דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט סוניק RS - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


"זו לא מכונית ספורטיבית", הבהירו אנשי שברולט לפני שמסרו לי את המפתחות לשברולט סוניק RS. "אל תתייחס אליה ככזו, כי למרות הסמלים והעיצוב - היא פשוט לא מכונית ספורט". עם האזהרה הברורה הזו, שקצת הוציאה לי את הרוח מהמפרשים, יצאתי לבחון את הגרסה הלא ספורטיבית של שברולט סוניק. ביומיים שהוקצבו לי איתה נהגתי לא מעט וניסיתי להחליט: אם היא לא ספורטיבית, אז מה היא כן?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט סוניק


שברולט סוניק RS, מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 140 כ"ס, 109,900 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

נוחות נסיעה

אבזור

התנהגות כביש

ביצועי מנוע

צריכת דלק


שברולט סוניק RS
שברולט סוניק RS. נראית מצוין, במיוחד בצבע הזה / צילומים: יתיר דוידוביץ

עיצוב

שברולט סוניק היא מכונית נאה לכשעצמה. גרסת ה-RS לוקחת את העיצוב כמה שלבים קדימה, ומוסיפה מספר אלמנטים שמקנים לה מראה קרבי: חישוקי ענק בקוטר "17, חצאיות היקפיות, אגזוז רבוע בציפוי כרום, ספוילר אחורי ומראות בצבע שחור מבריק. כל אלו, יחד עם הצבע הכתום והנאה של מכונית המבחן, משכו לא מעט מבטים מהשכנים ברחוב. להם אף אחד לא סיפר שזו לא מכונית ספורטיבית, והאמת? זה גם לא ממש משנה בשלב הזה. שברולט סוניק RS נראית מצוין.

שברולט סוניק RS

תא הנוסעים

גם בפנים ממשיכה האווירה הספורטיבית, עם מושבים בעיצוב הנכון, הגה קטום בתחתית, פלסטיקים מבריקים וכיתובי RS בכל פינה. המושבים לכשעצמם קשים ולא מציעים תמיכה מספקת, אך הם בסך הכל נוחים ומאפשרים להגיע בקלות לתנוחת נהיגה מוצלחת.

התחושה שמתגלה לאחר ההתמקמות בכיסא הנהג, שתלווה אותנו גם בהמשך המבחן, היא של רכב גדול יחסית. הסוניק לא מרגישה כמו סופר מיני אלא לפחות כמו משפחתית קומפקטית. הדשבורד משתרע לרוחב, הרחק מהנהג ויוצר תחושת מרווח. איכות החומרים אמנם לא גבוהה, ומרבית הפלסטיקים מרגישים זולים וחלולים - אך העסק נראה ומרגיש מודרני, והעיצוב לוקח את הסוניק לסביבה היותר עדכנית של מכוניות הסופר מיני.

רשימת האבזור השתדרגה, כמובן, בגרסת ה-RS. גג השמש החשמלי אמנם הספיק כבר להפוך לאופציה בתשלום נוסף, אך מלבדו מציעה השברולט מערכת מולטימדיה מצוינת עם דיבורית בלוטות', חיבורים לנגני שמע ומצלמת רוורס, בקרת שיוט וגימורים דמויי עור בכל פינה.

למרות תחושת הגודל של הסוניק, המושב האחורי לא מאוד מרווח. הכניסה אליו לא פשוטה בגלל דלתות קטנות יחסית, והמרווח לרגליים לא יספק מבוגרים. זה אמנם עדיף על מה שמציעה סיאט איביזה למשל, אך פחות מרווח מיונדאי i20. תא המטען סביר בגודלו.

שברולט סוניק RS - תא הנוסעים

נוחות נסיעה

שברולט סוניק RS עברה שיפור קליל במערכת המתלים ביחס לסוניק הרגילה. השינוי שנעשה לא היה דראסטי, וכלל בעיקר הידוק והקשחה מועטה של המתלים. זה אומר שהסוניק RS היא לא מכונית נוחה לנסיעה, כמעט באף פרמטר שבו מודדים אותה: בתוך העיר היא מעבירה את כל השיבושים לתא הנוסעים, גדולים כקטנים, ולכך אחראים גם הצמיגים נמוכי החתך. מחוץ לעיר היא קצת יותר מאוזנת ומרוסנת, אך גם בכבישים המהירים היא לא מיטיבה להתמודד עם חיבורי אספלט רוחביים.

