פורד קוגה הוא המתחרה של החברה האמריקאית בקטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים, כמו מאזדה CX5 ומיצובישי אאוטלנדר. זהו הדור השני של הקוגה. בדור הראשון הקוגה היה רכב פנאי אירופאי עם מתלים נוקשים והתנהגות כביש נהדרת. הדור השני מציג נוחות נסיעה משופרת וגם התנהגות הכביש נותרה טובה, אך לא כמו בעבר. לקוגה מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר שמפיק 180 כוחות סוס. הקוגה אינו רכב קל בעיקר בגלגל שלישראל מגיעה רק ההנעה הכפולה הכבדה. בזכות ההנעה הקוגה הוא רכב בעל אחיזת כביש מצויינת שיכול לנסוע גם בשבילים לא טכניים מדי. העובדה שמדובר ברכב עם הנעה כפולה משפיעה גם על צריכת הדלק וגם על מחיר הקנייה. הקוגה יקר ממתחריו בעלי ההנעה הקדמית. בשורה התחתונה: הלוואי והייתה בנמצא גרסת הנעה קדמית