דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תשכחו מ-XC40: וולוו מארגנת מחדש את שמות החשמליות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רכבי הפנאי החשמליים של וולוו זכו לעדכון
  • לצדם, גם דגמי הבנזין יעברו שדרוג (זניח)
  • המטרה לא השתנתה: רק חשמליות מ-2030

שם חדש, רכב מוכר: וולוו העניקה שמות חדשים ל-XC40 החשמלי ול-C40, שיכונו מעתה EX40 ו-EC40 בהתאמה. הסיבה לשינוי היא ההתאמה המתבקשת לשיטת השמות הנוכחית של היצרנית, לפיה כל הדגמים החשמליים מתחילים בשתי אותיות - שהראשונה בהן היא E - בדומה ל-EX30, ה-EX90 וה-EM90.

במקביל, הכינוי Recharge יוסר משמות הדגמים החשמליים וגם מההיברידיים-נטענים, כאשר האחרונים יקראו בפשטות T6 או T8, בהתאם לתפוקת המנועים.

בנוסף לשמות החדשים, תציע וולוו בשני הדגמים גם חבילת ביצועים בשם "פרפורמנס" לגרסאות החזקות, שתעלה את ההספק ב-34 כ"ס ל-442 כ"ס בסך הכל, וגם תשנה את הכיול במטרה לספק תגובות מיידיות יותר. החבילה תוצע בחלק מהשווקים גם בעדכון תוכנה עבור לקוחות שכבר רכשו את הרכב, אך לא בישראל.

עדכונים נוספים: בוולוו הצהירו גם על שדרוג קל לגרסאות ההיברידיות-מתונות של ה-XC60 וה-XC90 הוותיקים, עם שינוי לניהול המנוע שיביא להפחתה בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים, בשיעור של 4% ב-XC60 ו-2% ב-XC90.

בנוסף, לאחר שבשנה שעברה הוצגה מהדורה "שחורה" ל-XC60, יוצגו מהדורות דומות גם ל-XC40, ל-EX40 ול-EC40. אלו יכללו צביעה שחורה למרכב, לתגים השונים מסביב לרכב, לחישוקי הגלגלים ("20) ולדיפוני תא הנוסעים.

מה אנחנו חושבים: שפע הדגמים החשמליים שמגיעים לשוק בקצב מסחרר, חלקם של יצרנים מוכרים וחלקם של מותגים סיניים חדשים, מבלבל את הצרכן. האם שינוי שיטת השמות יצליח לעשות קצת סדר בעניינים? במרצדס זה עבד לא רע, גם אצל ב.מ.וו ההיררכיה כבר די ברורה.

אבל שינוי שמות לשני דגמים ותיקים כל כך, כפי שעושה כעת וולוו, הוא בכל זאת סוג של הימור. בכל מקרה, החל משנת 2030 מתכננת וולוו לייצר דגמים חשמליים בלבד - ואז הכל יהיה הרבה יותר פשוט להבנה.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה