ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP פרסם היום (ד') את תוצאותיו של סבב מבחני ריסוק נוסף שכלל 6 דגמים, מהם 3 כבר משווקים בישראל – קיה ספורטאז', טויוטה אייגו X, וב.מ.וו i4. דגם רביעי יושק בעוד כשבועיים –
. לצידם נבחנו גם
ו-T קלאס המסחריות הקטנות.
רכב הפנאי הקומפקטי
קיה ספורטאז' זכה בציון המירבי של 5 כוכבים, כאשר בסעיפי המשנה ציוניו עומדים על 87% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על משתמשי דרך ו-72% בסעיף מערכות הבטיחות. ציונים דומים לאלו של יונדאי טוסון עימו הוא חולק מכלולים.
הג'יפון היוקרתי אלפא רומיאו טונאלה זכה גם הוא בציון המירבי של 5 כוכבים. בסעיפי המשנה ציוניו עומדים על 83% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על משתמשי דרך ו-85% על תפקוד מערכות הבטיחות.
מכונית המיני בעיצוב פנאי,
טויוטה אייגו X, זכתה בציון של 4 כוכבים, שאינו נחשב נמוך בסגמנט המיני. בסעיפי המשנה ציוניה עומדים על 78% בהגנה על מבוגרים, 78% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל ורוכבי אופניים וציון גבוה של 81% בסעיף מערכות הבטיחות.
מאידך, מכונית המנהלים החשמלית
ב.מ.וו i4 הסתפקה גם היא בציון של 4 כוכבים, כאשר סדרה 3 ו-4 עליהן היא מבוססת זכו בציון של 5 כוכבים. בסעיפי המשנה ציוניה עומדים על 87% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על משתמשי דרך פגיעים ו-64% בלבד על תפקוד מערכות הבטיחות מה שמנע במקרה זה את השגת הכוכב החמישי.
בארגון הבטיחות מסבירים כי מערכת השמירה על הנתיב פעלה ברוב המקרים באופן מספק אך בסטייה במצב חירום פעולתה הייתה גבולית. כמו כן מאחר ואין ברכב התרעת שכחת ילד במושב האחורי נגרעה ממנה נקודה אחת מתוך 3 בתחום חגורות הבטיחות.
קופה בורן החשמלית, שטרם הגיעה לישראל, זכתה בציון של 5 כוכבים בדומה לשאר האחיות לפלטפורמת MEB כגון פולקסווגן ID.3 או סקודה אניאק. ציוניה בסעיפי המשנה עמדו על 93% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על משתמשי דרך ו-80% בסעיף מערכות הבטיחות.
ולסיום, מרצדס סיטאן / T קלאס, המסחרית הקטנה אשר מבוססת על רנו קנגו, זכתה בציון של 5 כוכבים. עם ציונים מרשימים למדי ברוב סעיפי המשנה – 91% בהגנה על מבוגרים, 93% בהגנה על ילדים, 69% בהגנה על משתמשי דרך ו-90% על תפקוד מערכות הבטיחות. נציין כי הקנגו בעצמו הסתפק ב-4 כוכבים ובציונים נמוכים משמעותית מאחיו היוקרתי המצויד בכרית אוויר מרכזית ובמערכות אקטיביות מתקדמות יותר.
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות