דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו קליאו RS - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


היא הצליחה לעבוד גם עלי. את הדור החדש של רנו קליאו ספורט אני פוגש לראשונה מחוץ לדירה שלי ב-6:00 בבוקר, שעה שרוב בני האנוש עדיין לא ממש מאופסים בה. אני מנסה לקפל את המושב כדי להכניס את התיק למושב האחורי, ולוקח לי כמה שניות להיזכר שמדובר במכונית עם חמש דלתות. אכן, חמש דלתות בסופר-מיני ספורטיבית. ויותר גרוע מזה, היא אוטומטית. הקליאו RS בדור הקודם שלה הייתה אחת ממכוניות הנהיגה המעולות שעלו על כבישי ישראל, לא פחות, אבל היא הייתה יותר הארד-קור מצפייה בסרטונים לא מצונזרים מסוריה. יותר הארד-קור מסרטונים שנערים מתבגרים צופים בהם באינטרנט כשההורים יוצאים מהבית. היא הייתה עם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי (כלומר, ללא מגדש טורבו), שלוש דלתות ותיבת הילוכים ידנית. והיא ממש לא התאימה לנסיעה יומיומית. קלינט איסטווד עם כובע בוקרים, אקדח וסיגריה בפה. רנו קליאו RS החדשה היא מכונית שונה, מאוד שונה, וכמו שתכף תבינו - מתאימה לקהל הרבה יותר רחב. אבל האם זה הופך אותה למכונית נהיגה פחות טובה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו קליאו ספורט


רנו קליאו ספורט, מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין, 200 כ"ס, החל מ-175,900 שקל

יתרונות

חסרונות

התנהגות כביש

רעש

תא נוסעים

נוחות נסיעה

שימושיות

מחיר


רנו קליאו ספורט
רנו קליאו ספורט. פצצת אנרגיה צהובה / צילומים: יתיר דוידוביץ
עיצוב וסגנון

הגרסאות הרגילות של רנו קליאו נראות מצויין. הקליאו ספורט משדרגת את המראה במעט, אבל מי שאינו חד עין במיוחד יכול לפספס שמדובר ברכב שונה. עיקר ההבדלים הם בכונס אוויר קדמי מעוטר ובולט יותר, כיתוב RS מתחת לסמל, ובעיקר האחוריים עם דיפיוזר גדול ומפלטים בולטים. זה הכל.

תא הנוסעים

תא הנוסעים של הקליאו RS דומה להפליא לתא של הקליאו הרגילה, וזה טוב, כי המראה של הגרסה הרגילה מצוין. הוורסיה הספורטיבית מקבלת כמה שיפורים שיזכירו לנהג שהוא לא נכנס בטעות לקליאו 900 סמ"ק של השכן: ברחבי הרכב יש תפרים אדומים, הגה ספורטיבי יותר, דוושות אלומיניום וכסאות אוחזים יותר. זה כל ההבדל. עדיין מדובר במכונית שמציעה תנוחת ישיבה מעולה, עם הגה שמתכוונן הרחק לאחור ומאפשר ישיבה רחוקה ועדיין מאוד ספורטיבית ו"בתוך הכסא". המושבים מאחור עדיין צפופים יחסית ותא המטען מכובד ביחס למכוניות סופר מיני.

רנו קליאו ספורט

נוחות נסיעה

הגרסה הרגילה והארצית של רנו קליאו, זו בלי הפלפל, מגיעה עם מתלים נוקשים. לפיכך, קל וחומר שהוורסיה הספורטיבית שלה, ועוד בגרסת ה-Cup מוכוונת המסלול, היא מכונית עם מערכת מתלים מאוד מוצקים. למען האמת, הקליאו ספורט מתמודדת עם שיבושים בעיר כמו שזמרות אמריקאיות מתמודדות עם סמים ואלכוהול - פעם בשנה במכון גמילה. היות ולא נפלנו על השבוע הזה בלו"ז של הקליאו RS, פשוט ספגנו את כל מה שהיה לאספלט המקומי לזרוק עלינו. מחוץ לעיר המצב משתפר משמעותית ושם הקליאו הופכת למכונית מאוד מרוסנת ומוצקה, אבל לא מטרידה או מענישה מדי. במהירויות גבוהות מצטרף לחגיגה רעש רוח נוכח ומציק אולם בקליאו ספורט הרעשים האלו מתחילים במהירויות הרבה יותר גבוהות מאשר בגרסה הרגילה של הקליאו.

אם לא הייתם מספיק קרביים בצבא ואתם מצטערים על זה, אם פיצוצים ורעשי מנוע רמים לא גרמו לכם להלם קרב, או אם אתם סתם אוהבים את האקשן שלכם רועש במיוחד, כנסו למושב האחורי של הקליאו ותזכו למנה גדושה של "בק פיירים" ורעש מנוע מחריש אוזניים. במושבים הקדמיים הסאונד נוכח הרבה פחות.

למרות שמדובר במכונית שלא תקבל עיטורים על נוחות, המהנדסים הצרפתיים יכולים לרשום לעצמם "V" קטן. הקליאו הזו טיפ-טיפה יותר נוחה מהדור הקודם, שהיה אולי רכב נהיגה מדהים אבל שלח לא מעט אנשים לפגישה עם כירופרקט.

רנו קליאו ספורט

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע החדש בקליאו צנום ביחס לדור הקודם. 1,600 סמ"ק הם 400 פחות מבדור הקודם, ומהאורווה של הצרפתים חמקו בדרך שלושה סוסים שובבים (200 כ"ס כיום). המנוע הקודם היה הכי Old Fashion שאפשר לקבל: אטמוספרי, עם רצועת כוח צרה וגבוהה. מנוע כזה שאוהב לטפס לקו האדום ופורח בשיא הסל"ד. המנוע החדש לעומתו מככב דווקא בסל"ד נמוך. מגדש טורבו מביא אותו לשיא ההספק כבר ב-1,750 סל"ד (24.4 קג"מ) ורצועת הכוח רחבה מאוד (עד 6,000 סל"ד). בשליש הראשון של מד הסל"ד הוא גם נשמע בסדר גמור עם צליל נמוך ועמוק.

כל נגיעה קלה בדוושת התאוצה בתוך רצועת הכוח מטיסה את הקליאו למהירויות שהן "בעדה בעדה 110 קמ"ש", כדברי חברנו נסראללה. ואם כבר מדברים על ההוא שלא ידע את ג'ילט, לכו תדעו אם המשלוח האחרון שהופצץ בסוריה לא כלל משאיות שמובילות קליאו RS צהובות, שכן ספק אם ישנה בארסנל של צה"ל מערכת שמסוגלת ליירט את הקטנטנה הלוהטת הזו. אך אליה וקוץ בה: כאשר המנוע עובר את שיא ההספק, הוא דועך באופן משמעותי וגם הצליל שלו הופך רועש ומנסר. בסופו של יום הקליאו מפתיעה בקצב התקדמות הרבה יותר מהיר ממה שרעש המנוע או התחושות בתוך הרכב מספרות.

ויש גם תיבת הילוכים, והיא אוטומטית. רובוטית כפולת מצמדים, אם נרצה לדייק. נכון אמנם שתיבות מסוג זה הן הדרך הטובה ביותר להקיף מסלול מרוצים בזמן קצר, וניתן גם לשדך להן מערכות "שיגור" שממקסמות את פוטנציאל הביצועים, אך הקליאו ספורט היא מכונית שבמדינות מתוקנות מכוונת עבור צעירים. לא ברור מדוע צריך לשלול מחובבי ההגה את ההנאה שבתיבה ידנית מערבת. אולי אני קצת מיושן בגישה הזו, אך לי התיבה הזאת חסרה בקליאו. בפני עצמה התיבה האוטומטית טובה וידיות ההילוכים מאחורי ההגה מאפשרות העברה מדוייקת גם בנהיגה מאוד מהירה. הילוכים יותר קצרים היו מתקבלים בברכה, אם כי אורכם של יחסי ההעברה מאפשר לקליאו להשיג צריכת דלק טובה למדי. 14 ק"מ לליטר בנהיגה מאוד רגועה ו-6.5 ק"מ לליטר בנהיגה על הקצה. תודה ששאלתם.

רנו קליאו ספורט

התנהגות כביש

לנעלים של הדור הקודם קשה מאוד להיכנס, והשוואה בין שני הדורות תעשה עוול לקליאו ספורט החדשה. כבר אין שמחת זנב שתזכיר כלב שמקבל חתיכת בשר בריאה, וגם הישירות והמיידיות הן לא באותה רמה. אבל העובדה שמדובר במכונת נהיגה פחות טוטאלית ביחס לקליאו RS הקודמת לא הופכת את החדשה למכונית נהיגה לא מוצלחת. הקליאו ספורט היא עדיין אחת מהסופר מיני הספורטיביות הכי טובות שיש. בבסיסה מדובר במכונית מאוד אוחזת, אבל זה לא מפריע לה לשנות כיוון בחדות לאחר העברת משקל קדימה. בכבישים אוחזים הזנב נטוע, אך הרפיית דוושה יכולה להדק את הסיבוב באופן צפוי ומדוייק.

גם ללא מבחן השוואתי, נראה לי שקל יהיה לקבוע שלא משנה באיזה כביש נוהגים, הקליאו תהיה הסופר מיני הספורטיבית המהירה ביותר. העניין שהיא איבדה קצת מהאופי המיוחד של הדור הקודם, וגם חסרה את האופי השובב של חלק מהמתחרות. הקליאו מרגישה כמעט כמו המגאן ספורט. מהירה מנקודה לנקודה אך עם מעט פחות אופי וריגוש בדרך.

סיכום

במשך כתבה שלמה התייחסנו גם לקליאו ההיא, אבל בסיכום נשאיר את הבמה לקליאו RS החדשה. באמת שמדובר במכונית ספורט מעולה. היא חזקה, אוחזת באופן מוחלט ועדיין מצליחה לשמור על מעט חופש בזנב. היא לא המכונית עם הכי הרבה אופי בקבוצה שלה (אני יכול למצוא שתיים עם יותר). היא קצת פחות מחודדת כשדורשים ממנה את ה-X פקטור. ההגה לא מספיק מתקשר, המנוע יכל להציע מעט יותר "פאנצ'" ותיבה ידנית היתה מתבקשת. למרות זאת, הקליאו היא אחת המכוניות המהירות שתפגשו, בטח בקטגוריה שלה, ואחת שמשלבת היטב בין שימושיות וספורטיביות. קלינט איסטווד היא לא; היא גרסה מגולחת, נקייה מסיגריות ומאומנת בחדר כושר שלו. סוג של מאט דיימון. רובכם בטוח הייתם מתחלפים איתו.


ומה אנחנו חושבים על הגרסה הסטנדרטית של רנו קליאו? צפו בוידאו:

צפייה בתוכן רנו קליאו RS - מבחן רכב



לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אכזבה 
    אופנוען לשעבר, 09-04-2014

    הרכב מפיק צלילים של אופנוע ספורט וזה הדבר הטוב הכמעט יחיד שאפשר לומר עליו בנוסף לכך שההגה מצוין
    הפנים פשוט ואינו כולל את כל מה שמגיע עם הרכב בחו"ל, המושב האחורי מאכזב ונראה כמו ספסל בגינה הציבורית, גם המושבים הקדמיים לא ברמה של רכב ספורט. חיצונית נראה בדיוק כמו הדגמים הרגילים.
    בסל"ד גבוה מגיע נפילה משמעתית בכח שהרכב מייצר, החלפת הילוכים בעזרת המנופים לא נוחה
    הבעיה הגדולה ביותר היא המחיר, שווה אולי באזור 150 אחרת קחו פולו GTI

    סגור תגובה

  • 2. יקר ולא נראה מגניב מספיק  (לת)
    , 09-04-2014

חזור למעלה