דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו פלואנס 2.0 ליטר - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

בעיה: ליבואן רנו חסרה מכונית מנהלים. באירופה דווקא משווקת אחת כזו בהצלחה, רנו לגונה, אבל הלקוח הישראלי דחה אותה שוב ושוב עד שחתכו את הייבוא. בעתיד עשויה לעלות ארצה רנו לטיטוד, מבית רנו-סמסונג הקוריאנית, שתתאים לדרישות המקומיות יותר מאשר הלגונה. בינתיים, ליבואן קרסו יש חור באחת הקטגוריות החשובות בשוק.

פיתרון: פשוט מאוד. קח משפחתית עממית כמו רנו פלואנס, השתל בה "מנוע מנהלים" בנפח 2.0 ליטרים, פזר אבזור מפנק בתא הנוסעים ושלח אותה להתחרות בליגה של הגדולות. במקרה של הפלואנס, אנשים יכולים לקנות את הפיתרון הזה. למה? פשוט כי רנו פלואנס היא מכונית ברוכת-פח, או במילים אחרות: ענקית. עם 4.62 מטרים מפגוש לפגוש ורוחב של 1.81 מטר, מדובר ברכב הגדול ביותר בסגמנט המשפחתיות. למעשה, הפלואנס אפילו רחבה יותר ממאזדה 6 וסובארו B4 – שתיהן מכוניות מנהלים מובהקות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו פלואנס


רנו פלואנס, 2.0 בנזין, 143 כ"ס, 135,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

נוחות

לא באמת מתחרה למכוניות מנהלים

  מרווח בתא הנוסעים ובתא המטען

התנהגות כביש

  תוספת כוח נחוצה לפלואנס 1.6

צריכת דלק גבוהה מהממוצע בקטגוריה


האם 400 סמ"ק נוספים מתחת למכסה המנוע הופכים את רנו פלואנס למכונית מנהלים, או לפחות למכונית מנהלונים? נתחיל במספרים. למשפחתית המשודרגת יש 143 סוסים באורווה, 19.8 קג"ם מומנט ונתונים רשמיים של 10.1 שניות במיאוץ מהרמזור האדום ל-100 קמ"ש. נשמע טוב למדי, אבל יש בעיה. ראשית כל, פלואנס 1.6 הנפוצה היא לא הקרקע הפוריה ביותר להתבסס עליה מבחינת ביצועים. מדובר באחת המכוניות העצלות ביותר בקבוצה ותוספת הכוח משמשת עבורה כמו משאף לחולה אסתמה. לחיצה על הגז בפלואנס 2.0 אינה מעניקה תחושה נמרצת יותר מאשר נהיגה על סקודה אוקטביה 1.2 TSI. גם טויוטה קורולה 1.6 בסיסית לא רחוקה ברמת הזריזות (אם כי הרנו תנשום טוב יותר משתי אלה במהירויות גבוהות).

 

רנו פלואנס 2.0 ליטר. "האם 400 סמ"ק נוספים הופכים אותה למכונית מנהלים?" / צילומים: אור גרוס

עצם נוספת קבורה בתיבת ההילוכים. נכון, הגיר הרציף במהדורת שני הליטרים מתפקד טוב יותר מאשר ה-AL4 העתיקה בפלואנס 1.6. התיבה הרציפה, שהושאלה מניסאן קשקאי, פועלת באופן חלק ואמורה לסייע לחסכון בדלק (לא כל כך הצליח. קיבלנו 8 ק"מ לליטר לעומת 10 במבחן על פלואנס 1.6). אלא שכבכל גיר רציף, גם במקרה דנן מתקבלת תחושת אובדן מחץ מכיוון המנוע. שימוש ב"טיפטרוניק", בעל 6 יחסי העברה שרירותיים, משפר מעט את המצב עבור חזירי הגז שבינינו. בכל אופן, אם עד כה סעיף הביצועים היה זה שהפיל את הפלואנס הסטנדרטית בכל מבחן דרכים, כיום כבר קיים פיתרון: לשדרג לפלואנס 2.0. הפתרון עולה 10 אלף שקל נוספים על הצ'ק ועל הדרך תצ'ופרו בחישוקים קלים ("מגנזיום"). 135 אלף שקל לפלואנס זה לא מעט, אבל גם לא נורא. עדיין נותר פער של למעלה מ-20 אלף שקל בין פורד מונדיאו וחברותיה לבין הצרפתייה ששואפת להתחרות בהן.

 

מבחינת נוחות, פלואנס לא נופלת ממאזדה 6 – הגברת הראשונה של קבוצת המנהלים. יש לכך סיבה, והיא קצת מפתיעה: אמנם פלואנס היא אחת הצרפתיות הנמכרות בישראל, אבל כמעט שלא תמצאו אותה על כבישי צרפת ומערב אירופה. רנו פלואנס יועדה מלכתחילה לצד המשובש של הגלובוס – עולם שלישי, מדינות מתפתחות וישראל. ככזו היא הונדסה להחליק כבישים מחוטטים ולשחות באספלט משובש. הצטיידנו בנוסעת בעיצומו של התקף מיגרנה ונסענו איתה לאכול חומוס בטירה. הכניסה הצפונית לכפר נסללה במקור עבור חמורים ועגלות ולא השתדגה מאז בהמון. מרבית המכוניות בדרך זו לא מפסיקות להיטלטל ולשקשק את הנוסעים כמו מטבעות בקופת צדקה. נערת המיגרנה היפה בפלואנס דווקא לא התלוננה יותר מהרגיל.

 


בכביש המהיר מאבדת רנו פלואנס מעט מהנוחות המופתית שלה. המתלים הרכים, ששווים זהב בעיר, עומדים בעוכריה במהירויות גבוהות. בנוסף, רכות הקפיצים מסרסת כל פנטנזיה על נהיגה הררית מפותלת, שכן פלואנס היא כנראה המשפחתית המתנדנדת ביותר בשוק. גם ההגה החשמלי העמום לא מעודד רוח ספורטיבית. וזה בסך הכל לא נורא, כשמדברים על מכונית למשפחות. משפחות שבסך הכל מבקשות רכב מרווח, נוח, בטיחותי ומגודל בגאז' יאהבו את הפלואנס כבר בגרסת הליסינג הבסיסית. עם המנוע המשודרג, היא תתאים גם לבתי-אב שהוסיפו 'זריזות' לרשימת הדרישות. מכונית מנהלים רנו פלואנס כבר לא תהיה, אפילו אם עידו רוזנבלום בעצמו ידפוק לכם בדלת וישבע, אבל עבור 135 אלף שקל - נראה שתקבלו תמורה מלאה לכספכם.

לדגמי רנו בישראל – רנו  

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. s 
    מהמכוערות בכבישי ישראל!, 23-06-2011

    מי קונה את תדמית ה"אמינות" החדשה של רנו בכלל חוץ מקבוצות הליסינג?!

    סגור תגובה

  • 2. קרלוס גוהן-תיחנק (לת)
    כנראה שרנו גם לא רואה קונים..., 23-06-2011

  • 3. בעלים מאושרים של פלואנס 2.0 
    צביקה ברק, 11-08-2011

    לכל המגיבים מטעם...
    לאחר כ 8 חודשים ו 17,500 ק"מ על הכביש עם הפלואנס 2.0 אני יכול להגיד שהניתוח שנעשה כאן הוא מדוייק למדי.
    כאיש משפחה שנוסע * ה מ ו ן * מחוץ לעיר עם ובלי המשפחה, אני מרוצה עד הגג מהרכב - נוחות, בטיחות, מרחב, פינוקים. ואם להתחשב במחיר ששילמנו עליה... הרי שעשינו עסקה פגז!!!
    אמינות??? עד היום, בלי עין הרע, לא ביקרנו במוסך אפילו פעם אחת וגם לא נראה לי שיהיה צורך בכך עד לטיפול השנתי.
    לסיכום - תמשיכו לקרטע במאזדות מתפרקות וטויוטות יקרות ללא הצדקה ו... נתראה בסיבוב (-:

    סגור תגובה

  • 4. רנו פלואנס 2.0 - מכונית כפית  
    עזי פרץ, 23-08-2011

    5000 ק"מ של הנאה מלאה, נסיעה חלקה, לא שומעים את המנוע, תיבת טיפטרוניקס גם לשובבים שבינינו, רק להתרווח ולהנות. אגב, המזגן היה קצת חלש עד שלפי הוראות היצרן הגדילו את כמות הגז, והוא מתפקד טוב גם בימים החמים ביותר. תמורה מלאה למחיר האטרקטיבי.

    סגור תגובה

  • 5. קנינו פלואנס 2.0 ליטר במבצע סוף השנה 
    ארז, 23-01-2012

    בחירת דגם ה2.0 התבססה על אמינות מנוע והגיר של הקשקאי - עם שרשרת תזמון נטולת צורך בטיפול/דאגה/החלפה.

    עלתה 127K ש"ח (נובמבר 2011) כולל מערכת מולטימדיה/GPS/מצלמת רוורס.
    אוטו נוח ומפנק, מרווח מאוד ובגאז' ענק שטוב לאופי השימוש שלנו.
    בקרת שיוט שעובדת לא רע ורדיו עם בלוטות' מובנה יעיל.

    צריכת הדלק יותר טובה ממה שצויין ומותנית כמובן באופי הנהיגה - אצלנו, אחרי תקופת "פתיחה" של המנוע, מדובר על 9-10 בעיר ו12-14 מחוץ לעיר. לא רע בכלל.

    אני קצת מאוכזב מהאבזור הפנימי שלוקה בחסר ונראה קצת זול. מיקום משענת יד נהג ומדף/משענת דלת שמאל גרועים ולא מתאימים למרפקים. מיקום סוויץ' יוצר חיכוך היד בדש בורד בעת התנעה. שטיחי גומי לא מתאימים, מחסור בתאי איחסון (ראה מגאן דור קודם). וילונות צל לחלונות נוסעים מאחור - חסרים.

    אבל בסה"כ חבילה מצויינת ומומלצת ביחס של עלות מול תמורה.

    סגור תגובה

  • 6. עוד לקוח מרוצה 
    עזריאל פרץ, 11-02-2012

    אחרי 3 מכוניות טויוטה קורולה החלטתי לנסות את הרנו פלואנס 2.0 2011. עד לרגע זה, עם 13.000 ק"מ המכונית היא כיפית, נעים מאוד לנסוע בה למי שלא מחפש הרפתקאות נהיגה, צריכת דלק סבירה לקטגוריה זו, תאוצה יפה מאוד וכוח מספק בעליות גדולות, בקסטל עם הטיפטרוניקס היא ממש שועטת. מרוצה מאוד.

    סגור תגובה

חזור למעלה