אז איפה כן ניכר השיפור? באיזון הכללי. אם לפני כן הכרנו את הסוניק כמכונית שזזה ונעה על מתליה בחוסר נוחות, כאן התופעה הזו הצטמצמה. שברולט סוניק RS אמנם לא סופגת שיבושים באופן אידיאלי, אבל היא לפחות לא מתנדנדת לאחריהם. בידוד הרעשים אף הוא מוצלח מבעבר.

שברולט סוניק RS

מנוע ותיבת הילוכים

את המנוע של שברולט סוניק RS, טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר, פגשנו כבר באינספור מכוניות ודגמים שונים: שברולט קרוז, ספארק, אורלנדו, וגם באופל אסטרה, זאפירה ועוד. לא מדובר במילה האחרונה בתחום מנועי הטורבו: למרות ההספק המכובד, 140 כ"ס, הביצועים לא מרשימים בצורה יוצאת דופן - בעיקר בגלל שהמומנט לא עוקר הרים, וניתן להפיל חלק מהאשמה גם על תיבת ההילוכים האיטית.

אבל כשהמנוע הזה מותקן בשברולט סוניק, מכונית קטנה בסך הכל, הוא עושה עבודה לא רעה. הביצועים זריזים, והתאוצות עדיפות על מרבית מכוניות הסופר מיני. בתחילת טווח הסל"ד אין לו הרבה מה להציע; הכוח מגיע לשיאו לאחר הורדת הילוך והתייצבות על איזור ה-4,000 סל"ד, ובטורים גבוהים מזה נשאר בעיקר רעש מתכתי ומחוספס. בקשה לקיק דאון מתיבת ההילוכים מתבצעת לאחר שניה וחצי של המתנה, ושימוש במצב הטיפטרוניק פשוט בלתי אפשרי בגלל הכפתור הקטן שבפינת ידית ההילוכים. מה עושים? משתדלים להישאר בתחום היעיל של המנוע, ובעיקר לא מצפים מהסוניק להביס ברמזור מכוניות ספורט אמיתיות. עם מכוניות קטנות ומוגדשות כמו רנו קליאו או פולקסווגן פולו היא תתמודד בלי בעיה מיוחדת.

צריכת הדלק של המנוע הזה, שהיתה אמורה להיות טובה לפחות בשיוט רגוע, לא ממש הרשימה. במהלך המבחן גמענו קילומטרים רבים בנסיעה מתונה במהירות בין עירונית, אך למרות זאת לא הגענו לנתון טוב יותר מ-9.3 ק"מ לליטר.

שברולט סוניק RS

התנהגות כביש

זה התחום שבו הסוניק RS מסבירה למה היא לא מכונית ספורטיבית, למרות ההגה הכבד והמתלים המוקשחים קמעה. אחיזת הכביש שלה נמוכה יחסית, הבלמים לא נשכניים, וזהו בעיקר חוסר התקשורת בין הרכב לבין הנהג שלא מאפשר לשים את הרכב על קו הפניה הנכון, לזהות בזמן את אובדן האחיזה או בכלל לייצר סוג כלשהו של הנאה. גם אם נשווה אותה למכוניות סופר מיני בלי שום יומרה ספורטיבית, כמו סוזוקי סוויפט, פיג'ו 208 או רנו קליאו, הסוניק תצא כשידה על התחתונה.

שברולט סוניק RS

סיכום

התחלנו את המבחן עם הקביעה הפשוטה שלפיה שברולט סוניק RS היא לא מכונית ספורטיבית. בהמשך גילינו שהיא גם לא ממש נוחה, לא חסכונית ולא מהנה לנהיגה. אז מה היא כן? ובכן, שברולט סוניק RS היא מכונית שנראית מצוין, מפגינה ביצועים זריזים ועשירה באבזור. במילים אחרות: זו מכונית שעושה רושם מאוד מוצלח. עבור רוכשים רבים של מכוניות קטנות, הפרמטרים האלו נמצאים בראש סדר העדיפויות - ואלו ימצאו בה תמורה הולמת לכספם.


לדגמי שברולט בישראל - שברולט

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה