דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

איך בוחרים ומביאים רכב ביבוא אישי?

Getting your Trinity Audio player ready...



השאלה הראשונה תלויה אך ורק בצרכים שלכם: האם אתם מעוניינים בדגם יחודי שאינו משווק בישראל ועלול להיות מסובך יותר לתחזוקה, אך מצד שני יכול להיות עסקה מפתה במיוחד, או שאתם מעוניינים ברכב המיובא לישראל ורוצים לזכות בהנחה משמעותית ביחס למחירי השוק הקיימים?

את ההחלטה הסופית אפשר לקבל עם ובלי סוכנות יבוא אישי. הסוכנות מסוגלת לעזור לכם בתהליך בחירת הדגם המבוקש ולסייע במילוי ניירת ובדיקת הרכב בארץ המוצא, תודות לקשרים וניסיון רב בתחום. חשוב לזכור, כמובן, כי התהליך כרוך בתוספת נכבדה למחיר הרכב.

ובכל זאת, מה עושים כשרוצים לייבא אישית לבד? את היבוא האישי ניתן לבצע עצמאית, כמובן - בהנחה שיש לכם סבלנות ורצון להתעסק עם מעט בירוקרטיה. עידן האינטרנט פותח לא מעט הזדמנויות עבור הצרכן המעוניין לרכוש רכב ביבוא אישי. כך למשל, בוחרים חלק מהצרכנים לייבא מכונית במצב "כמעט חדש" דרך אתרי מכירות מקוונים דוגמת eBay – שם אפשר להתקל במציאות של ממש. עם זאת, חשוב מאוד לבדוק טרם הרכישה האם מותר יבוא הרכב לישראל. זכרו כי לא כל המוכרים מעוניינים להתעסק בהליך הסבוך של יצוא הרכב והמצאת מסמכי תקינה, במיוחד לא במקרים של מכוניות זולות יחסית, ולכן כדאי לברר את תנאי המכירה מראש בטרם החתימה הוירטואלית.

אפשרות אחרת ליבוא היא פנייה ישירה לסוכנות רכב – כזו המוכרת משומשות או סוכנות המייצגת מותג כלשהו. רוב הסוכנויות הגדולות מחזיקות אתר אינטרנט בו ניתן לצפות במכוניות ובמחיריהן. גם כאן חשוב להזדהות ולברר מראש האם הסוכנות מוכנה לייצא את הרכב עבורכם ולהמנע מלפנות ל"סוחרי מדרכה" המציעים סחורה מפוקפקת. סוכנויות אלה נוטות להיות תחרותיות יותר במחיריהם של דגמים פופולריים, ומציעות בנוסף גם "גב" איתן.

מרצדס ML ביבוא אישי
מרצדס ML - מהפופולריות ביותר ביבוא האישי / צילומים: יצרן

אם בחרתם להביא רכב שאינו משווק באופן סדיר בישראל, תצטרכו להגיש בקשה לרישיון יבוא ולצרף אליה נספח טכני ליבוא אישי, תצהיר חתום בידי עורך דין והצעת הזמנה. מילוי הטופס מתבצע באופן מקוון, ולאחר שליחתו בדואר תמתינו כחודש לקבלת האישור. במקביל, יש לבדוק האם ניתן להתאים את הרכב לתקנות הישראליות. לדוגמה, אם הרכב מיובא מארה"ב בתקינה אמריקאית, האם קיימים פנסים אסימטריים אותם ניתן להתקין במכונית? 

לפני החתימה על החוזה, דרשו מהמוכר את מספר השלדה (VIN) ופנו לאתר CARFAX (עבור רכבים המיובאים מארה"ב וקנדה אשר יוצרו אחרי שנת 1981) המאפשר לבצע בדיקה מקוונת ומיידית בעלות של כ-30 דולרים. הבדיקה תגלה את מספר הבעלים של המכונית, תאונות שדווח עליהן לחברת הביטוח, פגיעות שלדה, היסטוריית טיפולים מלאה, רישוי קילומטרז' לאורך הבעלות ושפע פרטים נוספים. פרטים אשר לא תואמים את תיאור המוכר צריכים להדליק נורה אדומה – כדאי להתמקד במכוניות עם עבר נקי וללא תאונות ולהמנע ממכוניות עם היסטוריית טיפולים עשירה. את בדיקת ה-CARFAX עליכם להדפיס ולהציג במעמד שחרור הרכב מהמכס.


את הרכב עצמו שולחים ארצה באמצעות חברת שילוח. חשוב מאוד לבטח את המכונית בתהליך ההובלה, על מנת למנוע אי נעימויות. במקביל, יש לדאוג לביטוח. במקרה של רכב שאינו משווק בישראל, יש צורך בהערכת שמאי רכב לגבי עלותו, כאשר התהליך עצמו יכול לארוך פרק זמן בלתי מבוטל.

הרכב הגיע ארצה? כמעט סיימתם. כעת צריך לשחרר את הרכב מהמכס ולשלם את המס הנדרש. למעמד שחרור הרכב צריך להגיע עם תעודה מזהה, רישיון בתוקף לסוג הרכב המיובא, טופס 21, חשבונית רכישה מקורית או חשבון מכר הכוללים את כל פרטי הרכב (ומספר השלדה בפרט), חשבון הובלה וביטוח, רישיון תנועה בארץ המקור, רישיון יבוא (אם הרכב אינו משווק באופן סדיר בישראל), חשבון מטענים, פקודת מסירה של סוכן האונייה ודו"ח CARFAX.

כשבועיים לאחר שחרור הרכב, תקבלו זימון לבדיקת תקינה במשרד התחבורה. הבדיקה תבדוק את התאמת המכונית לתקנים המקובלים בישראל, ובמהלך תקופת ההמתנה תוכלו לבצע את ההתאמות הנדרשות. עד מועד הבדיקה, יש להוציא רישיון זמני דרך משרד הרישוי – בתוקף למשך שלושה חודשים.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה