דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן השוואתי: פורד פוקוס ST ליין, הונדה סיוויק, סקודה סקאלה ומאזדה 3

Getting your Trinity Audio player ready...

בזמן שהג'יפונים נוגסים ללא רחמים בפלח השוק של המכוניות המשפחתיות, אלו האחרונות נאלצות להמציא את עצמן מחדש ולהבליט את יתרונותיהן במקומות בהן רכבי הפנאי מתקשים. הגובה והמשקל של רכבי הפנאי גורמים לצריכת דלק מוגברת? טויוטה קורולה ויונדאי איוניק משיבות עם הנעה היברידית, ומעבר לים ממתינות כבר גרסאות מחושמלות גם לסקודה אוקטביה, פולקסווגן גולף, רנו מגאן וסיטרואן C4. 

ומה באשר לנקודת התורפה השניה של רכבי הפנאי, היכולת הדינאמית? אמנם, צריכת הדלק היא פרמטר קצת יותר חשוב עבור הלקוחות מאשר הכישורים הספורטיביים, אבל גם בתחום הזה המשפחתיות נותנות מענה עדיף - וגם כאן יש כמה דגמים שלקחו את הנושא הזה לגמרי ברצינות.

מבחן השוואתי משפחתיות קומפקטיות

פורד פוקוס החדשה, שהגיעה לישראל לאחרונה במגוון רחב של תצורות וגרסאות, צדה את עינינו בגרסת ה-ST ליין הסמי-ספורטיבית. עם שלדה מוקשחת ומרכב מונמך, עיצוב מתאים ו-182 כ"ס מתחת למכסה המנוע, ובעיקר עם תמחור אגרסיבי של 130,000 שקלים, הגרסה הזו בהחלט תעניין את חובבי הנהיגה. 

לצידה העמדנו את מאזדה 3 האצ'בק, גם היא יחסית חדשה בישראל. כאן יש רק גרסה אחת, עם מנוע 2.0 ליטרים אטמוספרי בהספק של 165 כ"ס, ותג המחיר הגבוה ביותר כאן: 148,000 שקלים. 

הונדה סיוויק בגרסת הספורט, שבמבחן הקודם הציגה יתרון אל מול מאזדה 3 הודות ליכולות משפחתיות עדיפות, הגיעה שוב לעימות הזה והפעם תידרש להוכיח את כישוריה הדינאמיים מול מתחרות שלא יעשו לה חיים קלים. הגרסה הזו מגיעה עם מנוע 1.5 טורבו בהספק של 182 כ"ס, במחיר של 146,000 שקלים.

הצלע הרביעית היא סקודה סקאלה, משפחתית מוקטנת שהושקה גם היא בגרסה שקורצת לעולמות הספורט. יש לה מנוע מעט יותר חלש, רק 150 כ"ס, אך היא מגיעה עם מפרט אבזור עשיר, שלדה מונמכת ובולמי זעזועים מתכווננים, מתכון שאמור לשפר את התמורה הספורטיבית - בתמורה למחיר של 140,000 שקלים.

מבחן השוואתי משפחתיות קומפקטיות

עיצוב וסגנון

הפוקוס נראית מצוין לטעמנו, אך לא "זועקת" את עובדת היותה ספורטיבית. יש לה פגושים וגריל בעיצוב מעט שונה מזה של הגרסאות הרגילות, חישוקי "17, חצאיות צד, ספוילר מעל השמשה האחורית וצמד פתחי מפלט צנועים. מבפנים האזכורים הספורטיביים היחידים הם גלגל הגה הקטום והתפירה האדומה. העיצוב קצת מתיישן, בעיקר בכל הנוגע למסכים ולתצוגות, אך איכות החומרים גבוהה.

הסיוויק נראית "רעה" וקרבית. יש לה גריל מושחר, חצאיות היקפיות (שעלולות להיפגע במפגש עם מדרכות), פתחי מפלט גדולים במרכז החלק האחורי, חלונות כהים, חישוקים מושחרים וקווים מחודדים. מבפנים, לעומת זאת, היא נראית מיושנת בהרבה: מסך המולטימדיה ובעיקר לוח המחוונים מזכירים משחקי וידאו מהעשורים הקודמים, הצבע השחור שולט בקוקפיט והחומרים פשוטים למגע.

הונדה סיוויק ספורט

גם למאזדה אופי ספורטיבי, אך בסגנון יותר אלגנטי-יוקרתי. הצללית מרשימה עם מכסה המנוע הארוך, הגריל הנמוך ופנסי הלד הצרים, בעוד החלק האחורי מגושם יותר ופחות אלגנטי מזה של גרסת הסדאן. מבפנים היא יוקרתית ומהודרת עם ניקיון עיצובי, מסך צר ואיכות חומרים פשוט מעולה.

לסקאלה מראה סולידי יחסית, כרגיל אצל סקודה, אבל גרסת הספורט מוסיפה בכל זאת קצת פלפל עם חישוקים גדולים ונאים, מסגרת כרום לחלונות הצד, גג שחור, ספוילר קטן וחלון אחורי שנמשך לתוך דלת תא המטען. מבפנים היא מרשימה מאוד עם תקרה כהה, לוח מחוונים דיגיטלי, דוושות אלומיניום, הגה קטום בציפוי עור מחורר ובעיקר מושבי ספורט גדולים שנראים נהדר. איכות החומרים סבירה ואיכות ההרכבה קצת פחות: במהלך המבחן נשמעו פה ושם צקצוקים, מהסוג שלא פוגשים בדרך כלל בסקודה.

סקודה סקאלה ספורט

לסיכום סעיף העיצוב, הסקודה מסיימת עם הניקוד היותר נמוך בגלל היעדר ייחוד ממשי לגרסת הספורט. להונדה עיצוב חיצוני בולט אך תא נוסעים מיושן, בעוד הפוקוס נאה ואלגנטית מבחוץ ומבפנים - אך נעדרת שאר רוח ספורטיבי בתא הנוסעים. המאזדה מרשימה מכולן עם שילוב בין סגנון ספורטיבי מבחוץ ואווירה יוקרתית מבפנים.

אבזור ותפעול

לפוקוס מסך מולטימדיה קטן ומיושן, עם מיעוט של פונקציות ורזולוציה לא גבוהה. את מרבית המידע, כמו למשל השליטה על מערכות הבטיחות ונתוני צריכת הדלק, נמצא במסך הקטנטן והעמוס שבלוח המחוונים. בנוסף למסכים האלו מציעה הפוקוס גם תאורת לד מלאה, כניסה והנעה ללא מפתח, מראה נגד סנוור, בלם יד חשמלי וטעינה אלחוטית לסלולארי. לא רע, במיוחד כשזוכרים שמדובר ברכב הזול במבחן. גם הנדסת האנוש לגמרי סבירה.

פורד פוקוס תא הנוסעים

גם למאזדה, בגרסת ה"ספיריט" שנבחנה, יש אבזור נדיב, כשההבדל העיקרי לעומת הפוקוס הוא בתוספת של חלון שמש בגג ובמערך המולטימדיה המרשים. זה שבמאזדה מציע תמיכה מלאה בעברית ותפריטים נקיים ומסודרים, כולל שליטה נוחה מגלגלת. לוח המחוונים דיגיטלי בחלקו והוא נוח מאוד לצפיה. תפעול המערכות במאזדה נוח ואינטואיטיבי.

מאזדה 3 תא הנוסעים

הסקאלה מציעה גם היא מפרט מרשים שכולל גג שמש פנוראמי עצום, מולטימדיה דוברת עברית, לוח מחוונים דיגיטלי יפהפה עם מגוון רחב של תצוגות, פנסי איתות דינאמיים וגם מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח, 4 שקעי USB בטייפ C ותאורת אווירה בגוון אדמדם. זו המכונית היחידה במבחן עם בלם חניה ידני. הנדסת האנוש כאן פחות טובה מבדרך כלל בשל ההפעלה של המזגן שמתבצעת באופן חלקי מתוך המסך, ובשל העובדה שהמסך עצמו מבוסס מגע באופן כמעט בלעדי. 

סקודה סקאלה תא הנוסעים

ההונדה היא המכונית הפחות-מאובזרת שבחבורה. היא מסתפקת במפתח מכאני ואין לה מראה נגד סנוור או חלון שמש בגג, ואילו מסך המולטימדיה שלה ומחשב הדרך מסורבלים לתפעול. המפרט כולל בין היתר פריטים כמו בלם יד חשמלי, מצלמת רוורס, חיישני חניה מלפנים ומאחור וגם חימום למושבים הקדמיים. 

הונדה סיוויק תא הנוסעים

בתחום הבטיחות, כל הרכבים במבחן מציעים מפרט עשיר הכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה ואורות גבוהים אוטומטיים. הסיוויק מוסיפה זיהוי תמרורים, למאזדה ולסקודה יש גם ניטור שטחים מתים במראות, הפוקוס והמאזדה מצוידות גם בהתרעת עייפות ואילו רק לפוקוס יש גם זיהוי לרוכבי דו-גלגלי ומערכת לסיוע בהתחמקות לפני תאונה. לפוקוס ולהונדה יש 6 כריות אוויר, ואילו המאזדה והסקודה מוסיפות גם כרית שביעית.

לסיכום סעיף האבזור, הסקאלה והמאזדה בולטות לטובה עם מפרטים עשירים ומסכי תצוגה מודרניים; הפוקוס מעט פחות מרשימה במולטימדיה אך מפרט האבזור שלה מוצלח הן בנוחות והן בבטיחות, ואילו הסיוויק פחות מאובזרת ממתחרותיה בפער לא קטן. 

שימושיות ומרווח

מי שצריך את המרווח המקסימלי במשפחתית הספורטיבית שלו, יבחר ככל הנראה בהונדה סיוויק. מלפנים יש לה מושבים נוחים, שדה ראיה מעולה והיצע רחב של תאי אחסון. גם במושב האחורי היא היתה המרווחת ביותר בכל המדדים, למרות מרווח ראש לא מושלם. שלושה יסתדרו כאן בצורה סבירה, אך לא יהנו משקעי טעינה או פתחי מיזוג. גם תא המטען של הסיוויק הוא הגדול והנגיש ביותר במבחן.

הונדה סיוויק מאחור

הסקאלה אמנם מבוססת על פלטפורמה של מכוניות סופר-מיני, אך היא מציעה מרווח מצוין - לפחות לארבעה נוסעים. מלפנים תחושת המרחב קצת מוגבלת בשל הקרבה של הנהג לקורות הקדמיות, אך הכסאות נוחים מאוד ותאי האחסון מפוזרים בנדיבות. במושב האחורי יש מרווח טוב מאוד לשני נוסעים והמושבים תומכים היטב בגוף, אך לנוסע שלישי יהיה צפוף מאוד. הנוסעים מאחור יהנו גם משני שקעי USB ומפתחי מיזוג. הגג הפנוראמי לא פוגע במרווח לראש, אך מקשה על צינון הרכב בקיץ. תא המטען מעט פחות גדול מזה של ההונדה, אך הוא שימושי מאוד בפני עצמו ומציע פיצ'רים רבים לאחסון ותליה.

גם לפוקוס מושבים נוחים מלפנים ומרווח טוב לנוסעים מאחור. המושב האחורי מציע מרווח נדיב לרגליים ומרווח סביר לראש, כאשר גם במימד הרוחב אין תלונות מיוחדות. עם זאת, המחסור בפתחי מיזוג מורגש כאן. תא המטען של הפורד סביר בגודלו, אך סף ההטענה שלו גבוה והוא נעדר פתרונות אחסון יצירתיים.

פורד פוקוס ST ליין

המאזדה היא המכונית הפחות פרקטית בחבורה. תנוחת הנהיגה נמוכה וספורטיבית ובמושב האחורי יש מרווח מוגבל לברכיים ומרווח מצומצם במיוחד לראשי הנוסעים. התקרה הנמוכה מקשה גם על הכניסה לרכב והחלונות הקטנים מחשיכים את המושב מאחור. לבסוף, תא המטען של המאזדה הוא הקטן ביותר וסף ההטענה שלו גבוה מאוד.

נוחות נסיעה

ההונדה ממשיכה גם כאן את ההצטיינות מהסעיף הקודם, לפחות בכל הנוגע לספיגת השיבושים. המתלים שלה מכוילים על הצד הרך ומאפשרים לה לשמור על נוחות מצוינת, בעיקר במהירויות נמוכות, בעוד על כבישים גליים בין עירוניים נרשם נדנוד מסוים. בידוד הרעשים, מנגד, היה הכי פחות מוצלח במבחן, ורעשי כביש ודרך הורגשו באופן משמעותי. נציין כי לטענת היבואנית יחול שיפור בתחום במסגרת מתיחת פנים קלה שתגיע בקרוב.

המאזדה לעומתה היא מכונית שקטה מאוד, בפער מורגש על פני כל רכב אחר במבחן הזה. מנגד, נוחות הנסיעה שלה לא מצטיינת, בעיקר לא בתנאים עירוניים: המתלים נוקשים וגם "עסוקים" ומרבים להתנועע, תוצאה של ויתור על המתלה הרב-חיבורי ששימש את הדור הקודם. במהירות גבוהה המצב משתפר.

מאזדה 3 ספיריט

סקודה סקאלה, שמעולם לא הצטיינה בנוחות הנסיעה, עברה הקשחה והנמכה בגרסת הספורט - מה שפגע פעם נוספת ביכולת הספיגה שלה. הכיול המוקשח, יחד עם צמיגי 18 אינץ' נמוכי חתך, הופכים אותה למכונית קופצנית על שיבושים קטנים וגדולים כאחד. גם כאן המצב משתפר במהירויות גבוהות, אך היא ככל הנראה המכונית הפחות נוחה במבחן הזה. גם בידוד הרעשים שלה סביר בלבד, עדיף על זה של הסיוויק אך נחות בהשוואה למאזדה ולפורד.

במבחן ההשוואתי הקודם שערכנו לפורד פוקוס, אז בגרסת הסדאן, היא הצטיינה במיוחד בסעיף הנוחות. גרסת ה-ST ליין, עם ההקשחה וההנמכה, גורמת לה לאבד נקודות רבות בסעיף הזה - אך ביחס למתחרות עדיין מדובר במכונית נוחה באופן יחסי. השיבושים הקטנים חודרים לתא הנוסעים, אך הפוקוס נותרת מרוסנת ויציבה גם לאחר רצף מטריד של בורות ושברים. גם בידוד הרעשים טוב למדי, על אף שרחשי הצמיגים נוכחים בחלל הרכב. היא אולי לא הנוחה ביותר ולא השקטה ביותר במבחן הנוכחי, אבל היא ללא ספק מציעה תמהיל מאוזן ונעים בין התכונות הללו.

מנוע וביצועים

כאן האופי הספורטיבי מתחיל לדבר. לפוקוס ולסיוויק מנועים דומים יחסית, טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק של 182 כ"ס. בסעיף המומנט יש יתרון קל להונדה (24.4 קג"מ לעומת 22.4 בפורד), ובתיבת ההילוכים יש בין השתיים שוני גדול - תיבה רציפה בסיוויק, תיבת 8 הילוכים אוטומטית בפורד. למאזדה, כרגיל, יש מנוע אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים עם הספק של 165 כ"ס, מומנט של 21.7 קג"מ ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. גם לסקאלה מנוע מוגדש בנפח ליטר וחצי, עם הספק של 150 כ"ס בלבד - אך גם עם המומנט הגבוה בחבורה, 25.4 קג"מ. התיבה בסקודה היא ה-DSG המפורסמת, רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. על הנייר, כולן מאיצות ל-100 קמ"ש בזמן כמעט זהה של 8.2-8.4 שניות.

מבחן משפחתיות קומפקטיות

ביציאה מהמקום היה יתרון למנועי הטורבו על פני המנוע האטמוספרי של המאזדה, בשל העובדה שזה האחרון זקוק לסל"ד גבוה על מנת לספק את מרכולתו. עם זאת, בתאוצות הביניים ה-3 היתה מהירה מכולן הודות לתגובות הסופר-מהירות של תיבת ההילוכים.

ההונדה והפורד מאיצות במהירות - תוצאה של ההספק העדיף - אך לשתיהן תיבות שמסרסות את החוויה: בפורד התיבה מחליפה הילוכים באיטיות ופקדי השליטה מאחורי ההגה פעמים רבות מסרבים לדרישותיו של הנהג להורדת הילוך. בסיוויק כאמור ישנה תיבה רציפה, שמצמידה את מחוג הסל"ד לקצה העליון של הטווח, שם המנוע פחות יעיל והצליל מתכתי וצורם. 

פורד פוקוס ST ליין מאחור

לסקאלה אמנם יש פחות כוח, אך היא קלה משמעותית ממתחרותיה ונהנית מתיבה שמורידה ביעילות את הכוח לגלגלים. כך היא הצליחה פעמים רבות להשתוות למתחרותיה בתאוצות ולעיתים קרובות אף היתה מהירה מהן בתאוצות ביניים ובעקיפות, כל עוד הגיר ציית והוריד הילוכים ביעילות. לא תמיד זה קורה במהירות המתבקשת. 

במילים אחרות, היינו שמחים לקבל את המנוע של הפורד או הסיוויק, עם הגיר של המאזדה והמשקל העצמי הנמוך של הסקודה. כל עוד השילוב הזה נותר בגדר פנטזיה - כל אחת מיחידות הכוח במבחן סובלת מנקודת חולשה מסוימת, אך כולן מספקות ביצועים טובים וחוויה מוצלחת בדרך כלל.

סקודה סקאלה מאחור

המשקל הנמוך והתיבה היעילה של הסקודה שיחקו לטובתה גם בצריכת הדלק, שעמדה על 13.4 ק"מ לליטר בשיוט ו-10.4 בסיכום המבחן. הסיוויק רשמה 11.6 ק"מ לליטר בשיוט ו-8.5 בסיכום, והמאזדה היתה קרובה אליה עם 11.4 ק"מ לליטר בשיוט ו-8.9 בסיכום. פורד פוקוס היא המכונית הפחות חסכונית בחבורה, בפער לא גדול: בשיוט מתון היא רשמה צריכה של 11 ק"מ לליטר, ואת המבחן כולו היא סיימה עם 8.2 ק"מ לליטר.

נזכיר כי במבחנים קודמים בקטגוריית המשפחתיות מדדנו נתוני צריכת דלק טובים בהרבה, אבל בדרך כלל לא זכינו להאיץ ל-100 קמ"ש ב-8 שניות וקצת. רציתם משפחתיות עם ביצועים טובים? יש לכך מחיר בתחנת הדלק.

התנהגות כביש

משפחתיות ספורטיביות "על באמת", כאלה שיכולות לעלות על מסלולי המירוצים בנגב ובבקעה בלי להתבייש, עולות קרוב לרבע מיליון שקלים. אבל האם גם הקומפקטיות החמימות שבחנו, שזולות מהן בקרוב למאה אלף שקלים, מסוגלות לספק את הפאן בכבישים הנכונים?

אם שואלים את מהנדסי פורד, התשובה לכך בהחלט חיובית. הפוקוס הצליחה לרגש בכל פניה, הודות לשלדה נפלאה שמערבת את הנהג, הגה מהיר (גם אם חסר משקל) וכניסה מהירה וחדה לעיקולים. גם הבלמים שלה מצוינים ואילו הנמכת המרכב צמצמה משמעותית את זווית הגלגול ביחס לגרסאות האחרות של הפוקוס. בזכות התקשורת המצוינת, קל מאוד לנהוג בפוקוס על המגבלות. קל ובעיקר מהנה.

פורד פוקוס אסתיליין

גם המאזדה מהנה מאוד לנהיגה, אם כי באופן מעט שונה. ההגה שלה מדויק ומהיר, אחיזת הכביש טובה מאוד והשלדה גם כאן מצליחה לדבר עם הנהג ולאפשר לו לצלול לתוך הפניה בהרפיית דוושה. עם זאת, הבלמים היו "עציים" וחסרי תחושה, והמתלה האחורי יוצר תחושה של זנב קל ומשוחרר, מה שלעיתים פוגע באחיזת הכביש בתנאי קיצון.

ההונדה, כפי שאמרנו בפרק הנוחות, היא מכונית רכה יותר - ולכן רוכנת על מתליה באופן מוחשי. גם לה יש הגה מוצלח עם רמת דיוק גבוהה והאחיזה שלה בכביש מרשימה, אך השלדה לא מתקשרת עם הנהג ועל מנת להכניס אותה לפניות במהירות צריך לעבוד יותר עם ההגה ופחות עם משקל הרכב - מה שאומר שהדברים קורים אצלה באופן מעט יותר איטי ומסורבל. זו עדיין מכונית מהנה עם יכולות דינאמיות טובות, אך אין לה את החדות של המאזדה או את האטרף של הפורד.

מאזדה 3 מאחור

סקודה סקאלה, למרות הכיול הספורטיבי של השלדה, היא המכונית הפחות ספורטיבית בחבורה. יש לה אמנם אחיזת כביש מוצלחת שמשרה בטחון על הנהג, אך במצב הספורטיבי בולמי הזעזועים מקצרים את מהלכם כך שתיתכן סגירת מתלה עם החלקה קלה פה ושם. השלדה של הסקאלה, ההיגוי ויתר המכלולים לא מספקים את אותן תגובות חדות ומהירות שקיווינו לפגוש במכונית קומפקטית קלילה וחזקה. זה לא אומר שזו מכונית רעה מבחינה דינאמית - ביחס למשפחתיות סטנדרטיות היא לגמרי לא מפשלת - אבל היא גם לא עומדת ברף הספורטיבי הגבוה שהציגו כאן מתחרותיה.

 
מבחן משפחתיות האצ'בק

סיכום

יש אלטרנטיבה לג'יפונים, והיא לא רעה בכלל. כל המכוניות שהתמודדו במבחן סיפקו חווית נהיגה מוצלחת, ביצועים מצוינים, אבזור עשיר ושימושיות טובה, במחיר של רכב פנאי בסיסי עם יכולות בינוניות ברוב התחומים האלו. 

סקודה סקאלה מצטיינת בסעיף האבזור, יש לה מרווח פנימי מוצלח, יחידת הנעה יעילה והיא גם המכונית החסכונית ביותר במבחן הזה, אבל בכל הנוגע לחווית הנהיגה היא פשוט פחות טובה מהמתחרות. בתנאי יומיום היא פחות נוחה וגם רועשת למדי, והתנהגות הכביש שלה לא ספורטיבית כמצופה. 

הונדה סיוויק היתה מתבלטת יותר אם המבחן הזה היה שם דגש על השימושיות והיכולות המשפחתיות. היא המכונית המרווחת והנוחה ביותר במבחן הזה, ויש לה גם את תא המטען הגדול ביותר, אבל תא הנוסעים שלה מיושן, תיבת ההילוכים הרציפה קצת מסרסת את כוחו של המנוע, והתנהגות הכביש דווקא לא רעה - אבל בטח לא ספורטיבית ומהנה כמו של צמד המתחרות לבית דלק מוטורס. 

מאזדה 3, ובכן, היתה ונותרה מאזדה 3. לא מאוד מרווחת ושימושית, לא נדיבה בתא המטען וגם לא נוחה במיוחד, אבל החוויה בהחלט נוכחת. תא הנוסעים שלה יוקרתי ומאובזר היטב, המנוע אמנם לא גמיש במיוחד אך מגיב בזריזות, בידוד הרעשים נהדר והתנהגות הכביש מהנה מאוד. לולא המחיר היקר והשימושיות המוגבלת, היא היתה יכולה להשיג מספרי מכירות שמזכירים במשהו את תהילת העבר שלה. 

את המגרעות של המאזדה בתחומי הנוחות, השימושיות ובעיקר המחיר - משלימה המכונית מאולם התצוגה הסמוך. פורד פוקוס היא אולי לא המכונית הכי מרווחת והכי נוחה במבחן הזה, אבל היא בכלל לא רעה בתחומים האלו, ובכל מה שקשור לחוויה הספורטיבית מדובר במכונית שראויה לגמרי לשאת את סמל ה-ST על עכוזה. הפוקוס התגלתה שוב כמכונית חזקה ובעיקר מאוד מהנה. השלדה וההיגוי שלה מערבים את הנהג, מאפשרים הנאה מקסימלית בכבישים הנכונים ומעניקים שפע של הנאה לנהג החובב. וכשכל זה מגיע במחיר שנמוך ב-10,000 עד 18,000 שקלים מיתר המתמודדות במבחן, מתקבלת כאן חבילה לא רעה בכלל.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. יש לכם טעות 
    אב, 01-10-2020

    בסעיף המומנט יש יתרון קל להונדה (24.4 קג"מ לעומת 22.4 בפורד)

    זה בדיוק ההפך, לפורד יש מומנט של 24.4 קג"מ

    סגור תגובה

  • 2. הונדה עם אבזור מינימלי ועלוב בכל המכוניות שלה בארץ. (לת)
    אלי תל אביב, 02-10-2020

  • 3. המחירים של המאזדה וההונדה פשוט בושה 
    אלי, 02-10-2020

    מי לעזאזל יקנה אותם במחירים האלה?
    לא סתם בקושי רואים את הדגמים האלה על כבישי הארץ.
    במחירים האלה אפשר לקנות פאקינג ג'יפון גבוה ומרווח.
    ולא משהו קטן פיצפון ומצ'וקמק כמו המאזדה 3 האצ'בק הקטנה שלא מתאימה בתכלס למשפחות.

    סגור תגובה

  • 4. ל3 המעופף 
    המבין, 02-10-2020

    לא בדקתה לפני שכתבתה?
    לעזאזל אתה לא שם לב שהמכוניות שדיברתה עליהן רואים על הכביש הרבה יותר מהזולות שזה הפוקוס St-Line והסקאלה ספורט? אז תפסיק לבלבל במח ותחסוך דיו וירטואלי בבקשה.

    סגור תגובה

  • 5. הסקאלה לא שייכת לפה 
    אנזו, 02-10-2020

    הסקאלה יושבת על בסיס של קבוצה נמוכה, B, כאשר כל השלוש האחרות בקבוצה C. הייתם צריכים לבדוק את הגולף או את האוקטביה 1.5.

    סגור תגובה

  • 6. מערכת icar, יש לכם טעות לגבי תא מטען בסיויק 
    אלי, 03-10-2020

    לסיויק 1.5 ליטר תא מטען 428 ליטר.
    ורק לידע כללי בסיויק 1.0 ליטר תא מטען 486 ליטר.
    מוזמנים לראות באתר הונדה ישראל וגם באתרים בעולם.
    למי ששואל למה יש הבדל..?
    ההבדל הוא בגלל האגזוזים ב1.5 ליטר שלוקחים 60 ליטר מהתא מטען..
    ללא קשר לכל האמור לעיל, אני חושב שהפוקוס באמת ניצחה כאן בצדק, הרכב מאוד חזק, הכי מהנה לנהיגה וגם במחיר נמוך בכל כך הרבה כסף..

    סגור תגובה

  • 7. כבעל הונדה לשעבר סיוויק ספורט 1.5 שנת 2019 
    סיוויק, 05-10-2020

    לסבר לכם את האוזן הרכב נמכר לאחר 10 חודשי

    שימוש רכב גרוע לכל הדעות פרט לביצועי מנוע וגיר.....המגרעות של הרכב רעשי כביש רוח שחודרים לתא הנוסעים כך שאין אפשרות לשוחח בתוך הרכב ללא הרמת קול לציין שמוסך השרות הבין שיש בעיה החליפו צמיגים חדשים למרות שהרכב חדש מתןך מחשבה שהבעיה בצמיגים,מושב הנוסע ליד הנהג נמוך מאוד יחסית למושב הנהג ואינו ניתן לכיוון מצב שהיה צורך לנסוע עם שתי כריות על המושב(לפי הודעת היבואן שהבעית רעש תיפתר עם הגעת הדגם עם מתיחת הפנים מצביע על בעיה מובנת ברכב)הנדסת האנוש לרווחת הנוסעים כנראה ליפנים נמוכים ורזים גרועה מבחינת גודל ורכות הכסאות. הרכב נמוך מאוד מעל פני הכביש...וכניסה ויציאה מהרכב קשה ....והבעיה האקוטית ביותר הרכב לאחר 8000 קילומטר בימקום 20000קילומטר נתקבלה הודעה על המסך שיש צורך להחלפת שמן במוסך נענתי שזה לטובת שמירה על הטורבו זה היה טוב למוסך לא ללקוח שיצטרך להחליף 3 פעמים בשנה אם יסע ממוצע של 25000 קילומטר וכמובן לשלם זה היה המסמר האחרון שגרם להחלפת הרכב למרות שהיה חדש
    בפניה למוסך

    סגור תגובה

  • 8. למספר 7 
    גיא, 06-10-2020

    הבעיה במנוע של ההונדה 1.5 טורבו ידועה, יש תיאור נרחב בחול. בנסיעות קצרות אדי דלק חודרים לשמן ולכן צריך להחליף שמן בתדירות גבוהה.

    סגור תגובה

  • 9. ההונדה בדיחה יקרה 
    בוני, 15-12-2022

    המאזדה מעולה, הפוקוס משתלמת.

    סגור תגובה

חזור למעלה