דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה סורנטו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

 

עובדה ראשונה: גלגליהם של רובם המכריע של רכבי שטח הנמכרים בארץ לא יזכו לראות שטח אמיתי.

עובדה שניה: רובם יירכשו בעיקר בשביל מקדם הפוזה, על מנת לטפס על מדרכות או מקסימום לטייל בשבילים.

עובדה שלישית: הדגמים הקודמים של קיה סורנטו היו בעלי יכולת שטח טובה.

עובדה רביעית: קיה סורנטו החדש ויתר על מאפיין בסיסי של רכב שטח אמיתי: שילדת סולם. האם הסורנטו החדש רלוונטי לקהל בארץ?

קיה סורנטו החדש

קיה סורנטו החדש. עיצוב נאה אך לא יחודי / צילומים: טל ברונפר

 

מבחוץ, הדור החדש של הסורנטו חולק את אותו חרטום המשותף לדגמי קיה האחרונים: שבכה קדמית מלאה בכרום ופנסי חזית מחודדים ומתוחים. מכסה המנוע קעור, ממתין להצטברות רגבי בוץ בטיול השטח הקרוב. הישבן אינו ייחודי והוא מזכיר מעט את עיצובו של מיצובישי אאוטלנדר. גם הפרופיל, עם קורה אחורית עבה ובתי גלגלים פלסטיים, אינו מביא עימו שום בשורה עיצובית. החישוקים הקלים אינם מרשימים במיוחד. באופן עקבי ומפתיע, כיסויי הגלגלים הפלסטיים ("טאסות") שמעצבים בקיה יפים יותר מהחישוקים הקלים מאותו יצרן. בשורה התחתונה, הסורנטו הוא רכב לא מוחצן מדי אך נאה.

טיפוס קל לתא הנוסעים מגלה מרווח מחייה לשבעה אנשים. תא הנוסעים מאובזר בתאי אחסון רבים, כולל מחזיקי כוסות, פתחי מיזוג ותא אחסון ליושבי המושבים האחוריים. שני ילדים יוכלו להעביר נסיעה בינעירונית במושבים הללו בלי לקטר יותר מן הרגיל. מושבי הבד עם גב הפלסטיק הקל לניקוי נוחים למדי. מצוין לניקוי שאריות האוכל של הזאטוטים. עוברים למושב הנהג המחושמל. צביר של שלושה מחוונים גדולים ניצב מול הנהג. כל הכפתורים והמתגים מוארים באדום. חיפשנו ולא מצאנו את גג השמש שהיה אמור להיות מחובר לכפתור החשמלי בגג. איכות החומרים בינונית: ידיות האחיזה והפתיחה עשוית מפלסטיק זול דמוי אלומיניום והחומרים מהם מורכב לוח המחוונים קשיחים ולא נעימים במיוחד למגע. דיפוני דלתות נעימים למגע ונוחים לאחיזה מצילים מעט את המצב. מאידך, איכות הרכבה מצוינת ואין צקצוקים מיותרים מכל הפלסטיקה הזו.

 

קיה סורנטו - תא נוסעים

קיה סורנטו. למרות התמונה המחמיאה, תא הנוסעים מרגיש מעט זול

הנדסת האנוש טובה למדי: רוב הפקדים נופלים ישירות לידיים, תפעול מערכת השמע הבינונית והמיזוג אינטואיטיביים, פרט לפתחי אוורור שממוקמים ישירות מול ידי הנהג ומתגי חלונות שאפשר להתבלבל בתפעולם. לא ברור איך אף יצרן עוד לא העתיק מקיה את סכי השמש המתרחבים הצידה.

סיבוב של המפתח המתקפל ומנוע הדיזל בנפח 2.2 ליטר מתעורר לחיים. אני מסתכל מסביב ובודק אם מישהו התניע משאית קלה. מנוע הדיזל הזה מטרטר. זו לא התחלה ברגל ימין. 197 כ"ס ב-3800 סל"ד ממנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר הם נתון מעולה, אבל כשהם צריכים להזיז 2 טונות זה לא נשמע מבטיח במיוחד. הסורנטו מבצע זינוק כוחני מהמקום לפקודת הדוושה הימנית. זה כבר הרבה יותר טוב. מומנט מרשים של 44.5 קג"מ כבר ב-1800 סל"ד הוא כנראה הסוד. המנוע מושך בכוח כמעט עד 4500 סל"ד. תיבת שישה ההילוכים המשודכת למנוע הבריא הזה עושה עבודה טובה. העברת הילוכים מעודנת וחלקה הן במצב האוטומטי והן בהעברות ידניות. לעיתים רחוקות נתקלנו בזעזוע לא ברור בשילוב בין הילוך ראשון לשני, למרות שמדובר ברכב חדש עם 1600 ק"מ 'על השעון'. יחידת הכוח עושה עבודה טובה ופרט לצליל הגס ולעובדה שהיא נמצאת בדרגת זיהום אויר 14 (מתוך 15 אפשריות) היא מרשימה מאוד.

 

קיה סורנטו - פרופיל

קיה סורנטו. מגשש באפלה

על הכביש הסורנטו משדר תחושה מעודנת ונעימה, כמעט כמו רכב כביש. הוא מסוגל לצלוח פניות מהירות בבטחה. בהתחשב בעוצמת המנוע, זה בהחלט הכרחי. זווית הגלגול תלולה למדי תחת עומס, כמצופה ממהלך מיתלים ארוך יותר מרכב כביש. נוחות הנסיעה טובה בכבישים בינעירוניים. המיתלים אינם רכים מדי והסורנטו אינו מתנדנד על מהמורות. שילוב של מהירות גבוהה ושקעים קיצוניים בכביש, כמו אלו שניתן למצוא בכביש 1 המשתפץ, יגרמו לתחושת ריחוף קלה. כבישים עירוניים לא מוציאים את הסורנטו משלוותו, למרות מהלך ראשוני נוקשה של הבולמים. מראות צד מעולות עוזרות לצלוח בשלום את רחובות העיר הצפופים. מערכת הבלימה עוצרת את שני הטונות של הסורנטו ללא דרמות כלשהן. אלו שיתעקשו להכניס את הסורנטו לשטח, יגלו כי הוא מסתדר עם שטח קל: שבילים ודיונות חול. המומנט הזמין בסל"ד נמוך ומרווח גחון סביר תורמים ליכולת השטח.

 

העובדות לא משקרות: קיה סורנטו החדש הוא כלי רכב מרווח ונעים המעניק יכולת שטח מסוימת. המתחרים הרלוונטיים עם שבעה מקומות בטווח המחירים שמעל 200 אלף ש"ח הם ניסאן קשקאי ומיצובישי אאוטלנדר שלהם מנועים נחותים בהשוואה לסורנטו, שברולט קפטיבה המיושן יותר ויונדאי סנטה-פה, התאום הלא-זהה.

עובדה חמישית: קיה סורנטו הוא אלטרנטיבה טובה בתור מוביל משפחה שרוצה מדי פעם לטבול צמיגיה במעט בוץ וחול.

לדגמי קיה בישראל - קיה 

 

קיה סורנטו, 2.2 ליטר דיזל, אוטומט

יתרונות

חסרונות

מנוע מצוין

צליל דיזל גס

נוחות נסיעה טובה

אינו רכב שטח אמיתי

איכות הרכבה ברמה גבוהה

איכות חומרים לא-אחידה

התנהגות כביש בטוחה

תא מטען סמלי בתפוסה מלאה

 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה