דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו פרטנר - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת אייזיק דוידוביץ

 

אתה מחפש שותף. אחד שניתן לסמוך עליו, שיתאים לך, שיידע לעשות את העבודה. שותף אמיתי. לא קל למצוא את האחד שיענה על כל הדרישות. תמיד, אבל תמיד, נדרש יהיה להתפשר על משהו. רבים פשוט מוותרים, מעדיפים להסתדר לבד, סוליקו, לא לקחת סיכונים עם שותף שעלול לאכזב. אבל כשמדובר ברכב, זה בלתי אפשרי. הרי לא נסחב את המשפחה על הגב, את סלינו על כתפנו, או נלך מרחקים עצומים ברגל...

 

 חברת "דוד לובינסקי" מציעה לך שותף אמיתי ואפילו "שותף מומחה"! באותיות קידוש לבנה כתוב, שחור על גבי פרוספקט: "תענוגות החיים, אצלך מדי יום. פיג'ו פרטנר - שותף אמיתי גם בעבודה וגם בבית" - כך מכריזים טובי הקופירייטרים בחוברת המהודרת
. אחיו של הפרטנר - סיטרואן ברלינגו הנפוץ יותר במחוזותינו - הוא גרסה זהה לחלוטין, למעט הבדלי אבזור קטנים שיוזכרו בהמשך.

לעמוד הדגם בקטלוג - פיג'ו פרטנר

 

פיג'ו פרטנר, 1.6 טורבו-דיזל, 92 כ"ס, ידנית

יתרונות

חסרונות

מנוע

אין אופציה לתיבה אוטומטית

  מרווח לנוסעים ולמטען

תנוחת ישיבה מסחרית

נוחות

עם כל הכבוד לנוחות בפרטנר, הדגם הקודם היה נוח יותר

 

חלוץ?

סיטרואן ברלינגו המקורי (וכאמור - גם פיג'ו פרטנר) הושק בשנת 1996. גרסה מסחרית קטנה זו כבר קיימת למעלה מעשור והיא למעשה חלוצה - מעין טנדרון שתוכנן ככזה מראש ולא הסבה של סופר מיני לצרכים מסחריים (כדוגמת סיטרואן C15 שקדמה לברלינגו, למשל). מסחרית קטנה שתא המטען הגדול שלה יוצר גם את חלל תא הנוסעים - הברקה של סיטרואן שנמכרה ברחבי העולם ביותר מ-1.7 מיליון יחידות ויצרה קטגוריה רוויית מתחרים: רנו קנגו, פיאט דובלו, פורד טורנאו קונקט ואחרים.

ב-2003 עבר הברלינגו המוצלח עדכון ומספר שנים מאוחר יותר קיבל מנוע 1.6 טורבו דיזל מודרני. את שגשוגו של הברלינגו ודומיו בארץ ניתן היה לזקוף במיוחד לשיקולי מיסוי נוחים. רכישת רכב מסוג זה ("משא אחוד") הוגדרה כהוצאה מוכרת - עובדה ששונתה לא מכבר ופגעה במכירות. המציאות שבה מוצע סיטרואן ברלינגו אך ורק עם תיבה ידנית פגמה גם היא בפוטנציאל המכירות הגבוה.

באולמות המכירה בארץ עדיין ניתן לרכוש את סיטרואן ברלינגו פירסט המקורי לצד פיג'ו פרטנר הזהה. מנוע 1.6 HDI בעל 75 כוחות סוס ותג מחיר של 120,000 ש"ח ויש לכם מסחרית קטנה שאיכות הנסיעה בה היא לחלוטין לא מסחרית (קיימת גם גרסת 1.4 ליטר בנזין זולה יותר).

 

פיג'ו פרטנר - מבחן דרכים

פיג'ו פרטנר החדש. מעוצב למשעי / צילומים: אייזיק דוידוביץ

ברלינגו / פרטנר החדש הושק ב-2008 ומתמקם בהיצע המסחרי של סיטרואן בין הנמו הקטן (או פיג'ו ביפר) שאינו מיובא כרגע, ובין הג'מפי (או פיג'ו אקספרט) הגדול יותר. פיג'ו פרטנר החדש גדול מקודמו ב-24 סנטימטרים לאורך, 9 סנטימטרים לרוחב, ו-7 סנטימטרים לגובה. בסיס הגלגלים צמח גם הוא ב-4 סנטימטרים.

היצע הדגמים בחו"ל מכיל חמישה מנועים בני נפח 1.6 - בנזין ודיזל - כולם אך ורק עם תיבה ידנית. הגרסה היחידה שמיובאת כרגע לישראל מונעת ע"י מנוע דיזל HDI בנפח 1.6 והספק של 92 כוחות סוס. פיג'ו פרטנר מבוסס על פלטפורמת סיטרואן C4 פיקאסו - מובילת נוסעים טהורה - ולכן מותאם יותר לנוחות הסעת נוסעים מאשר כטנדר קשוח ומחוספס.

 

מסחרית?

 

עם גובה חיצוני של 1.81 מטרים, נפח הטענה מרבי של 3000 ליטרים (בקיפול מושבים), דלתות כנף אחוריות, תנוחת ישיבה גבוהה והגה מעט אופקי, ההגדרה "מסחרית" יכולה להלום את פיג'ו פרטנר. מאידך, איכות נסיעה גבוהה, הקפדה על גימור, מקומות אחסון רבים לחפצים ומראה אלגנטי, מטים את ההגדרה לכיוון "מוביל נוסעים" או "מיניוואן זעיר". 

 

פיג'ו פרטנר - מבחן דרכים

פיג'ו פרטנר - רכב משפחתי לעבודה

 

אתה - עוסק זעיר הזקוק לרכב להובלת מטענים קטנים, אך לא יכול להרשות לעצמו רכב משפחתי נוסף - בהחלט מוגדר כקהל המטרה של הפרטנר. בסופי השבוע ייהנו בני משפחתך מרכב מרווח מאוד בעל תא מטען בנפח 675 ליטרים (גדול יותר מכל משפחתית אחרת), חלונות גדולים מסביב, פתחי כניסה/יציאה מעולים (צמד דלתות צד על מסילה - המקלות גם על המבוגרים שבמשפחה) ואיכות נסיעה טובה. בהמשך השבוע, תוכל להתאים את נפח תא המטען הרצוי לך ע"י קיפול או פירוק בנפרד של כל מושב משלושת המושבים האחוריים עד לנפח טעינה עצום (3000 ליטרים).

לנהוג בפרטנר החדש שלך יאלץ אותך לברור בעצמך את ההילוכים. אם כבר אינך זוכר איך מזנקים בעלייה, דאגו לך למערכת HILL-HOLDER, שתקל על הפעולה אותה רבים מנהגי ישראל כבר מזמן שכחו. תנוחת הישיבה מעט מסחרית- גבוהה, זקופה עם הגה אופקי יחסית המתכוונן גם לעומק. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים, וידית ההילוכים קרובה להגה, אך מהלכה ארוך ולא מדויק.

מזל שמנוע הטורבו דיזל הזה גמיש ומושך כבר מסל"ד נמוך - מאפשר לעצלנים לפסוח על הורדת הילוך ולמנוע להראות את עוצמתו. לא שמדובר בעוצמה משכרת או ברכב מהיר במיוחד, אך זמינות הכוח קיימת כמעט תמיד. שטח הפנים הגדול של הרכב ומשקלו הגבוה הם לא מתכון אידיאלי לחסכון בדלק, אך התוצאה בפועל של 14 ק"מ לליטר שהושגה במבחן תחת סגנונות נהיגה משתנים - משביעת רצון.

 

פיג'ו פרטנר - מבחן דרכים

או רכב עבודה למשפחה?

מושבים נוחים, הנדסת אנוש שברובה טובה (למעט חריגות מסוימות כמו מיקום כפתורי חלונות החשמל, וידית הילוכים ארוכת מהלך) כמו גם שיכוך בולמים טוב במהירויות בינוניות ומעלה והפרטנר הזה - נעים לחיות איתו. במהירויות איטיות, שם בכביש העירוני השבור, שיכוך הבולמים טעון שיפור מה. לא משהו נוראי, אלא משהו שבדור השביעי והשמיני של הקונצרן הזה ראוי היה ללמוד דווקא מהדורות הקודמים.

 

מינימינוואן?

 

הפרטנר / ברלינגו יכול לשמש כרכב משפחתי בהחלט. מאוד מרווח וגם מעט שונה. פורד טורנאו קונקט או פיאט דובלו הוותיקות לא יוכלו להתחרות ברמת הנוחות שהצרפתיה הזו מציעה. צרפתיה אחרת - רנו קנגו החדשה - מציעה את אופציית הדיזל במתכונת מעט חלשה יותר, עם אבזור בטיחותי נמוך יותר (2 כריות לעומת 6 בפרטנר) ובמחיר נמוך ב10000 ש"ח. רנו קנגו מוצעת גם בגרסת בנזין אוטומטית ומאובזרת במחיר זהה לפרטנר/ ברלינגו דיזל ידנית - אופציה שתענה לחלק מן הרוכשים טוב יותר על הדרישות.

פיג'ו פרטנר פירסט - הדגם הוותיק שעדיין משווק במחיר נמוך יותר - יעלם ככל הנראה בשנה הבאה ממחירון לובינסקי לאור העובדה שקיבל היתר להימכר ללא מערכת בקרת יציבות רק לשנה הנוכחית (מ-2010 קיימת חובת בקרת יציבות בכל רכב חדש).

 

פיג'ו פרטנר - מבחן דרכים

אפשרות נוספת להובלת חמישה נוסעים ברכב מרווח וגבוה ניתן לקבל בסקודה רומסטר, המציעה חבילה אטרקטיבית בהחלט וסידור מודולארי של תא הנוסעים.

 

מלבד לחזית בעלת פנים שונות מהברלינגו, מצויד פיג'ו פרטנר בגימור כרום לפנסי הערפל הקדמיים, מוטות אורכיים בגג ולוח שעונים ברקע לבן. בברלינגו תקבלו כתחליף לכך מושבים מבד קטיפה וחיישני גשם ואורות. את הדילמה הזו אתה מוזמן לפתור בעצמך.

 

לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה