דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רן דנאי, מנכ"ל טויוטה, מעריך: קצב הצמיחה של השוק יואט ב-2016

Getting your Trinity Audio player ready...


שנת 2015 היתה שנת שיא של כל הזמנים עבור שוק הרכב הישראלי עם כ-255 אלף מסירות, גידול של כ-6% ביחס לשנה שלפניה. גם עבור טויוטה בישראל זו היתה שנת שיא עם למעלה מ-29,000 מסירות (גידול של כ-7%) אך לפי מנכ"ל היבואנית - הגידול בשוק צפוי להתמתן בשנה הקרובה. "אם לא נראה כאן קטסטרופה כלכלית או בטחונית, בשנת 2016 נראה שינוי של 2-3% לכאן או לכאן במכירות הרכב בישראל וגם של טויוטה", אמר רן דנאי. עם זאת, חודש ינואר צפוי להיות סוער בדו"ח המסירות, תוצאה של הזמנות רבות שהצטברו בסוף 2015. "לא נופתע אם נראה 40 אלף מסירות בינואר. אנחנו צפויים למסור החודש כ-3,600-3,800 מכוניות, לעומת 3,000 בינואר שעבר".


רן דנאי / צילום: אלי דסה
דנאי התייחס לשינויים שהתרחשו השנה בשוק הרכב העולמי. "שווקים המתבססים על משאבי טבע ונפט, ובהם רוסיה וברזיל, חוו ירידה. גם בסין יש האטה בקצב הצמיחה, מה שעשוי להדאיג יצרניות שפועלות שם בצורה משמעותית כמו פולקסווגן וג'נרל מוטורס. מאידך, השוק האמריקאי צמח בתוך שנים ספורות מ-13 ל-17 מיליון כלי רכב בשנה, וגם באירופה ראינו השנה גידול לראשונה מזה 6 שנים".

"מעבר לחיפוש אחרי פתרונות הנעה חלופיים, אנחנו רואים בשוק הרכב אג'נדות של פיתוח בתחום התוכנה והטכנולוגיה. היצרניות שמות את הדגש על מערכות רדאר ומצלמות לנהיגה אוטונומית, מערכות תקשורת שיחברו בין כלי רכב על הכביש ובינם לבין מרכזי שירות, וכמובן התחום של סייבר ואבטחת מידע. בתחומים האלה לישראל יש לא מעט מה לתרום לתעשיית הרכב העולמית, ואנחנו כבר רואים חברות מקומיות שרשמו הצלחות בתחומים האלה".

חידוש מעניין שהציגה טויוטה לאחרונה הוא הפלטפורמה הגלובלית החדשה שאמורה לשמש אותה בעשור הקרוב, ומכונה בשם TNGA - Toyota New Global Architecture. הפלטפורמה, שתשמש עד 2,020 שמונה כלי רכב שונים של היצרנית, אמורה לייעל את הליכי הייצור במספר היבטים. ניצול תפוסת הייצור של המפעלים אמור להשתפר ל-90%, זמן הפיתוח של דגמים חדשים יתקצר ב-20% - מה שאמור לאפשר החלפת דגמים תכופה יותר "ולהתקרב למחזורי החיים של הסמארטפונים", כך אמר דנאי, וגם לשפר מספר היבטים ברכב ובראשם קשיחות המבנה, התנהגות הכביש ותצרוכת הדלק, באמצעות הנמכת מרכז הכובד של המכוניות, שיפורים אווירודינאמיים ושינויים שיחולו גם בתחום המנועים.


פלטפורמת ה-TNGA / צילום: טויוטה

ומה בנוגע לשוק הישראלי? "ההתחזקות של טויוטה בשנים האחרונות הפכה אותנו לשוק התשיעי בגודלו עבור טויוטה אירופה, מה שמאפשר לנו לדרוש מוצרים ופיתוחים ברמה שלא יכולנו בעבר".
"בעוד שוק הרכב החדש בישראל גדל משמעותית בשנים האחרונות, שוק הליסינג נותר יציב ברמה של כ-220,000 רכבי ליסינג צמודים ו-40,000 רכבי השכרה. בהתחשב בצמיחה של כלל השוק, מדובר בירידה ריאלית של כ-20%. חברות הליסינג היו צריכות להמציא את עצמן מחדש, ולהציע מסלולים חדשים של ליסינג פרטי ומכירה ישירה בערוצי "אפס קילומטר". במקביל, גם היבואנים השתכללו והם פועלים היום יותר מבעבר בתחומי המימון והיד השניה, שם הם מקימים זרועות טרייד אין עצמאיות ולעיתים אף מסובסדות".

"אחד מהיעדים שהצבנו לעצמנו היה לאזן בין המכירות של הקורולה לדגמים נוספים. אם בשנת 2011 הקורולה תפסה 58% ממכירות המותג, השנה היא תפסה רק 41% - כשהיתר התחלק ליאריס עם 17%, אוריס עם 13% ועוד. הצלחנו השנה לתפוס מובילות בסגמנטים רבים בשוק: היאריס היא הסופר מיני הנמכרת ביותר, הקורולה והאוריס מובילות את פלחי השוק שלהן, וכך גם הורסו והלנדקרוזר. יש לנו מקום לשיפור בדגמי הראב4, הקאמרי, האוונסיס והאייגו".


טויוטה ראב 4 הייבריד. בקרוב בישראל

בשנה הקרובה צפויה טויוטה להתחדש במספר דגמים חשובים. השנה נפתחה עם ההשקה של האייגו, וכבר בפברואר יגיע לישראל טויוטה ראב 4 הייבריד "שלא יהיה זול", ע"פ דנאי. בחודש מרץ תגיע לישראל טויוטה פריוס החדשה, המכונית הראשונה שמבוססת על פלטפורמת ה-TNGA. לקראת סוף השנה יגיע לישראל ג'יפון קטן מהראב 4, תחת השם טויוטה CH-R, שגם הוא לא יהיה זול ויתחרה בסביבת המחיר של ניסאן קשקאי. במקביל תושק המכונית המסחרית טויוטה פרואייס, תוצר של שיתוף פעולה נוסף בין טויוטה לבין פיג'ו - סיטרואן. צפי המכירות של היבואנית עומד על 9,000 מכוניות לרבעון הראשון של 2016.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. יוניאן מוטורס חמדן להפליא 
    ביבי, 10-01-2016

    על מה ולמה המחירים על רכב שנועד להיות רכב עממי.

    פרט לאמינות שקיימת אצל עוד יצרנית, טויטה (בארץ) לא מציע שום דבר אחר טוב, המולטימדיה מלא תקלות, התקנות מקומיות גרועות של הקודנית ושאר התוספות, לאף טויוטה אין בטיחות אקטיבית, האבזור לרכב שעולה 135 מתאים לרכב של שנת 2008

    מה נסגר איתכם יוניאן מוטורס???

    סגור תגובה

חזור למעלה