דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט טראוורס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


את שברולט טראוורס הכיר עמישראל כרכב פנאי אמריקאי מגודל, קרוסאובר בגודל XXL עם שמונה מקומות ישיבה והררי אביזרים, שמופנה לגזרת האלפיונים העליונים. עם מחיר של 300 אלף שקל פלוס, אפשר להבין את הבעיה. אבל מה תאמרו אם היבואנים יחליטו להצניח את מחיר הבסיס ל-220 אלף שקלים?

אז זהו, שב-UMI הורידו אותו בדיוק כך וכעת אפשר לרכוש את הטראוורס כמתחרה ישיר ובמחיר קרוב למיניוואנים הגדולים, כמו פורד גלקסי או סיאט אלהמברה. אוקיי, זה ברור שלאיש משפחה מן היישוב, שמוציא את מרצו על עבודה קשה ואת הפרוטות שהוא חוסך הוא מוציא על חוגים לילדים ועל אירועים חגיגיים לילדים בהיכל התרבות הקרוב למקום מגוריו - ברור שלאיש כזה אין בדרך כלל גם 220 אלף שקלים זמינים. אבל בכל זאת, הסכום הזה עושה את הטראוורס הרבה יותר רלוונטי לקהל הרחב, במיוחד לאור העובדה שבמחיר הזה מקבלים קרוסאובר-מיניוואן עם שמונה מושבים, ולא עם שבעה כמקובל.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט טראוורס


שברולט טראוורס, 3.6 ליטר בנזין, 281 כ"ס, החל מ-219,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח

צריכת דלק

ביצועי מנוע

התנהגות כביש

נוחות נסיעה

הנדסת אנוש


שברולט טראוורס
שברולט טראוורס. גדול, מרשים - ולא כל כך יקר / צילומים: אסף בר-שי
עיצוב
האמריקאים אוהבים נוכחות ורושם, ושברולט טראוורס אכן מרשים כבר מרחוק. מהממדים שלו אי אפשר להתעלם: האורך שלו הוא 521 ס"מ, הגובה 178 ס"מ והרוחב - כמעט שני מטרים. למרות שהטראוורס כבר איתנו מזה זמן, הוא ממשיך לסובב ראשים. הטראוורס עושה את העבודה באמצעות קווים אלגנטיים, מודרניים ויפים לעין. אנחנו חושבים שהתמונות מדברות בעד עצמן.

תא הנוסעים
גם בתוך תא הנוסעים העיצוב נעים מאוד וידידותי. הישיבה הגבוהה מספקת עמדת שליטה מרשימה עם זווית ראייה גבוה מעל לגגות המכוניות האחרות. בגרסאות המאובזרות של הטראוורס ישנו עומס גדול מאוד של כפתורים ובקרי שליטה. חלקם כפתורים פיזיים וחלקם כפתורי מגע. את אלה ואת אלה קשה לתפעל תוך כדי תנועה ובלי שום ספק הנדסת האנוש כאן לוקה בחסר.

רמת האבזור שונה מאוד בין גרסאות הטראוורס היקרות ובין גרסת הבסיס שעולה כ-220 אלף שקלים. דברים שיש בזו ואין בזו: מושבי עור חשמליים, מערכת הקול החכמה שמכונה "מיילינק", גלגלים גדולים וקלים, פתיחה וסגירה חשמליות לתא המטען וגם התנעת הרכב מרחוק. בכל המקרים מדובר בפינוקים - אבל כאלה שאפשר להסתדר בלעדיהם.

שברולט טראוורס
תא הנוסעים מאובזר, אך הנדסת האנוש מעט בעייתית / צילום: יצרן

שמונת נוסעי שברולט טראוורס זוכים לחיים טובים: צמד היושבים מלפנים נהנים משתי כורסאות טלוויזיה מפונקות, רכות ונעימות - וכל זאת מבלי לפגוע בתמיכה טובה תוך כדי תנועה. שלושת יושבי השורה האמצעית נהנים גם הם ממרווח משובח, גם אם הם מבוגרים. גם בשורה השלישית ישנם שלושה מושבים, אם כי כאן עדיף שהיושב באמצע יהיה ילד, או לכל היותר נער. היושבים מאחור נהנים מפתחי מיזוג נפרדים ומשליטה על הטמפרטורה ועוצמת המיזוג. הגישה אל השורה השלישית טובה, בעיקר אם ניגשים אליה מצד ימין.

תא המטען של הטראוורס גדול ונגיש. יש שם ווי סופר קצת מוזרים, אבל שמישים, והיות שהמושבים האחוריים ברכב מתקפלים - אפשר להפוך את המרחב הגדול של הטראוורס לרכב מסחרי לכל דבר ועניין.

נוחות נסיעה
באופן כללי, שברולט טראוורס הוא קרוסאובר נוח מאוד. המשקל הרב, הישיבה הגבוהה וגם המרחב בפנים עושים את הנסיעה בו נעימה ורגועה. עם זאת, הגובה הרב פוגם מעט ביציבות שלו והוא נוטה להיטלטל מעט פה ושם. נוסף על כך, רמת הריסון של בולמי הזעזועים בסביבה העירונית מצוינת, כל עוד מדובר במפגעים הגדולים, כמו בורות בכביש ופסי האטה. דווקא הפגמים הקטנים על הכביש מורגשים מעט תוך כדי תנועה.

שברולט טראוורס

מנוע ותיבת הילוכים
אפשר בכלל לדמיין קרוסאובר אמריקאי בממדי לווייתן, שאין בו מנוע V6 לכל הפחות? ובכן, הטראוורס מונע בידי מנוע בנזין V6 רב עוצמה, שמייצר 281 כ"ס. הכוח הזה הרבה יותר ממספק לכלי הרכב הגדול. הוא חזק מאוד וגם פועל באופן חלק ונעים. הצליל שלו קצת מאכזב את מי שמחפש את צלילי הבאסים המפורסמים שיודעים להפיק מנועי V6, אבל הוא בהחלט עושה את העבודה.

במנוע הזה שולטת תיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים. למרות שמדובר בתיבת הילוכים מודרנית יחסית, היא מכוונת הרבה יותר לנסיעה נינוחה וחסכונית (נו, הכל יחסי) מאשר להפקת הביצועים המיטביים מהקרוסאובר הגדול. היות שכך, חוויית השימוש בה אינה מושלמת, ההילוכים מעט ארוכים והגיר מסרב להעביר הילוכים במהירות, כשמבקשים ממנו להתגייס - ועכשיו.

בסופו של יום, שילוב המנוע החזק, תיבת ההילוכים המרסנת והממדים הגדולים של הרכב, מביאים לצריכת דלק גבוהה יחסית - אבל גם לא נוראית. במהלך המבחן, שכלל נסיעות בינעירוניות מרובות, צריכת הדלק עמדה על כ-8 קילומטרים לליטר.

שברולט טראוורס

התנהגות כביש
בואו נאמר זאת כך: לקחתם לידיים כלי רכב אמריקאי באורך של יותר מ-5.20 מטרים, ששוקל יותר משני טונות - אז אל תנסו לבדוק את הזריזות ויכולת הדינמית שלו בפיתולים תובעניים. אחיזת הכביש של הטראוורס טובה, אבל אם הוא מאבד אותה בפרובוקציה - קשה להחזיר אותו למסלול. ושימו לב - הקרוסאובר האמריקאי הגדול עלול לבלבל בעניין הזה. סביבת הנהיגה נעימה ורגועה, כשיושבים במושב הנהג לא מרגישים כאילו נוהגים במשאית גדולה, אלא בכלי רכב קומפקטי יותר, אבל לא כדאי לצפות מהמרכב הגדול להגיב בהתאם.

שברולט טראוורס

סיכום
צניחת המחיר של הטראוורס הופכת אותו למתחרה לגיטימי בסגמנט המיניוואנים הגדולים. במחיר הזה מקבלים אותו הרבה פחות מאובזר, וגם בלי הנעה לכל הגלגלים, אבל המרכב הוא אותו מרכב וכך גם מספר המושבים (שמונה), בולמי הזעזועים וגם מערכת המנוע והגיר. צריכת הדלק שלו גבוהה מעט, אמנם, מהמקובל בקבוצה, אבל גם לא חורגת ממנה באופן משמעותי. לצד אלה מקבלים כלי רכב מרווח במיוחד, שמספק יותר מושבים ונוכחות כזאת שאי אפשר להתעלם ממנה.


לדגמי שברולט בישראל - שברולט

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה