוא לא נמכר כי הקונים מודעים לכך שהסוללות נגמרו ולכן המכונית לא שווה את המחיר המבוקש.
    במדור מכירת מכוניות חדשות יש רק דגם אחד של מכונית פורד חשמלית. שוב - המכוניות האלה לא נמכרות.
    זו הסיבה שיש לנו את 3 המכוניות שלנו שמשתמשות בבנזין = סוף כל הבעיות הכרוכות במכוניות חשמליות! למכוניות חשמליות יש הרבה בעיות והאנשים התעוררו בגלל זה הם לא קונים אותם.
    מילאתי אתמול עם 87 אוקטן חצי מהמיכל של הפוקוס של אשתי עבור 40.72 קנדי = 27.40 ליטר = 1.486 לליטר. עכשיו אשתי יכולה לנסוע רחוק. אני עדיין צריך למלא את לינקולן - אבל זה אחרי שהתיקון שלו יסתיים. זה יקרה בשבוע הבא = הבנטלי.
    בגלל האמור לעיל פורד מפחית את בניית המכוניות החשמליות ואני בטוח שזה אותו הדבר אצל היצרנים האחרים.
    1 דאן. אתה לגמרי טועה כפי שאתה רואה לעיל אז אל תגיב על דברים לא נכונים!
    2 שחר. בקנדה ובארצות הברית אין מכוניות סיניות מכל סוג שהוא.
    3. אתה צודק. ראה את התגובה שלי למעלה לגבי המכונית הזו.

    סגור תגובה

  • 5. דני דונאט 
    בוזגלו, 18-02-2024

    תן לי לנחש... אתה לא חייב להודות, אבל - פני פינצ'ר כיוך בטח נוסע על הדונאט כדי הלהרגיש שסחט את אמא של השוק :-)))

    סגור תגובה

  • 6. שינוי כיוון: המהפיכה החשמלית של פורד תהיה קטנה יותר 
    DANY_TORONTO, 19-02-2024

    5. אתה אחד המטומטמים שמקנאים במדור הרכב. אני לא אענה לך בעתיד. "THE STUPID SHALL SUFFER" = אמירה באנגלית שמאוד מתאימה לך. זה תמיד נכון לגביך וכך יהיה בעתיד. אבל קודם כל אתה צריך להיות מסוגל להבין את זה...

    סגור תגובה

  • 7. שינוי כיוון: המהפיכה החשמלית של פורד תהיה קטנה יותר 
    DANY_TORTOISE, 19-02-2024

    אמרתי היום שיש לי רולס רוייס, ולאישתי יש פוקוס? אני גם מקלל אנשים, כי הכדורים לא משפיעים יותר. אז אספר שוב שיש לי לינקולן, ורולס רויס, ובנטלי, ולמבורגיני ופיאט 121 וגם אחלה רכב, לאדה ניבה.

    סגור תגובה

  • 8. לדני טורונטו - אתה פשוט הופך להיות בדיחה 
    גל, 19-02-2024

    אז כדאי פשוט שתפסיק לכתוב על המכוניות שלך ותכתוב תגובות עינייניות בלבד. למה אתה חושב שזה מעניין מישהו שמילאת דלק? הראה לך הגיוני שכל אחד שממלא דלק יכתוב תגובה שהוא מילא דלק או שבכל תגובה לכתבה יכתוב איזה רכבים יש לו ולאשתו?
    פשוט תפסיק לבלבל את המוח לאנשים פה ותהייה ממוקד בתגובות לכתוב.

    סגור תגובה

  • 9. האמריקאים עושים אמבוש לסינים 
    סורנטו, 19-02-2024

    האמריקאים בשיתוף עם הישראלים בונים תכנית ענק! על מנועי מימן. הם מאפשרים לסינים להשקיע את כל החיים שלהם בחשמליות ואז כשהסינים יהיו עמוק עמוק בתוך החישמול של תעשיית הרכב העולמית, "פתאום" האמריקאים יצוצו עם מנועי המימן ותוך עשור כל החשמל ילך לפח! גם אני לא מאמין בחשמל (למרות שיש לי אחת כזאת, אבל רק מטעמי חסכון זמניים. תיכף הציבור יבין את הבלוף) אין ספק שהעתיד הוא המימן והוא יהיה בבכורה אמריקאית ישראלית מלאה. לסינים יקח עשרות שנים ללקק את הפצעים מהחשל. חכו תראו!

    סגור תגובה

  • 10. חשמליות סיניות זה לא משהו שהייתי קונה 
    יוגב, 19-02-2024

    לכו על טסלה, טכנולוגיה עילית ובמחיר סביר, כאשר קונים את הדגם הזול של ה 3.
    מכונית מדהימה.

    סגור תגובה

  • 11. לא מפתיע 
    בנזין, 19-02-2024

    הבלוף החשמלי מתחיל להתגלות

    סגור תגובה

  • 12. חשמליות 
    ירון, 19-02-2024

    מאז 2017 נוסע על מכונית חשמלית (נמצא באירופה) של ב.מ.וו קטנה i3, למרות שהילדים שלנו צחקו לנו על הרכב, כרכב למרחקים קצרים. בשנתיים האחרונות מכרנו את כל הרכבים שלנו עם מנועי דיזל והשארנו רק רכב אחד עם מנוע לא חשמלי (אנחנו שישה אנשים בבית שנוהגים). מאז הוספנו במקומם רכב פרטי חשמלי לנסיעות ארוכות ורכב לעבודה גם הוא יכול לנסוע נסיעות ארוכות טווח. בנסיעות ארוכות אנחנו עוצרים בערך כל שלוש שעות ומטעינים למשך 20 דקות, מנצלים את ההטענה להפסקת התרעננות. הוזלנו עלויות רכב בצורה מדהימה. מעט מאוד טיפולים, רישוי, טיפול בתקלות טכניות וביטוח עבור נהגים צעירים ואני נכנס לתחנות דלק רק מידי פעם לשטיפה. בעבודה אני יכול להטעין בחינם. הבן שלי רכש גם הוא רכב חשמלי סיני לעבודה (MG 4) והוא מרוצה מהפשטות של התפעול והאחזקה. עבורנו המעבר היה נכון כלכלית והצרכים שלנו במשפחה גם הם השתנו, הילדים גדלו ואנחנו לא צריכים רכב עם שבע מקומות שיקר לתפעול ויקר בקניה. מכיון שאני נוסע בטסלה Y וב- ionic 6 ומידי פעם משתמש ברכב הסיני וגם ברכב החשמלי הישן יותר של ב.מ.וו אני מודע היטב ליתרונות ולחסרונות של הרכבים. אישית אני מעדיף לנהוג במכוניות הלא סיניות אבל בשביל להגיע ממקום למקום זה לא משנה. בנסיעות הארוכות אני לוקח את הרכב עם הטווח הכי ארוך. במשפחה אנחנו מחלקים את הרכבים על פי הנסיעות והצורך היומי. הכל שאלה של מחיר, עלויות ושימוש. הסיניות עדיין לא מגיעות לרמה של רכבים של חברות לא סיניות. גם הרכב עם המנוע הרגיל שלנו מצדיק את קיומו מבחינת עלויות ואין בו תקלות חוץ מטיפול שנתי. התפיסה לגבי רכב צריכה להיות ברורה על פי הצורך ברכב, טווח הנסיעות היומי, יכולת הטענה כשהרכב לא בשימוש, עלויות בקניה ובתחזוקה, גילם של הנהגים וכולי. רכב זה לא השקעה אלא הפסד כספי. רכבים מיוחדים עם ערך מוסף לא נכנסים לקטגוריה הזאת מכיון שהשיקולים שם הם אחרים לגמרי.

    סגור תגובה

  • 13. זו ההחלטה שמהערב חיבי לקבל 
    שביט, 19-02-2024

    הכשלון של תעשיית הרכב המערבי בא בגלל ושי עצום להתחרות מול הסחורה הסינית שמסובסדת בכסף ממשלתי כדי להאיץ את השתלטות המכוניות הסינית החשמליות על המערב. ביום פרעות רוב המכוניות האלה ישובתו ברחוק ותתחיצ מהומה שתחריב את המערב. הגיע הזמן לשים לטירוף הזה שגם לא כלכלי ולא מוצדק לפי שעה, סוף

    סגור תגובה

  • 14. הניתוח שלכם לא מדויק ושטחי. 
    דניאל1, 20-02-2024

    חברות רכב שלא הבינו כי רכבים חשמליים זו חיה אחרת לגמרי לעומת רכבי ICE, זלזלו בהם ולא נכנסו לזירה הזאת מספיק מוקדם- אוכלות אותה היום, ורבות מהן לא ישרדו את העשור הזה. מדובר על טכנולוגיה משבשת, שכובשת את השוק בקצב אקספוננציאלי ולא לינארי, תוך 10-15 שנים (גדילת נתח השוק בעשרות עד מאות אחוזים בשנה). תראו איך זה הושלם למשל בנורבגיה. בישראל גידול השוק למשל היה 1,600% תוך שנתיים וחצי. אלף ושש מאות אחוזים- זו לא טעות. חברות הרכב המסורתיות חשבו לעצמן שגם אם הן תהיינה חייבות, הן ייצרו רכבים חשמליים בלי בעיה כי הן הרבה יותר פשוטות מרכבי ICE. מה שהן לא לקחו בחשבון זה שעד שהן יכנסו לשוק הזה, זה שהחברות שנכנסו מוקדם כבר התמקצעו בזה ומצליחות לייצר רכבים חשמליים טובים וזולים יחסית. עם זה החברות המסורתיות לא מסוגלות להתחרות כיום, עם רכבים חשמליים עליהם הם מפסידים כסף.
    ניסאן העולמית בכיוון של פשיטת רגל (יש לה דירוג אשראי זבל), מיצובישי, הונדה, ג'יפ אולי אחרות כבר פשטו רגל בסין (שוק הרכב הגדול בעולם) ויצאו משם. מדינות בהן 20% מהרכבים החדשים הנקנים הם חשמליים, יהיו בשנה הבאה עם 30-40% רכבים חשמליים חדשים, ותוך כמה שנים עם 80%, שזה אומר השתלטות מלאה על השוק. לא מאמינים? זה קורה בכל טכנולוגיה משבשת (שכמובן צריך לדעת לזהות ולהגדיר), ראו מה קרה לסוסים, טלפונים נייחים, טלפונים ניידים טיפשים, מצלמות וכו'. אין ירידה בביקוש **לרכבים חשמליים** כפי שחברות רכב וגופי תקשורת מנסים לשכנע אותנו, יש ירידה בביקוש לרכבים חשמליים של **חברות מסוימות**, בעיקר אלו המסורתיות שיש להן רכבים פחות טובים ויותר יקרים לעומת טסלה, BYD, יונדאי, ג'ילי, וולוו ואחרות. פורד למשל העלתה את המחיר של F150 החשמלי 5 פעמים או יותר ממחיר התחלתי סביר, לכן כל הזמנות הרכב הזה התאדו להן.

    סגור תגובה

חזור למעלה