הדור השני של ניסאן מייקרה מאובזר יותר וחסכוני יותר מקודמו. כל כך חסכוני עד שהחליטו ביבואן הישראלי לכנות אותו בשם ניסאן אקו-מייקרה. עד כמה הוא חסכוני? כמעט 20 ק"מ לליטר בנזין לפי ממוצע היצרן. דרגת זיהום 2 – הכי נמוך שמסוגלת להשיג מכונית עם מנוע בעירה פנימית. איך זה קרה? את יחידת ה-1.4 האוטומטית המיושנת של קודמתה החליפו מנוע קטנטן – 1.2 ליטר, 3 צילינדרים בלבד, 80 כוחות סוס – ותיבת הילוכים רציפה הידועה בניצולת טובה של כל שלוק בנזין. הביצועים לא נופלים מאלה של הדגם הישן, אבל כן מאלה של מרבית המתחרות בסגמנט. מרווח הפנים, נקודה חלשה בדור הקודם, השתפר משמעותית. האבזור נדיב ביחס למתחרות. הייצור עבר להודו והמחיר לצרכן הוזל. יחד עם זאת, האיכות הכללית ירדה: ניסאן מיקרה היא מכונית רועשת, לא מספיק נוחה ובטח לא זריזה כמו המתחרות. יש האומרים שהיא ראויה להתמודד מול מכוניות מיני כמו יונדאי i10 וסוזוקי אלטו. בשורה התחתונה: יש זריזות, נוחות ומהנות ממנה. אבל לא בטוח לגבי חסכוניות ממנה.