דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגת בכורה: מרצדס GLA

Getting your Trinity Audio player ready...


את האמת? הופתענו. בדרך כלל כשאנחנו לוקחים ג'יפונים רכים למבחן, ובמיוחד כאשר מדובר ברכבי יוקרה, הרכב מגיע עם אזהרה ברורה: לא יורדים לשטח. מדי פעם אנחנו גונבים בכל זאת סיבוב קטן על שבילי קק"ל רק כדי להרגיש משהו מהיכולות, אבל הפעם היבואנית בעצמה הזמינה אותנו לבחון את יכולות השטח של מרצדס GLA החדש. להזכירכם, מדובר ברכב שהוא הג'יפון הקטן והרך ביותר בהיצע של מרצדס.

מרצדס GLA
מרצדס GLA. ספורט-אלגנט / צילומים: רונן טופלברג
מרצדס GLA, עוד לפני שהגיע לשולחנם של המהנדסים, הוא הברקה מוצלחת במיוחד של מחלקת השיווק של החברה משטוטגרט. הקהל בעולם כולו התאהב מזמן ברכבי הפנאי הגבוהים, ואחרי ההצלחה של מרצדס A קלאס הקומפקטית, שהביאה לקוחות חדשים רבים למותג בזכות המחיר הזול - יצירה של רכב מוגבה על אותה פלטפורמה היתה פשוט מתבקשת. במיוחד לאור ההצלחה של אודי Q3 המתחרה.

ביחס למכונית עליה היא מבוססת, ה-GLA עברה הגבהה כמעט זניחה. 5 ס"מ בסך הכל, זה מה שהופך את ה-GLA ממשפחתית לגי'פון. אבל מכיוון ש-5 ס"מ לא מספיקים כדי ליצור את הבידול הנדרש, הוסיפה מרצדס ל-GLA עוד 7 ס"מ לאורך ושניים נוספים לרוחב - ויחד עם שינוי של הפנסים האחוריים, תוספת של פגושי פלסטיק בעיצוב "קרבי" וצמד פסי גגון, נוצר כאן המראה המתבקש של רכבי פנאי.

מרצדס GLA

השינויים הקלים במימדים יצרו גם השפעה דומה על נתוני הרכב. למשקל הכולל נוספו 40 ק"ג בסך הכל, התאוצה התארכה בחצי שניה וצריכת הדלק נפגעה באופן זניח. מה שהשתנה באופן קצת יותר משמעותי הוא המחיר: לשם השוואה, בגרסת ה-156 כ"ס ברמת הגימור Urban תידרשו לשלם 235,000 שקל על מרצדס A קלאס - בעוד ה-GLA המקבילה תעלה 275,000 שקל, ותציע גם קצת יותר אבזור.

בתא הנוסעים אין הבדל של ממש. העיצוב יוקרתי, החומרים באיכות סופר-גבוהה והנדסת האנוש מעט משונה. אהבנו את הסגנון של ה-A קלאס, והרושם נותר חיובי גם ב-GLA. תנוחת הישיבה מעט יותר גבוהה ב-GLA, כצפוי, והגג הגבוה מקנה תחושה מעט יותר "אוורירית" ומרווחת. גם נפח תא המטען צמח מעט.

מרצדס GLA

מהנסיעה הקצרה שהספקנו לבצע, ניכר שרמת הנוחות בהחלט עדיפה במרצדס GLA. התוספת לגובה, שלא כמו במקרים מקבילים של הגבהת מכונית כביש, הובילה לריכוך מסוים של המתלים. הריכוך הקל מאפשר ל-GLA לספוג מעט יותר טוב את שיבושי הכביש, וגם על שבילים היא לא קיפצצה יותר מדי. עם זאת, רכבי פנאי אחרים של מרצדס שדגמנו במהלך האירוע על אותם שבילים, הפגינו רמת נוחות גבוהה בהרבה. עבור שטחים טכניים מציעה מרצדס את גרסת ה-4X4 שלה גם עם אפשרות להגבהת הגחון ושליטה מבוקרת מחשב על העברת הכוח, אך אל תצפו ממנה לטפס על סלעים במדבר יהודה. אנחנו היינו לוקחים אותה לטיול שבילים, אולי אפילו מהיר מהממוצע, אבל לא יותר מזה.

בנסיעת הכביש הקצרה שהספקנו לבצע, הרגישה ה-GLA מצוין. רכה מספיק בשביל להיות נוחה למדי, אך לא מתנדנדת ולא מגושמת כמו רכב פנאי. התחושה היא לגמרי של רכב פרטי, והתגובות להעברות המשקל מתקבלות בחדות ובמיידיות - מה שמצביע על פוטנציאל גבוה להתנהגות כביש מוצלחת.

מרצדס GLA

גרסת ה-A200, עם 156 כ"ס, תספק את מרבית הלקוחות בתנאים שגרתיים. תספק - אך לא תלהיב. למרות שהביצועים לא רעים בכלל, עם 8.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, התחושה שמתקבלת מעט אנמית. גרסת ה-A250, שמשדרגת את ההספק ל-211 כ"ס, מרגישה הרבה יותר חיה, ונושמת טוב יותר בטווחים השונים של קשת הסל"ד. בגרסה הזו הביצועים משתפרים ל-7.1 שניות במיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש, ובתאוצות הביניים זה מרגיש טוב אפילו יותר.

כדי לספר לכם יותר על מרצדס GLA נצטרך להמתין למבחן הדרכים המלא, אך כבר עכשיו ניתן לומר שמדובר ביותר משדרוג ראוי ל-A קלאס הקומפקטית. ה-GLA נראית גדולה יותר, מרגישה נוחה יותר ומאפשרת גיחות קצרות לשבילים. המאפיינים האלו בהחלט הופכים אותה לרכב מעניין, והמלאי המוגבל שיש כרגע היבואן - 140 יחידות עד לסוף שנת 2014 - יסתיים כנראה בתוך זמן קצר.


לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה