יונדאי סונטה, לעומת ה-i40 האירופאית, מוכוונת לשוק האמריקאי, ובדור השמיני היא נטשה את העיצוב השמרני לטובת עיצוב דינאמי. לסונטה מרווח פנים מכובד גם ליושבים מאחור, אבזור עשיר כבר בגרסת הכניסה שינעים את הנסיעה לנהוג ולנוסעים, ומגוון מערכות בטיחות מתקדמות. לסונטה מנוע טורבו-בנזין חזק המוכר גם מהטוסון, והוא מספק 180 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. ביצועי המנוע טובים מאוד ואת ההאצה ל-100 קמ"ש מסיימת הסונטה טורבו ב-8.6 שניות, 0.6 שניות מהיר יותר מהגרסה ההיברידית. אך למרות ביצועי המנוע, התנהגות הכביש לא ספורטיבית והסונטה טורבו לא חסכונית כמו אחותה המחושמלת. בשורה התחתונה: יונדאי סונטה טורבו היא מכונית מנהלים איכותית וגם חזקה.