דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה פיקנטו (1.0 ידני) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...
כתב וצילם: יתיר דוידוביץ

הפיקנטו עברה לא מעט מבחנים מאז הגיע הדור החדש ארצה. אנחנו נהגנו עליה בהשקה שלה, ערכנו לה מבחן וידאו וגם מבחן השוואתי. בכל המקרים מאוד התרשמנו מהמכונית הקטנה ומהאיכויות שהיא מציעה. אבל הפיקנטו תמיד נבחנה בגרסה המאובזרת והאוטומטית, עם המנוע החזק.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה פיקנטו


קיה פיקנטו, 1.0 ליטר, בנזין, ידנית, 67 כ"ס, 64,900 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

יחידה הנעה

עיצוב

אבזור

איכות חומר

  מרווח מאחור

קיה פיקנטו

האם האיכויות והיכולות של הגרסה החזקה ישמרו גם כשנוותר על המנוע, על האבזור ועל התיבה האוטומטית? נסיעה של מאות קילומטרים אפשרה לנו לבחון לעומק את הגרסה הידנית.


עיצוב

העיצוב של גרסת הבסיס נראה אולי קצת יותר פשוט בגלל היעדרם של חישוקי המגנזיום, אבל הפיקנטו החדשה שומרת על קווי המתאר המרשימים. קשה למצוא הרבה מכוניות יותר מעוצבות ומרשימות בקטגוריה. ברור לנו שדגם בצבע יותר משובב מהשחור שקיבלנו יוסיף הרבה למראה.

קיה פיקנטו


תא נוסעים

העיצוב בתוך תא הנוסעים לוקח את כל המוטיב השחור יותר מדי ברצינות. לפיקנטו חסר משהו, צבע אחר לדוגמא, שיקנה לה אווירה קצת יותר קלילה וצעירה כמו שיש במתחרות. איכות החומרים בפיקנטו לא גבוהה אבל בסדר גמור בהתחשב במחיר ובמתחרות. איכות ההרכבה מהטובות בנמצא.

בדרך למבחן נזכרנו במסך המולטימדיה של הקוריאנית, וחשבנו לעצמנו שצריך להוריד Google Auto או Apple Car Play. בכניסה לרכב מתברר שפה אין מסך מולטימדיה אלא רדיו פשוט. הנייד חיפש מקום חדש להתמקם בו וה-Waze הופעל כדרך כל חי.

ולא רק המולטימדיה חסרה: גם האבזור בכללותו לא מי יודע מה מרשים. יש דיבורית, רדיו מקורי וזהו פחות או יותר. במפרט כתוב שיש (ציטוט): "מזגן מקורי רב עוצמה" במקום בקרת האקלים. תכלס, הם לא שיקרו. בתקופה שדובי קוטב נכחדים וישראלים מעדיפים להגר לאלסקה ולא לברלין, המזגן של הפיקנטו הוא תוספת קרה וחשובה במיוחד. הנדסת האנוש מצויינת, כרגיל ברכבי קיה.

תנוחת הישיבה עמוקה כמו שפיקנטו יודעת, וקו החלונות הנמוך שיפר את הראות הצידה. הראות לאחור וקדימה לא שונה משמעותית. המושבים הקדמיים נוחים יחסית והמרווח טוב, אבל הדור החדש מציע מרווח פחות טוב וקצת מאכזב בהתחשב במרווח של הדור הקודם ובמרווח של האחות התאומה – יונדאי i10. תא המטען בעל גודל מספק למכונית מיני.

קיה פיקנטו


נוחות נסיעה

הבגרות שמאפיינת את הפיקנטו הקודמת ממשיכה גם לדור החדש. מערכת המתלים נמצאת במדרגה אחת מעל רוב המתחרות בקטגוריה. את הנוקשות של הדור הקודם החליפה ספיגת מהמורות טובה יותר. הכיול עדיין נוקשה אך המתלה פועל באופן יותר אחראי ובסוף המהלך שלו הוא מצליח לספוג ולשכך מעט יותר מהדור הקודם.

בסביבה עירונית השיבושים היותר קשוחים שנמצאים יעברו פנימה, אבל המכונית הקטנה לא תקפוץ עליהם ולא תעביר זעזוע ישיר לגב של הנוסעים. מחוץ לעיר, ריסון המרכב מרגיש עוד יותר נכון והופך אותה למכונית כמעט נוחה.

בידוד הרעשים, בעיקר רעשי הרוח, שופר. עדיין מדובר במכונית רועשת, אך פחות מבעבר.

קיה פיקנטו


מנוע ותיבת הילוכים

במעבר מהמנוע החזק לחלש מוותרים על כמעט 20 כוחות סוס. מוותרים על סוסים אבל מקבלים דוושה נוספת – לא המתכון לישראלי המצוי.

רכב המבחן הגיע חדש לחלוטין ועם מנוע שבוודאות "לא נפתח" עדיין. לאורך המבחן המנוע הרגיש חלש וחסר מחץ. את עיקר הכוח שלו המנוע הקטן מפיק בטורים גבוהים, מעל 4,000 סל"ד. במהירויות עירוניות הוא עוד מצליח להרגיש מספיק זריז כדי לנייד את מכונית הקטנה בקצב סביר, אבל ככל שהמהירות עולה והכבישים נפתחים הפיקנטו הקטנה חושפת את המחסור המהותי שלה בכוח.

באופן מפתיע, היא אפילו מרגישה יותר חלשה מהדור הקודם. הסיבה, כנראה, היא הארכת יחס ההעברה בהילוכים. ההילוכים הגבוהים מאוד ארוכים, בעיקר רביעי וחמישי, וכפועל יוצא הם לא ממש גמישים. אם הנהג רוצה כוח, הוא צריך להוריד הילוך או שניים כדי להביא את המנוע לקצב עבודה סביר. תיבת ההילוכים עצמה בעלת מהלך קצר יחסית ומדוייק. היא ממוקמת מעט נמוך אך לא באופן קיצוני או לא נוח.

יחידת ההנעה החלשה מחזירה דיבידנדים בסעיף צריכת הדלק. במבחן שלנו, שהיה לא הכי רגוע ומתחשב ובתנאי כביש לא אופטימליים עבור הרכב, נעה צריכת הדלק בין 16.2 ל-17.5 ק"מ לליטר מאוד מרשימים. אנחנו מניחים שנסיעת פקקים עירונית תשנה זאת מעט לרעה, אך עדיין מדובר בנתון מרשים.

קיה פיקנטו


התנהגות כביש

ההתנהגות העירונית של הפיקנטו היא כל מה שתצפו. רדיוס הסיבוב סביר, אם כי לא אחד הקטנים בחבורה והתגובות ללחיצת דוושה מוצלחות דיין. מחוץ לעיר הפיקנטן הידנית מציעה את אותה התנהגות בוגרת ובטוחה. היא מאוד לא "מכונית מיני" בהתנהגות שלה. את השובבות הקלילה והנטייה להיגוי יתר ושינויי כיוון זריזים, מחליפה התנהגות בטוחה, בוגרת וצפוייה תחת עומס או תחת פרובוקציה של הנהג. בגדול, רוב הנהגים מאוד יאהבו את הביטחון שהיא משרה.

קיה פיקנטו


סיכום

גרסתה הידנית של קיה פיקנטו היא מכונית מיני מוצלחת. למרות זאת, היא לא יוצאת דופן ואיכותית במיוחד ביחס לקטגוריה, כמו אחותה האוטומטית והמאובזרת. הפיקנטו בגרסתה הידנית, בעיקר באשמת יחידת ההנעה הצנומה, היא עוד מכונית בעדר מכוניות המיני הידניות. יש לה יתרון שנובע מהתנהגות כביש ונוחות נסיעה בוגרות מאוד ואיכותיות, אך בסעיפי העיצוב והאבזור, שחשובים כל כך בקטגוריה, היא קצת מפספסת. במיוחד ביחס לגרסה האוטומטית המצוינת.

לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה