דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה קרניבל - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



כשאומרים "הנאה מנהיגה", למה מתכוונים? אפשר, ככה באופן סכמטי, לחלק את עולם ההנאה מהנהיגה לשני סוגים: לאחד נקרא "הנאה מוטורית", כלומר, הנאה מעצם תפעול המכונה המתוחכמת ומהאינטראקציה שלה עם התנאים. לסוג השני אפשר לקרוא "הנאה מהדרך", כלומר, התפנקות מהאביזרים, מהנוחות, מהקופסא המרופדת, או האיכותית, שלוקחת אותנו ממקום למקום.

יש כלי רכב שיודעים לעשות היטב את שני הפנים (ע"ע ריינג' רובר, ב.מ.וו סדרה 3 ורבים נוספים). ויש כאלה שמכוונים את עצמם באופן מפוקס מאוד לפן אחד של הנאה מנהיגה. או שזה כלי רכב לא פרקטי ולא נוח, אבל מהנה במיוחד לנהיגה בתנאים הנכונים (ע"ע מאזדה MX-5, סוזוקי ג'ימני ואחרים), או שמדובר באמצעי תחבורה שלא יעניק עונג משום פנייה או סלע, אבל יהיה מוכוון כולו לפנק את הדיירים.

קיה קרניבל מכוון לסוג הזה של הנאה מנהיגה. זוכרים את המיניוואן האמריקאי-יפני העצום, טויוטה סיינה, שבחנו כאן בעבר? אז קיה קרניבל עוד יותר ארוך, עוד יותר רחב וגם עוד יותר גבוה ממנו. גם בסיס הגלגלים שלו גדול עוד יותר (רמז על מרווח אפשרי מוגדל) והמשקל שלו, כ-2.1 טון, גדול מעמיתו. בקיצור, מדובר במפלצת שיודעת לבלוע שמונה נוסעים והמון המון סנדביצ'ים וטאבלטים וספרים וגם אופניים.

ולמה צריך מרכב בממדים מסורבלים, וכל כך הרבה סנטימרים לכל הכיוונים לשם הנאה לדיירים? כדי לספק מרווח פרימיום למשפחה מהסוג שאבא ואמא אוהבים, עם כמה שיותר צאצאים מפונקים. השאלה האחת לגבי קיה קרניבל היא אם מדובר בקופסא ענקית ומסורבלת, או שהוא גם נוסע טוב. השאלה השנייה היא, אם הקרניבל באמת ממלא את עבודת פינוקי הפרימיום למשפחה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה קרניבל


קיה קרניבל, בנזין 3.3 ליטר, 276 כ"ס, אוט', 218,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח ושימושיות
צריכת דלק

נוחות
מימדים בעיר

איכות
תפעול מערכת מולטימדיה


צפייה בתוכן קיה קרניבל - מבחן וידאו

עיצוב

קופסא קופסא, אבל היינו מגיעים עם קיה קרניבל לפרמיירה מול הפרצוף של צלמי הפפרצי. קו החלונות הצדדי, שעולה בעדינות בחלקו האחורי, מצליח לשבור את הקובייתיות ולטשטש מהצופים את הממדים האמיתיים שלו. הפרונט מצליח לבלוט באופן מרשים ואלגנטי, עם כל אופי קיה העדכני - השבכה הקדמית הממוסגרת כמו פה מחויך של דמות מאויירת ועם הפנסים הגדולים שמתובלים בהדגשות LED. מאחור קיה קרניבל נראה קצת סתמי, דומה מדי לשאר המיניוואנים האמריקאים העגלגלים. שיהיה.

קיה קרניבל

תא הנוסעים

החוויה בתוך תא הנוסעים של קיה קרניבל אמביוולנטית: מצד אחד התחושה היא של ישיבה בכלי רכב ענק: המושבים הגדולים רחוקים מאוד אחד מהשני ושורות המושבים האחוריים כל כך רחוקות, שכמעט צריך אינטרקום ומשקפת כדי לדבר ולהתראות בתוך המרכב. לא מאוד אינטימי-משפחתי, לטוב ולרע. לכל אחד הספייס שלו, אבל נראה את ההורה מגיע מהמושב הקדמי אל התינוק הצורח, כדי להחזיר את המוצץ אל הפה שלו. גם מרחק הרכינה הנדרש מהנהג כדי להגיע אל מסך המגע של מערכת המולטימדיה - גדול מדי.

מצד שני, סביבת הנהיגה בקרניבל אינה משקפת נהיגה באוטובוס. ההגה מכוון אל הנהג כמו בכלי רכב קטנים יותר, תפעול ידית ההילוכים ועיצוב המסכים, לוח המחוונים וגם הכפתורים, החוגות והמחוונים - כולם מזכירים סביבת נהיגה של מכונית קטנה הרבה יותר, וזה טוב. כך או כך, הקוקפיט נראה עדכני ונעים לעין, וגם איכות החומרים, הייצור וההרכבה מצוינות.

קיה קרניבל

הקרניבל נמכר כיום בישראל ברמת גימור אחת, ובמחיר אחד, 218,900 שקלים נכון לכתיבת שורות אלו (סוף 2015). במחיר הזה מקבלים רמת אבזור תחרותית, שכוללת מערכת מולטימדיה, קצת מסורבלת לתפעול, עם שתי מערכות ניווט ולא אחת, רדיו אינטרנטי שמאפשר להאזין לשפות רחוקות, חיבורי USB, AUX, קישוריות בלוטות' עם דיבורית מובנית, שליטה מההגה, מצלמת נסיעה לאחור, מחשב דרך, מראה שמונעת סינוור באופן אוטומטי ובקרת אקלים מפוצלת, שכוללת גם שליטה מהמושבים האחוריים - שעוד נגיע אליהם. מבחוץ אפשר למצוא גם פנסי ערפל, גלגלי 18 אינץ' ומראות צד מתקפלות.

תא המטען, ברמת האבזור הבודדת שנמכרת כיום בארץ, אינו נפתח חשמלית, בטח לא בהסטת הרגל תחתיו כפי שכבר אפשר למצוא בכמה כלי רכב שימושיים אחרים. עם זאת, זהו תא מטען מרשים בגודלו. הבגאז' בסיינה אמנם גדול יותר מזה שבקרניבל, אבל גם כך מדובר באחד הגדולים מסוגו. הוא עמוק, אמנם, קצת כמו אמבטיה, אבל יש בו טבעות עיגון, ווי תלייה ואפשרויות לקיפול המושבים האחוריים.

קיה קרניבל

שורות המושבים האחוריים

בכלי רכב מהסוג של הקרניבל אנחנו מעניקים לשורות המושבים האחוריים פרק נפרד. ומגיע לו. בקוריאה אפשר לקבל אותו עם ארבע (!) שורות שמאכלסות ביחד 11 נוסעים. בישראל אנחנו מתרווחים עם שלוש שורות בלבד, שמציעות מקום לשמונה נוסעים: מלפנים, נהג ונוסע, ועוד שתי שורות של שלושה מושבים כל אחת.

הבדל מהותי בין מיניוואן דוגמת הקרניבל ובין "קרוסאוברים" בממדים דומים, הוא בתצורת הדלתות. כאן הדלתות נפתחות קדימה-אחורה על מסילה. במקרה של הקרניבל הן נפתחות מרחוק באופן חשמלי, באמצעות השלט. המשמעות היא שלמרות ממדי הענק של המיניוואן הקוריאני, אפשר להיחלץ מבטנו בקלות בחניות צפופות, וישנה גישה טובה לשורת המושבים האחורית, השלישית. המיפתח, בדרך לשורה ההיא, מספיק רחב כדי שמבוגר ייכנס פנימה בלי להצמיד את המצח לברכיים.

המרווח בשורה הכי אחורית מצוין לשלושה ילדים. לשני מבוגרים יהיה מרווח מספיק, אבל תנוחת הישיבה שלהם תהיה לא מאוד טבעית.

בשורה האמצעית ישנו מקום מרווח מאוד לשני מבוגרים, שיישבו בשתי הכורסאות הקיצוניות, ליד החלונות. המושב האמצעי נוח ומרווח פחות, מיועד יותר למקרה הצורך ולהתקנת מושב בטיחות; הוא ניתן להסרה וטוב שכך…

המושבים האמצעיים ניתנים להסעה קלה, קדימה ואחורה על מסילה, מגמישים בכך את אפשרויות ההסעה וההובלה במרכב המרווח. השורה האחורית מתקפלת בקלילות גם מכיוון הבגאז', מאפשרת הגדלה נוספת של חלל ההעמסה, העצום גם כך. רוצים להוביל מקרר אמריקאי, סייד ביי סייד? לא נראה שתהיה כאן בעיה, כל עוד הילדים ימתינו לנגלה הבאה.

תושבי השורות האחוריות נהנים משלל פינוקים - שקעי טעינה לסמארטפון, תאי אחסון בגדלים שונים, וילון על כל חלון נגד השמש, תפעול המיזוג בפאנל פיקוד דיגיטלי נפרד, פתחי מיזוג, כמובן ומנורות רבות עוצמה שמאירות את כל החלל (אך לא משמשות כנוריות קריאה וחבל).

קיה קרניבל

נוחות נסיעה

כפי שאפשר לצפות מנהיגת שני טון באורך של יותר מחמישה מטרים, לא קל למצוא חניה לכולו. אבל אם מצאנו - קל לדחוס אותו פנימה, ממש כפי שקל להנהיג אותו לתוך ומתוך סמטאות צרות. זאת היות שהנהג נהנה מעמדת שליטה גבוהה, עם זוויות תצפית טובות אל הקצוות. הוא נהנה גם מזוויות חדות וטובות של ההגה, שמאפשרות קוטר סיבוב קטן יחסית.

נחמד להנהיג את הקרניבל בעיר גם בזכות ספיגת המהמורות של מערך המתלים שלו. אפשר להרגיש בבירור עלייה על מכסי ביוב או בורות בכביש, אבל התחושה היא יותר של אינפורמציה מהמתלים - עכשיו אנחנו מטפלים עבורכם במשהו מלמטה - יותר מאשר העברת חבטה לגוף הנוסעים. על פסי האטה, הרעדות ושאר בעיות סלילה עירוניות, קיה קרניבל מדלג באלגנטיות נעימה.

מחוץ לעיר המצב טוב עוד יותר. הקרניבל משכך היטב את פגמי הכביש. הוא גם יציב ולא סובל מרכינות משמעותיות מדי קדימה-אחורה או שמאלה-ימינה. התלונות היחידות בעניין הנוחות מחוץ לעיר נמצאות בבידוד מרעשים. לא מדובר בבעיה, אבל בכל זאת שומעים באופן די קבוע רעשי רוח במהירויות גבוהות, וגם תהודה ורעשי מתלים.

קיה קרניבל

מנוע ותיבת הילוכים

אמריקאי או לא אמריקאי? קוריאני, לא משנה. את הקרניבל מוביל בגאון מנוע V6 בנפח 3.3 ליטר, עם הרבה כוח, כמעט 280 כ"ס. תיבת ההילוכים הולמת - אוטומטית, שישה הילוכים. זה נשמע הרבה, ובפועל המצב טוב עוד יותר: המנוע והגיר פועלים יופי ביחד. המנוע מעניק גמישות קלילה ונעימה, שמוכרת ממנועים קטנים יותר, אבל מוסיף לעניין הרבה כוח, שזמין מתי שצריך אותו, וגם צלילים בשרניים ונעימים. תיבת ההילוכים מחלקת את הכוח באופן יעיל לאורך רצועת הכוח וכך מתקבל מיניוואן מגודל - שיודע לדהור באופן מעורר כבוד.

אהבנו את המנוע ואת הגיר, אבל לכל הממדים והכוח והפעולה הזו יש מחיר - צריכת דלק גבוהה יחסית. בתנאים לא תובעניים במיוחד במבחן הדרכים שלנו, שלא צריכת הדלק נעה סביב 7 קילומטרים לליטר. נסיעה לצפון עם כל המשפחה עשויה לעלות לא מעט.

קיה קרניבל

התנהגות כביש

אמרנו מראש שכלי רכב כמו קיה קרניבל מכוון יותר לפינוקים בפנים ופחות לטיפול נאות בעיקולים. לא מדובר כאן במכונת נהיגה, אבל יחסית לממדים, הקרניבל מתנהל באופן מרשים: הוא אוחז טוב מאוד את האספלט, מתנהל באופן צפוי ובטוח ודואג שהילדים הקטנים ימשיכו לצפות בסרט והגדולים ימשיכו לצ'וטט בסמארטפון.

קיה קרניבל

סיכום

הטענה היא שאחרי תקופת הרווקות הפרועה, הטיולים, הלימודים והזוגיות הסוערת, מגיע עידן המשפחה, המרוסן, הרציונלי, המיושב. מיניוואני-ענק כמו הקרניבל לא מנסים להשתלב בעידן הראשון, אלא לקחת את עידן הילדים לכיוון המיושב והנינוח.

קיה קרניבל גדול מאוד - צריך לא מעט מטרים של חניה נדירה כדי להחנות אותו, ולא מעט ליטרים של בנזין כדי להשקות אותו. בצד של הפינוקים הוא עושה עבודה מצוינת - הוא מרווח מאוד, מספר רשימת אביזרים נאה ומערכת כוח שעשויה, פה ושם, להצית איזה ניצוץ פרוע מימים אחרים.


לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה