דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה ספורטז' 1.6 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


פה שם מופיע בשוק רכב שמסתנן לקטגוריה נמוכה יותר בזכות תמחור חדש. מיצובישי אאוטלנדר פלש לקטגוריית המיניואנים, סיאט איביזה הידנית נכנסה בדיוק לתפר שבין מכוניות מיני אוטומטיות וידניות, ועכשיו התור של קיה ספורטז'. הגרסה החדשה של הג'יפון הקוריאני מוגשת עם מנוע צנוע בנפח 1,600 סמ"ק ותג מחיר (בעת ההשקה) שעומד על סך של 135,000 שקל, פסע ממכוניות משפחתיות כמו סקודה אוקטביה וטויוטה קורולה. אז מה עדיף?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה ספורטז'


קיה ספורטז', בנזין 1.6 ליטר, אוטומטי, 133 כ"ס, 135,000 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח

אבזור

תנוחת ישיבה

צריכת דלק

תמורה למחיר

ביצועים במהירויות גבוהות


קיה ספורטאז' 1,600

עיצוב

קיה ספורטז' הוא רכב מרשים. למרות שלא מדובר ברכב חדש, העיצוב האגרסיבי והמוחצן לא איבד מיופיו ועדיין מדובר בכלי שמצליח לגרור תגובות פה ושם. ההבדלים העיקריים בין גרסת ה-1.6 ליטר ובין הגרסה היקרה יותר נמצאים בגלגלים עם חישוקים יותר צנועים ועוד פריטי אבזור כמו גג פנוראמי שאפשר לקבל רק בגרסאות בכירות ויקרות בהרבה.

קיה ספורטאז' 1,600

תא נוסעים

תצטרכו להיות מאוד עירניים כדי לשים לב להבדלים בין גרסת ה-1,600 סמ"ק וגרסת ה-2,000 סמ"ק המקבילה של קיה ספורטאז'. תא הנוסעים מפגין מראה דומה במיוחד לגרסה החזקה. אז נכון שהעיצוב הפנימי לא מרשים כמו זה החיצוני, ועל שילוב הצבעים אפשר להגיד שיש כאן לא פחות מ-50 גוונים של שחור, ובכל זאת מדובר במקום נעים לבילוי ארוך. גרסת ההשקה תצוייד בנוסף גם במדרגות צד ומסך מולטימדיה. גרסת ה-Urban, אותה פגשנו כבר ב-2.0 ליטר, אמנם לא מאובזרת כמו הנדיבות שבמשפחתיות - אבל בהחלט לא חסר לה מה להציע. דיבורית? יש. שליטה מההגה על מערכת השמע? יש. פנסי ערפל וגלגלי מגנזיום? יש גם יש.

מאחורי ההגה תנוחת הישיבה מעולה, כמו בכל הגרסאות של הספורטז'. המושבים גדולים ומתכווננים היטב לכל הכיוונים. ידית הילוכים שניצבת די גבוה ומבנה הקונסולה גורמים לתחושה של סביבה העוטפת את הנהג. במושב הנוסע התחושה הרבה יותר אוורירית. חלק אהבו יותר וחלק פחות. מה שבטוח - מקום לא חסר. מאחור ניתן להושיב שני מבוגרים ולהעניק להם שפע של מקום, וגם נוסע שלישי יוכל להשתלב. הרצפה שטוחה והמרווח מספיק ל-3 מבוגרים לנסיעות לא ארוכות מדי. תא המטען גדול מאוד, כיאה לג'יפון שכזה, ובעיקר מאוד נוח בזכות הגובה הטבעי של הרכב, מה שמאפשר למשוך החוצה ציוד כבד בקלות יחסית.

קיה ספורטאז' 1,600

נוחות נסיעה

בניגוד לגרסת ה-2.0 ליטר, לגרסת ה-1.6 ליטר יש חישוקים בקוטר 16 אינץ' (17 במנוע הגדול) וזה משפיע לטובה על נוחות הנסיעה, בעיקר בתוך העיר. באופן לא צפוי ובשונה מגרסאות מאובזרות של הספורטז', הגרסה הבסיסית סופגת ומבודדת היטב את הנוסעים מתלאות הכבישים העירוניים של ישראל. חשוב לציין שלא מדובר בכיול רך מדי. על מהמורות גדולות תורגש קפיצה כזאת או אחרת, אבל בסך הכל מדובר ברכב מאוד נעים לנסיעה עירונית. מחוץ לעיר המצב פחות משביע רצון. הקיה מרגישה קצת עסוקה וקופצנית בכבישים שאינם סלולים היטב. בידוד רעשי הרוח טוב למדי אך במהירויות גבוהות ניתן לשמוע רעשי כביש.

מנוע ותיבת הילוכים

שאלת 27,900 השקל (בינה ובין גרסת ה-2,000 סמ"ק) היא המנוע. כמעט כל מי שפגש את הגרסה החדשה העלה תהיות באשר ליכולת של מנוע 1,600 סמ"ק לסחוב ג'יפון שמנמן, אז נתחיל בנתונים: 133 כוחות סוס יש לגרסה הזאת ב-6,300 סל"ד ו-16.5 קג"מ שמגיעים החל מ-4,850 סל"ד. אבל הנתונים מתקשים לספר את הסיפור. הסיפור היא תגובת הדוושה ותיבת ההילוכים. יחסי ההעברה קצרים והתיבה מגיבה בחדות, כך שקיה ספורטז' יוצא מהמקום בנחישות שהצליחה להפתיע אותנו. כל עוד מתנהלים במהירויות עירוניות או פרבריות, ספק אם תדעו שאתם מתניידים בגרסה החלשה ביותר של הג'יפון הקוריאני. כשהמהירות מטפסת למהירויות בין עירוניות, או כשהשיפוע של הכביש מתחיל להיות יותר תלול, הספורטז' מרגיש יותר מתאמץ.

העובדה שרוב המומנט מגיע בסל"ד גבוה, גורמת לתיבה למהר להוריד הילוך כדי לשמור את המנוע בתחום היעיל. מי שירצה לנסוע בקצב גבוה בכבישים הררים יצטרך ללחוץ על הדוושה היטב ולשלם ברעש מנוע נוכח בתא. בכל מקרה הג'יפון לא ירגיש מאוד חלש אלא סביר ותו לא, וזה מרשים לכשעצמו. אבל לקצב גבוה יש מחיר נוסף והוא בצריכת הדלק. בנסיעה רגועה ושלווה צריכת הדלק לא תהיה נוראה; במהלך המבחן, שכלל הרבה נסיעה בין עירונית, עמדה הצריכה על כ-10 ק"מ לליטר. מי שירצה להוציא את המיטב מהמנוע ישלם על כך בצריכת דלק יותר גבוהה. ועדיין, לא מדובר בצריכת דלק שנופלת מזו של יחידת ההנעה הגדולה יותר.



התנהגות כביש

קיה ספורטז' לא מפתיע ולא מאכזב בתחום התנהגות הכביש. בנסיעה יום יומית רגילה ההתנהגות מאוד צפויה, ההגה מרגיש מחובר יותר לרכב ועם פחות שטח מת ממה שזכרנו מגרסאות קודמות. האחיזה גבוהה וגם זוויות הגלגול לא יוצאות דופן. כשהעסק הופך להיות יותר דינאמי והקצב עולה, הספורטז' נשאר יציב וצפוי אבל לא מדובר במכונת נהיגה יוצאת דופן בהשוואה לג'יפונים כמו סובארו XV ומאזדה CX5.

שטח

שאלת השטח בגרסת בסיס בעלת הנעה קדמית היא שאלה מאוד תיאורטית. כמובן שלא מדובר ברכב שטח של ממש, אבל תזכרו שמדובר ברכב פנאי זול יחסית, כזה שמתחרה במשפחתיות ממוצעות. בהשוואה הזו הספורטז' לוקח בקלילות. אפילו רכב ליסינג עם נהג אמיץ ובוס סלחן במיוחד יתקשה להגיע למקומות איתם הגענו עם הקוריאני המגודל. השבילים באזור זיכרון יעקב ובאזור בית קמה התאימו לנסיעה נינוחה של שבת. פה ושם צריך לגלות זהירות, אך ללא ספק יש כאן ערך מוסף ברור.

קיה ספורטאז' 1,600

סיכום

קשה שלא להגזים בסופרלטיבים כשמדובר בקיה ספורטז' בגרסת ה-1.6 ליטר. בפרמטרים מאוד חשובים לנהג הישראלי כמו עיצוב, מרווח, תנוחת ישיבה גבוהה ואפילו יכולת לבקר בשביל קק"ל הקרוב - הוא מציע חבילה מעולה. העובדה שמדובר במנוע 1.6 ליטר לא מצביעה על ויתור גדול מדי בתחום הביצועים, ורק צריכת הדלק והאבזור נופלים משמעותית ממשפחתיות מודרניות. עוד לפני שמדברים על המחיר, מדובר ברכב טוב מאוד שלא נופל בשום אספקט חשוב, וכשמכניסים לתמונה את התמחור - החבילה הופכת לאחת האטרקטיביות שיש כיום בשוק הרכב.


בסרטון הוידאו - קיה ספורטז' 2.0 ליטר:

צפייה בתוכן קיה ספורטז' 1.6 - מבחן רכב



לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה