דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

BMW Premium Selection: יד שניה מבית היבואן



שוק הרכב הישראלי התייצב בשנים האחרונות על מספרים כמעט קבועים, כאשר מדי שנה נמכרות כאן קרוב לרבע מיליון מכוניות חדשות. שוק היד השניה גדול פי 2-3 משוק הרכב החדש. 

אך בעוד הרכבים החדשים נמכרים לצרכן הפרטי בעיקר באולמות התצוגה של יבואני הרכב, שוק היד השניה מפוזר הרבה יותר: רכבים עממיים נמכרים בהיקפים משמעותיים במגרשי חברות הליסינג והטרייד אין, עסקאות רבות מתבצעות בין צרכנים פרטיים באמצעות הלוחות האינטרנטיים והרשתות החברתיות וגם במגרשים הקטנים והפרטיים מתבצעת פעילות רבה.

ב.מ.וו יד שניה

שוק רכבי היוקרה תופס נתח של 7% מסך מכירות הרכב בישראל, ובשנים האחרונות עלתה התובנה כי הרכבים האלו זקוקים ליחס שונה גם כאשר מדובר ברכבי יד שניה. בהתאם לכך החלו יבואני היוקרה לייצר סביבת מכירה שונה ויעודית עבור הדגמים שלהם - שכן רכב יוקרה, עם המיתוג, האבזור, הטכנולוגיות ושאר הערכים, נותר יוקרתי גם כאשר הוא בן שנתיים או שלוש, והלקוח מצפה לא רק לחוויית נסיעה שונה - אלא גם לחוויית רכישה שונה.

ב.מ.וו יד שניה

על מנת להכיר קצת יותר לעומק על פלטפורמות המכירה האלו, הגענו למתחם המכירות של BPS - ראשי תיבות של BMW Premium Selection, מתחם היד השניה של דלק מוטורס יבואנית ב.מ.וו.

המתחם המרכזי של החברה, אחד מתוך חמישה שמפוזרים ברחבי הארץ, שוכן ברחוב המסגר בתל אביב - באולם ששימש עד לא מזמן כאולם המרכזי של יבואנית ב.מ.וו. ברגע הכניסה קשה עד בלתי אפשרי להבחין בכך שמדובר באולם לרכבי יד שניה - שכן רמת ההקפדה על הפרטים, האירוח, השירות והמקצועיות זהים לאלו שאנחנו רגילים לפגוש ברכישה של רכב חדש.

ב.מ.וו יד שניה

"BMW Premium Selection נולדה מתוך ההבנה שיש כיום יותר ויותר לקוחות שמעוניינים לרכוש רכבי יוקרה מתוצרת ב.מ.וו, ולהיות חלק מהמותג הזה, אבל לא מעוניינים לרכוש רכב חדש עם כל המשמעויות של זה", אומר לנו אלון גולדמן, מנהל השיווק של BMW ו- MINIבישראל. "הסלוגן שלנו בעצם מסביר את המהות של השירות הזה - כשאתה קונה מאיתנו רכב, אף אחד לא ידע שזה יד שניה - אבל כולם ידעו שזה ב.מ.וו".

ב.מ.וו יד שניה

מלבד האולם המרכזי בתל אביב, החברה מחזיקה אולמות תצוגה גם בפתח תקווה, חיפה ירושלים ואשדוד. בנוסף, כל הרכבים מוצגים עם הנתונים המלאים באתר האינטרנט, כך שהלקוח יכול להתרשם מהמבחר עוד לפני ההגעה לסניף - וזה יתרון שהתגלה כמשמעותי במיוחד אחרי שנת הקורונה שעברנו.

ב.מ.וו יד שניה

בדומה לפעילות מכירת הרכבים החדשים, היצרן עצמו מעורב גם ברכב היד השניה. כבר לפני מספר שנים החליטה חברת ב.מ.וו (כן, היצרן עצמו מגרמניה) על מעורבות עמוקה שלה בתהליכי הההשבחה והמכירה של רכבי היד השניה, כך שלמעשה BPS הוא תהליך שנוצר על ידי היצרן ומפוקח לחלוטין על ידו. "המשמעות היא שכמעט אין גבול להשקעה בתהליך ההשבחה", אומר לנו סיון פלדמן, מנהל מחלקת ה-BPS והטרייד אין, "גם אם זה אומר שהרווח שלנו במכירה מצטמצם".

על פי הגדרת היצרן, הרכבים שמתקבלים למחלקת ה- Premium הם כמעט תמיד בני חמש שנים לכל היותר, בתנאי שלא עברו יותר מ-120,000 קילומטרים.

ב.מ.וו יד שניה

לאחר בדיקת תנאי הסף, כל רכב שמגיע ל-BPS עובר תהליך שנקרא 'ביקורת 360'. במסגרת הבדיקות האלו אנשי מקצוע מטעם היבואנית מבצעים בדיקות למרכב ולצבע, בודקים את הברק של משטחי הכרום ומלטשים היכן שצריך, מוודאים אטימה של כל חלקי הגומי, בודקים שכל חלקי תא הנוסעים מורכבים היטב ופועלים באופן תקין, מוודאים שיש ריח נעים בחלל הרכב, בודקים את עומק החריצים בצמיגים ואת מצב ריפודת הבלם, וכמובן את כל מה שקשור בתחום המכאני: היגוי, בולמי זעזועים, נוזלי קירור, אטימת מנוע ותיבת הילוכים, רצועות, מערכת פליטה, מערכות חשמל, העברת כוח ועוד. רק רכבים שעומדים ב-100 אחוזים בסטנדרטים שנקבעו מתקבלים לתכנית הזו.

ב.מ.וו יד שניה

מערך הבדיקות הקפדני מקבל ביטוי גם בתמחור, אם כי לא באופן דרמטי - שכן גם בשוק הפרטי נדיר למצוא קורלציה בין מחירי המחירון שמתפרסמים לבין המחירים המבוקשים, שהם גבוהים בהרבה. "אנחנו לא הכי יקרים בהכרח, אומר לנו פלדמן", אבל בהחלט נמצאים בחלק הגבוה של הסקאלה - זאת מכיוון שלקוח שמגיע לכאן יודע שהוא מקבל רכב שעבר את הבדיקות שלנו וזוכה לאחריות מבית היבואן".

ב.מ.וו יד שניה

בדרך כלל רכבי יד שניה נמכרים בשוק עם אחריות חלקית למכלולים מסוימים; כך מקובל במרבית מגרשי הטרייד אין המוכרים. ב-BPS מדגישים שכל רכב שנקנה דרכם יוצא עם אחריות מלאה ל-12 חודשים, אחריות מקיפה על כל חלקי הרכב כמו בקניה של רכב חדש.

"השירות שלנו פונה למגוון רחב יחסית של לקוחות עם הצעת ערך ברורה; רכישה של מותג פרימיום, במחיר תחרותי ביחס לרכב חדש מבלי להרגיש שמתפשרים על האיכות או על השקט הנפשי או על חוויית הקנייה והבטחון". אומר גולדמן.

ב.מ.וו יד שניה

בהתאם לדרישות הקפדניות, גם ההיצע של הרכבים נרחב והוא כולל בכל רגע נתון כמה עשרות רכבים, כשבכל חודש נמכרים דרך השירות בין 80 ל-100 רכבים. נכון למועד הכנת הכתבה, ניתן למצוא באולמות של BPS למשל ב.מ.וו 745LE שנת 2019 עם 33,000 ק"מ, ב.מ.וו 530E שנת 2021 עם 14,000 ק"מ, ב.מ.וו 640i קופה שנת 2016 עם 45,000 ק"מ, ב.מ.וו X3 20i שנת 2019 עם 33,000 ק"מ, ב.מ.וו iX3 חשמלי מלא שנת 2021 עם 10,000 ק"מ, ב.מ.וו X1 20i שנת 2019 עם 25,000 ק"מ, ב.מ.וו X2 18i שנת 2019 עם 7,500 ק"מ, ב.מ.וו 420i מהדור החדש שנת 2022 עם 1,000 ק"מ, מיני Cooper S 3D שנת 2021 עם 7,000 ק"מ ומיני Countryman SE פלאג-אין שנת 2021 עם 5,000 ק"מ. הרכבים מגיעים מלקוחות שעשו טרייד אין ורכשו רכב אחר של ב.מ.וו, וחלקם גם מגיעים מצי רכבי ההדגמה של היבואנית.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

לייעוץ מקצועי חינם: 072-33-44-806

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
כפתור התקשרות מהירה לייעוץ לפני רכישת רכב
חזור למעלה