Live Blog: טויוטה פריוס במבחן ארוך טווח

 Live Blog: טויוטה פריוס במבחן ארוך טווח


טויוטה פריוס מגיעה ל-iCar למבחן ארוך טווח. במהלך תקופת המבחן תמצאו ב- Live Blog פוסטים ועדכונים שוטפים על החיים עם טויוטה פריוס



מאת מערכת iCar

קילומטראז' מצטבר: 5,463
צריכת דלק ממוצעת:
18.4 ק"מ לליטר



27/3/2017, 13:48
בנסיעה ארוכה בכבישי הצפון תנאי הדרך משתנים לעיתים קרובות והמעבר בין כביש מישורי לבין כביש מפותל ומטפס נעשה באופן תכוף למדי, מה שמצריך מעבר בין מצבי הנהיגה לעיתים קרובות. על הקונסולה המרכזית לצד מוט בורר ההילוכים ניצב כפתור "DRIVE MODE" שמאפשר לברור בין שלושה מצבים ברוטציה קבועה: חיסכון, רגיל וכוח. הפערים בביצועים בין המצבים משמעותיים. בשיוט במישור נרצה אותה במצב חסכוני, ובכביש תלול ומפותל נעדיף אותה במצב כוחני. המיקום של הכפתור לא נוח. כדי לעבור ממצב חיסכון לכוח הנהג צריך להושיט את ידו, יחסית הרחק לעבר הכפתור, להפנות מבט הצידה ולמטה לעברו, ללחוץ על הכפתור פעמיים ולהביט על הצג במרכז הקונסולה כדי לוודא שנבחר המצב הרצוי. זה המקום להזכיר שברכבים אחרים המעבר למצב ספורט מצריך משיכה פשוט של מוט בורר ההילוכים אחורה או הצידה. בכבישים כאלה הסיפור הזה מתגלה כפאול של הנדסת האנוש.

26/3/2017, 10:22
בפריוס יש מספר פיצ'רים שלא מוצאים בכל רכב משפחתי, ואחד הבולטים בהם הוא זה המאפשר מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים לרגילים. טיול לצפון שכלל נסיעה רבה בכבישים נטולי כל תאורה זימנו לנו אפשרות ליהנות מהיכולת הזו. בפריוס זה עובד ממש טוב, אפילו טוב מרכבי יוקרה שיצא לנו לפגוש בעבר. כדי להפעיל את הפיצ'ר, צריך פשוט לדחוף את מוט התאורה החוצה למצב של תאורה גבוהה קבועה. התאורה הגבוהה תופעל ברגע שזה יתאפשר. המעבר לאור גבוה מתרחש מיד בהזדמנות הראשונה שיש צורך בכך והרכב מזהה שזה לא יפריע לסביבה. ממרחק גדול המערכת תזהה רכב שמגיח ממול ותדאג שהנהג המתקרב לא יסונוור אפילו לשניה, על ידי חזרה מיידית לתאורה רגילה. ברגע שהוא יחלוף, במידה ולא הגיע רכב נוסף מאחוריו, מיד יוחזרו האורות הגבוהים. הביצוע כאן יעיל במיוחד, וכמו כל דבר אוטומטי בחיים - ברגע שמתרגלים, קשה בלעדיו.



24/3/2017, 8:12
הלילה הזיזו את מחוגי השעון, והפייסבוק כבר התמלא בתלונות על האתגר בכיוון השעונים ברכב. במקרה של הפריוס - הופתענו לטובה. מצאנו די בקלות את הגישה לכוונון השעון בתפריט ההגדרות של המסך העליון, ושם ניתן להזיז את השעון קדימה או אחורה באמצעות החיצים - כך שגם במעבר לשעון חורף אין צורך "להריץ" 23 שעות כדי להגיע לשעה הקודמת. פשוט ונוח.

21/3/2017, 11:58
זוכרים את הסיפור עם מערכת המולטימדיה? החלפת חיבור הרשת מכרטיס סים בחיבור ישיר לרשת אלחוטית, דרשה פתיחה של הדשבורד מהדופן הימנית שלו, והחלפה של היחידה שמודבקת לרכיבי הפלסטיקה עם דבק דו צדדי חזק. בימים האחרונים הופיע מעין זמזום-קרקוש מטריד מהכיוון הזה. אנחנו חושדים שמשהו שם התרופף.

19/3/2017, 23:14
בשעת לילה מאוחרת, יצאנו לקניות באחד ממרכזי המסחר הגדולים. הקניה היתה די גדולה: 2 ארגזי שתיה קלה ועוד 4 שקיות בד גדולות ועמוסות. תא המטען של הפריוס בלע בקלות את כל הכבודה, ועוד נשאר מקום לשני סבבי קניות נוספים לפחות. היתרון הגדול בבגאז' של הפריוס הוא הנגישות: הדלת הגדולה שנפתחת כלפי מעלה מאפשרת לראות את הכל ולהגיע לפריטים השונים ללא מאמץ.



16/3/2017, 16:29
עוד תדלוק, בתחנה הכמעט קבועה שלנו במודיעין. גם הפעם מחשב הדרך הצביע על נתון לא רע - 5.2 ליטר ל-100 ק"מ, שהם 19.2 ק"מ לליטר. הנתון שחישבנו על פי כמות הדלק שנכנסה למיכל הראה צריכה של 18.4 ק"מ לליטר. הפער לא גדול, אבל בינתיים האכזבה היא שרק פעמים ספורות הצלחנו לעבור את ה-20 ק"מ לליטר מלמעלה. זה כנראה קשור לעובדה שהנסיעה הקבועה שלנו היא על כביש מהיר, במהירות של כ-110-120 קמ"ש. בפעמים בהן עיקר הנסיעה היה פרברי, עם האטות ועצירות רבות יותר, ראינו גם מספרים של 25 ק"מ לליטר פה ושם.

14/3/2017, 9:34
עדכון בנוגע למהירות הגלישה במערכת הקונקטד: אחרי שלפני כשבועיים הגיע נציג מטעם איתורן כדי לשנות את חיבור האינטרנט ולטפל בבעיית איטיות הגלישה, נראה שחל שיפור חלקי בלבד. מצד אחד, כשהמערכת מחוברת לאינטרנט - היא פועלת בקצב מצוין. מצד שני, מרגע התנעת הרכב חולפות דקה או שתיים עד שהאינטרנט מחובר וניתן להיכנס לתוכנת הניווט. זה אמנם לא נשמע כמו הרבה זמן, אבל כשנכנסים לרכב בבוקר ורוצים להניע ולנסוע לעבודה - לאף אחד לא מתחשק לשבת ולהמתין לעלייתה של תוכנת הניווט.



12/3/2017, 17:23
פורים. במסיבות השונות של החג שתה הנהג קצת יותר יין מהרגיל, והמפתחות עברו לאישה. חוות הדעת שלה, לאחר נהיגה עירונית קצרה, לא היתה מאוד מקיפה - אבל דבר אחד הפריע לה, כמי שזו הנהיגה הראשונה שלה בפריוס כלשהי. הקורה שחוצה את החלון האחורי לרוחב חוסמת חלק משדה הראיה, ויוצרת תמונת מצב מעט מבלבלת. אנחנו אולי כבר התרגלנו, אבל מי שפוגש בפריוס בפעם הראשונה עלול להיות מופתע. קחו בחשבון.

10/3/2017, 16:58
את הסופ"ש של פורים התחלנו בסיבוב משלוחי מנות. העלייה לירושלים ביום חמישי היא אף פעם לא חוויה מרגיעה ובחמישי של פורים עוד יותר. אבל הטויוטה היא הרכב הנכון להתמודד עם זה. השקט בנסיעה והרכות של המתלים הם כמו זריקת הרגעה לורידים. נהגנו לאט, יותר לאט ממה שאנחנו רגילים. לא בגלל שהטויוטה איטית אלא בגלל שהיא מרגיעה. בדרך חזקה למרכז בשעת לילה מאוחרת, רצינו שהיא קצת תעיר אותנו. זה לא ממש עבד. היא אולי יכולה להיות מהירה מספיק אבל היא לא מרגשת בשום צורה של נהיגה. תודו שלא הופתעתם.

8/3/2017, 22:36
ברגעים אלו ממש חזרנו מסיבוב קצר באחד מישובי השפלה הנידחים. כבישים חשוכים לגמרי עלולים להיות מסוכנים או מפתיעים, אך תאורת הלד של הפריוס מציגה יתרון משמעותי לעומת פנסי הלוגן סטנדרטיים. ראשית, האלומה רחבה יותר ושדה הראיה גדול יותר. שנית, האור הבהיר לא מעייף את העיניים ומאפשר להבחין בקלות בפרטים.

6/3/2017, 11:04
מתחת לידית ההילוכים בפריוס, ישנו משטח חלקלק ודי גדול - עליו אנחנו מניחים בדרך כלל את הסמארטפון. המשטח ממוקם לפני שקע הטעינה, כך שהכבל לא צריך להתרוצץ ברחבי הרכב; עם זאת, המשטח לא סגור בדפנות גבוהות, כך שכבר קרה פעם או פעמיים שהמכשיר החליק ונפל החוצה בפניות חדות. בנוסף, המשטח עשוי פלסטיק שחור מבריק, שמתלכלך די בקלות מאבק ומטביעות אצבעות.

2/3/2017, 13:45
היום הגיע איש טכני מטעם איתורן, וניסה לטפל בבעיית האיטיות של מערכת המולטימדיה. הוא עדכן את תוכנת המערכת והחליף את תקשורת האינטרנט לכזו המבוססת על רשת אלחוטית פנימית בתוך הרכב. בינתיים נראה שאכן יש שיפור משמעותי במהירות הגלישה והניווט.

1/3/2017, 9:23
אמנם בתחילת מרץ ציפינו למזג אביבי יותר מזה שפקד אותנו הבוקר, אבל התכניות לא השתנו. היום ניסע עם הפריוס לטיול ראשון בצפון הארץ. בהמשך נחזור עם דיווחים ועדכונים מלאים.

28/1/2017, 15:58
גם אחרי חודש וקצת במחיצתה של הפריוס, עדיין לא הצלחנו להחליט אם אנחנו אוהבים את העיצוב. הוא ללא ספק שונה וייחודי - אבל האם זו הברקה עתידנית, או מוזרות כלשהי? בקרב חברי המערכת ישנה מחלוקת בעניין. על דבר אחד מסכימים הבוחנים בוודאות: תא הנוסעים של הפריוס נראה מצוין, ושילוב הצבעים השחור-לבן עושה לו רק טוב.



26/2/2017, 12:56
בפריוס שלנו הותקנה מערכת הקונקטד של היבואנית, שמוסיפה מערכת הפעלה נוספת על גבי זו הקיימת ברכב - ומציעה ניווט של וייז ועוד לא מעט אפליקציות שימושיות. בימים האחרונים מפות הניווט לא תמיד נטענות באופן מיידי, ולפעמים התוכנה נתקעת או מתקשה בחיבור לאינטרנט. בקרוב ננסה לתקן את זה בעזרת אנשי המקצוע של היבואנית.



22/2/2017, 16:41
כשנכנס לפריוס נהג שטרם התנסה בנהיגה בפריוס קודמת או בטויוטה אוריס, דרוש הסבר קצר על אופן תפעול ידית ההילוכים. זה לא עובד כמו במכונית רגילה - כאן זו ידית קפיצית, שחוזרת למקומה אחרי כל פקודה. גם הפונקציות בבורר מסודרות אחרת, ומצב P בכלל נמצא מחוץ למסילה. אבל ברגע שמתרגלים - וזה קורה מהר מאוד - נהנים מהתפעול. הרבה יותר נוח להפעיל ידית קטנטנה באמצעות האצבע, מאשר להזיז ידית גדולה ומסורבלת מהסוג שבדרך כלל קיים במכוניות. ובמכונית אוטומטית - בשביל מה בעצם צריך ידיות גדולות?



20/2/2017, 13:02
מחר בבוקר נצא עם הפריוס למבחן השוואתי ראשון. מבטיחים לחזור בהקדם עם כל התוצאות המלאות.

19/2/2017, 9:11
בסוף השבוע האחרון נסענו צפונה לביקור משפחתי, דרך כביש 6. במהירויות השיוט המקובלות של הכביש, הפריוס מרגישה לעיתים מתאמצת: זה לא שיש לה בעיה לנסוע על 120-130 קמ"ש, אבל בתנאים האלו מנוע הבנזין פועל באופן רצוף, וחווית השקט והחסכון שבנסיעה על חשמל לא באה לידי ביטוי. זה קורה בצורה טובה יותר בנסיעות פרבריות מרובות רמזורים ועצירות. ועדיין, גם בנסיעה מהירה יחסית, עם מנוע הבנזין בשימוש אינטנסיבי, צריכת הדלק עמדה על כ-19 ק"מ לליטר. מרשים.

16/2/2017, 16:25
מזג האוויר הסוער לא מפריע לאופיה השלו של הפריוס. המגבים עובדים במלוא העוצמה, והמכונית נותרת שלווה ויציבה גם תחת רוחות צד עזות וגשמים חזקים. הנמכת מרכז הכובד, אחד השינויים המרכזיים שהביאה עימה פלטפורמת ה-TNGA, היא האחראית העיקרית לתחושת היציבות המשופרת.

15/2/2017, 18:42
ימים ראשונים של מבחן, ובינתיים צריכת הדלק עומדת על 5.1 ליטר ל-100 ק"מ. כלומר: 19.6 ק"מ לליטר. יש במכונית אינספור אפשרויות להצגת נתוני הצריכה - עם הזמן נבין מהי הדרך האופטימלית לנתח את כל המידע הזה.

13/2/2017, 15:09
מבחן ארוך-טווח חדש יוצא לדרך, והפעם - עם טויוטה פריוס. זה כבר הדור הרביעי של המשפחתית ההיברידית של טויוטה, והשלישי שנמכר בישראל, וגם חגיגות העשור לפריוס בארץ כבר התקיימו זה מכבר. אבל נראה ששנת 2017 צפויה לעורר מחדש את התחרות בתחום ההיברידי, בזכות השקות של דגמים חדשים. 
 



טויוטה פריוס הרשימה אותנו כשפגשנו אותה בהשקה הבינלאומית בספרד, וגם לאחר מכן במבחן על כבישי ישראל. אחרי 3 דורות שהצטיינו בצריכת הדלק החסכונית, הדור הרביעי (ששיפר שוב את הצריכה) הוכיח שהוא לא רק אופציה מצוינת לחסכון - אלא גם משפחתית מתקדמת ומוצלחת למדי בפני עצמה.

המכונית שהתייצבה למבחן עלתה על הכביש בינואר 2017, והגיעה אלינו עם 55 קילומטרים על השעון. לכבוד תחילת השנה, הוסיפה היבואנית שלל מערכות בטיחות מתקדמות לפריוס, וגם צירפה למכונית המבחן את מערכת המולטימדיה החדשה שפותחה כאן בישראל - הקונקטד. גם המחיר ירד לאחרונה, והוא מתייצב על 150 אלף שקלים.
 
בחודשי המבחן הקרובים צפויה לפריוס עבודה לא מעטה. ניסע בה קילומטרים רבים, נבחן אותה בתנאי דרך שונים ונדווח באופן שוטף על המתרחש. אתם מוזמנים לעקוב ולבקר כאן ב-Live Blog, ובאמצעות התגובות באתר להציע ולבקש דברים שהייתם רוצים שנבדוק בפריוס. 


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
 
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. תבחנו מול איוניק החדשה  אם אפשר לעשות מבחן יחד עם האיוניק

משה,14.02.2017

2. מה עם ה-פאגאני החדשה??????  מה עם ה-"פאגאני הואיירה רודסטר"?????????

מוטי,14.02.2017

3. אתם לא יודעים לנהוג על הברידי  אני על אאוריס הברידית חדשה שאמורה להיות פחות טובה,...

א,26.02.2017

4. מס' 3, מה קשר בין ארה"ב לפה?  בארה"ב פריוס זה סופרמיני, לא משפחתית גדולה כמו פה....

.,27.02.2017
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים