דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד טרנזיט החשמלי כאן, וגם ריינג'ר מרשים וסופר-דיוטי ביריון

Getting your Trinity Audio player ready...

לפני כשנה וחצי הציגה פורד גרסה חשמלית לאחד מכלי הרכב המפורסמים בעולם, הטרנזיט המסחרי שיסגור אוטוטו לא פחות מ-60 שנות ייצור, ועל הדרך יותר מ-8 מיליון יחידות שנמכרו במהלך השנים. כעת הוא מגיע אלינו, עם יכולת העמסה מרשימה, טווח נדיב יחסית לכלי רכב מסוגו ותג-מחיר שישאיר לכם עודף של 1,000 שקלים מ-400 אלף.

היבואנית תשווק כאן את גרסת הוואן הארוכה והגבוהה יותר, עם בסיס גלגלים של 375 ס"מ, משקל העמסה של 1.19 טון ונפח טעינה של עד 10 קוב. משקלו הכולל של הטרנזיט החשמלי עומד על 3.9 טון ולכן הוא מאפשר לנהוג בו גם עם רישיון ב' ותיק שמוגבל ל-4 טון.

יחידת ההנעה החשמלית משחררת 269 כ"ס, ושואבת אנרגיה מסוללת 68 קוט"ש צנועה יחסית, שבהתאם מציעה "רק" 300 ק"מ תיאורטיים של טווח נסיעה. צנוע משמעותית מטווחים חשמליים להם אנחנו רגילים במכוניות פרטיות, מרשים עבור ואנים חשמליים כיום. לדברי פורד, מהירות הטעינה המרבית בעמדת 115 קילוואט תטעין את הסוללה מ-15% ל-80% ב-34 דקות.

לטרנזיט החשמלי מקום לשני נוסעים לצד הנהג מלפנים, עם כיוון חשמלי למושב הנהג וחימום לכל השלושה. מערך המולטימדיה כולל מסך בגודל "12 עם קישוריות מלאה וחיבור אלחוטי לאפל קארפליי ואוטו אנדרויד. אבזור הבטיחות כולל בין היתר שש כריות אוויר, ניטור שטח מת ותנועה חוצה, בקרת שיוט אדפטיבית ומערך מצלמות וחיישני חניה מסביב למרכב.  

ריינג'ר

לפני בדיוק שמונה חודשים נחת בישראל אחד הטנדרים המסקרנים שמשווקת כיום תעשיית הרכב - ריינג'ר ראפטור, גרסה קיצונית וחזקה לטנדר עבודה צנוע מידות (יחסית) של פורד. וכעת מצטרפות אליו גרסאות עבודה רגועות יותר, כשנה וחצי לאחר שאמורות היו לנחות אצלנו במקור.

שתי גרסאות מהטנדר המודרני - החולק מרכיבים רבים ובסיס עם פולקסווגן אמארוק החדש - ישווקו בישראל, שתיהן עם מנוע 2.0 ליטר בעל ארבעה צילינדרים ומגדש אחד (XLT) או שניים (Wildtrak). המחירים: 325 אלף שקלים ל-XLT ועד 385 אלף שקלים ליקרה מכולן.

ההספק המרבי עומד על 170 או 205 כ"ס בהתאמה. בעוד הראשון מהשניים משתמש בתיבת שישה הילוכים אוטומטית, ולחזק יותר משודכת תיבת 10 הילוכים. בשני המקרים ההנעה כפולה. במנוע הצנוע יותר עם הילוך כוח ודיפרנציאל אחורי ננעל לטובת נסיעות בשטח, במנוע החזק יותר גם עם דיפרנציאל מרכזי ננעל.

שלדת סולם ייעודית לעבודה, יחד עם סרן אחורי קשיח וקפיצי עלים, הם מתכון 'טנדרי' מוכר לנשיאת משקל כבד מאחור (כושר העמסה של טון בשני המקרים), בעוד שמלפנים יש עצמות עצה עם קפיצי סליל לטובת הנוחות בנסיעת כביש או שטח. כושר הגרירה: עד 3.5 טון עם נגרר בולם.

הריינג'ר ישווק כאן עם מיגון תחתון מקורי, בעוד מרווח הגחון המרשים עומד על 23.5 ס"מ, עם זוויות גישה (30 מעלות) ונטישה (23 מעלות) יעילות לשטח.

כבר ב-XLT הוא מצויד במסך מגע ("10) עם קישוריות אלחוטית לאפל-קארפליי ואוטו-אנדרויד, משטח טעינה אלחוטי ולוח מחוונים דיגיטלי ("8), מצלמת נסיעה לאחור ובלם חניה חשמלי. לנוסעים מאחור יש פתחי מיזוג ומספר שקעי טעינה.

הווילדטראק מוסיף פנסי לד בחזית, חישוקי "18 קלים, שמשות כהות וכניסה והתנעה ללא מפתח. בתא הנוסעים יש ריפודי עור, מושב נהג מתכוון חשמלית, חימום למושבים הקדמיים וההגה ומסך "12 עם מצלמות היקפיות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר שמונה כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה, תיקון סטייה מנתיב ועוד.

F סופר דיוטי (250, 350)

בדיוק בהתאם להערכות שניתנו לנו לפני שנה כאשר הושק, טנדר העבודה הגדול של פורד - והנמכר ביותר בארה"ב כבר עשרות שנים - מגיע לישראל. הוא ישווק כאן בגרסת 250 החזקה, ו-350 הייעודית עוד יותר להעמסה וגרירה, כולל בגרסה (Tremor) עם אבזור מתאים לשטח ולנראות הקשוחה או (Lariat) המהודרת.

בחרטום ניצב מנוע פאוור-סטרוק ענק, V8 טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר עם 475 כ"ס ולא פחות מ-145 ק"גמ של מומנט. הטרמור הייעודי לשטח ישווק בגרסה חזקה יותר של המנוע הזה, עם 500 כ"ס ו-166 קג"מ. אל היחידה המפלצתית הזו מחוברת תיבת 10 הילוכים אוטומטית. יש נעילת דיפרנציאל חשמלית ואפשרות בחירה בין הנעה אחורית לכביש או כפולה כולל יחס העברה נמוך (Low).

שלדת סולם קשיחה, סרנים חיים מלפנים ומאחור, קפיצי סליל מלפנים וקפיצי עלים מאחור אמורים לדאוג ליכולת ההעמסה - בין כ-1,400 לכ-2,000 ק"ג - על ארגז באורך 208 ס"מ ורוחב פנימי של 161 ס"מ. כושר הגרירה עומד על 3.5 טון.

בטרמור הייעודי לשטח יש צמיגי "35 ענקיים, מרווח גחון מרשים של 26.6 ס"מ, דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה ומיגוני תחתית ומיכל דלק מקוריים. האבזור בכל הגרסאות עשיר וכולל בין היתר גג שמש נפתח, שמשות אחוריות כהות, ריפודי עור, מושבים קדמיים ואחוריים מחוממים (קדמיים גם מאווררים), מסך "12 וקישוריות מלאה אלחוטית עם מערכת שמע מתקדמת.

המחירים: החל ב-315 אלף שקלים ל-F250 ברמת גימור Lariat, עוד 30 אלף שקלים לטרמור ו-325 אלף שקלים ל-F350 לאריאט.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה