דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו קליאו - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...


עד תחילת שנות ה-2000 מכונית סופר מיני הייתה, בהגדרתה, מכונית ידנית. מאז הגיעו יותר ויותר מכוניות אוטומטיות והקטגוריה הזולה בישראל (בתקופת טרום מכוניות המיני) נשלטה לחלוטין על ידי מכוניות אוטומטיות. בשנים האחרונות הידניות עושות קאמבק. המיסוי הירוק וחוסר העניין מצד חברות הליסינג אפשרו ליבואנים לקבוע מחירים נמוכים במיוחד, והלקוחות הישראלים קונים יותר ויותר מכוניות שדורשות גם מרגל שמאל לעבוד. רנו קליאו החדשה מוצעת בגרסה אוטומטית סטנדרטית במחיר סטנדרטי לא פחות, אבל מי שמחפש מציאות יכול ללכת ולבדוק את הגרסאות הידניות. לקליאו שני מנועים שונים המתומחרים בצורה שונה. המנוע הבסיסי, 1,200 סמ"ק אטמוספרי, מספק 75 כוחות סוס ועולה 77,900 שקל. בתוספת של פחות מ-10% תוכלו להקטין את המנוע ב-300 סמ"ק ולקבל מגדש טורבו ו-15 כוחות סוס נוספים. זאת הגרסה שאנחנו קיבלנו למבחן והיא ללא ספק אחת המכוניות המסקרנות ביותר בסגמנט.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו קליאו

רנו קליאו, טורבו-בנזין 0.9 ליטר, ידנית, 90 כ"ס, החל מ-85,500 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב ואבזור

נוחות נסיעה

צריכת דלק

תיבת הילוכים

התנהגות כביש

מושב אחורי


צפייה בתוכן רנו קליאו - מבחן וידאו




עיצוב

הקליאו היא אחת המכוניות המעוצבות והיחודיות בסגמנט. העיצוב האגרסיבי משתלב עם סמל עצום בחזית, פסי צד עבים וחישוקי מגנזיום. אם העיצוב לא מספיק, מישהו שפך על הקליאו דליים של צבע צהוב וקינח במדבקות שונות שהמוטיב החוזר בהן הוא הספרה 7. התוצאה מרשימה לכל הדעות, אבל גם אוהדי הפועל יוכלו להסתדר עם הקליאו: אפשר לקבל אותה בשלל צבעים ופרטי עיצוב אחרים ובניהם גם כמה שילובים מעט יותר סולידיים.

תא נוסעים

תא הנוסעים מעט יותר שמרני אבל עדיין יחודי ומעניין. יש תפרים לבנים על המושבים, הגה בשילוב צבעים התואם את העיצוב החיצוני (וכן, גם עליו כתובה הספרה 7), ויש קונסולה מרכזית בעלת מבנה מעניין שנראית כמו לוח נוסף שמותקן על הדשבורד. בקונסולה ישנה מערכת מולטימדיה תומכת עברית, הכוללת שליטה על מערכת השמע (יש גם מההגה), דיבורית בלוטות', GPS וכניסות לנגני שמע. מעבר לזה יש גם כניסה והנעה ללא מפתח ובקרת שיוט. הגרסה בה נהגנו היא המאובזרת ביותר ולכן כוללת, בנוסף, גם חישוקי מגנזיום, מראות מתקפלות חשמלית, בקרת אקלים ואת שלל המדבקות שגורמות לרכב להראות כמו לוח מודעות בתקופת הבחירות (תבחרו 7).

רנו קליאו פנים
רנו קליאו. מה שבע? / צילומים: דנה גורלנד

איכות החומרים בקליאו היא לא משהו לרוץ ולספר עליו לחברים. בחלק מהמקומות היא מרגישה טוב אבל במקומות אחרים הפלסטיקה יכולה להיות פשוטה מהרצוי. איכות ההרכבה טובה. תנוחת הישיבה נמוכה ומרגישה ספורטיבית. המראה שמשתפלת בחדות וההגה, שנשלף רחוק מלוח המחוונים, מכתיבים תנוחת ישיבה מאוד ספורטיבית. אבל בגלל שקל לנהג להתמקם רחוק מהשמשה, נוצר מצב בו מרווח הרגליים לא מצטיין במושב האחורי. יחד עם דלת קטנה, הכניסה, היציאה והישיבה שם לא יתאימו לאנשים שצמחו מעל הגובה הממוצע. תא המטען גדול יחסית, עם 300 ליטרים של נפח.

נוחות נסיעה

נתחיל בבדיחה קצרה. אומרים שגן עדן הוא כשהשף צרפתי, השוטר אנגלי, המהנדס גרמני, המאהב איטלקי ואת כולם מנהל שוויצרי. וגיהנום? שוטר גרמני, שף אנגלי, מהנדס צרפתי, מאהב שוויצרי ואת כולם מנהל איטלקי. בפרפראזה קטנה על העניין, כך גם המצב במפגש בין כבישי ישראל והקליאו. על כבישים שתכננו מהנדסים גרמניים ופועלים פולנים נוחות הנסיעה של הקליאו לא תהיה רעה. אבל כשהקבלן ישראלי והפועלים סינים התוצאה לא לרוחה של האירופאית האריסטוקרטית. המתלים הנוקשים מעבירים יותר מדי מידע על המהמורות מהכביש אל הנוסעים. מחוץ לעיר ובקצב גבוה יותר המצב עדיף, אך עדיין מדובר ברכב עסוק מדי ולא מספיק נינוח. לכך צריך גם להוסיף רעשי רוח נוכחים עוד לפני שמגיעים ל-100 קמ"ש. רעשי כביש ומנוע מבודדים היטב. ובכלל המנוע הוא סיבה מאוד מעניינת לעבור לסעיף הבא.

רנו קליאו מבט מהצד

מנוע ותיבת הילוכים

נפח מנוע של 900 סמ"ק יזכיר להרבה אנשים מכוניות משנות ה-50, אבל מנוע 900 סמ"ק עם מגדש טורבו כבר אמור לספק ביצועים יותר טובים. למנוע של הקליאו 90 כוחות סוס (5,250 סל"ד) ו-13.7 קג"מ (ב-2,500 סל"ד). לא מדובר במנוע שיספק ביצועים חורכי אספלט אבל מרגע שהמחט עוברת את שיא המומנט הקליאו מתחילה לצבור מהירות בקצב מאוד מוצלח ביחס למכוניות ידניות אחרות בקבוצה. הקצב יכל להיות הרבה יותר מהיר אם לתיבת ההילוכים הידנית היו הילוכים קצרים יותר שמאפשרים להוציא מהמנוע את המירב. אבל ההילוכים הארוכים ומנוע הטורבו הקטנטן מאפשרים להשיג צריכת דלק מצויינת. במבחן השיגה הקליאו נתון צריכת דלק של 13 ק"מ לליטר. בנסיעה יומיומית רגועה יותר צריכת הדלק יכולה להשתפר משמעותית והקליאו בהחלט מסתמנת כאחת החסכוניות בקבוצתה.

התנהגות כביש

מי שאוהב לנהוג יגלה שהקליאו היא בת לוויה מצויינת לנהיגה דינמית. מצד אחד היא אוחזת מאוד והקצב יכול להיות די מכובד. האחיזה הגבוהה לא מפריעה לקליאו להיות מכונית שקל לכוון מדוושת התאוצה. העברות משקל ברורות יאפשרו הוצאת זנב קלילה מבלי לפגוע בתחושה הבטוחה. תיבת ההילוכים לא מספקת פעולה רהוטה גם כאן ומהלך הידית לא מספיק מדוייק. ההגה מצידו כן מדוייק ומשקלו טוב.

רנו קליאו - מבט מאחור

סיכום

העובדה שהקליאו עם מנוע הטורבו הקטן עולה כשמונת אלפים שקל יותר מהמתחרות הישירות, פורד פיאסטה, יונדאי i20 ופיג'ו 208, הופכת אותה למכונית יותר נישתית. אבל הקליאו מציעה אבזור יותר עשיר, עיצוב מרשים בהרבה, מנוע חזק משמעותית וצריכת דלק מעולה. נכון שהיא פחות נוחה ומעט פחות מרווחת אבל לצעירים העניינים הללו לא יהיו אקוטיים ואפקט ההגעה של הקליאו בהחלט יקנה להם מקום של כבוד בין ספסלי האוניברסיטה. לקהל הרחב נמליץ לבדוק דווקא את הקליאו האוטומטית שמציעה צריכת דלק טובה, מנוע עדיף ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים די מוצלחת. מחירה של האוטומטית דומה למחירי המתחרות והופך אותה לאחת הטובות בקבוצתה.


לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה