דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 308 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

אני יוצא מן הרכב ונכנס לבית הוריי. אבי משקיף על החנייה מבעד לחלון המטבח.

"עוד פעם הבאת מיניוואן?"

אז לא, דווקא לא הבאתי מיניוואן הפעם. פיג'ו 308 היא משפחתית קומפקטית, מתחרה ישירה לפורד פוקוס או למאזדה 3. אבל, מה שנכון, בגובה של 150 ס"מ ורוחב של 181 ס"מ מדובר באחת המשפחתיות היותר מיניוואניסטיות שראיתם לאחרונה. מה זה בעצם אומר? תא הנוסעים מרווח ואוורירי, תנוחת הנהיגה גבוהה ושלטת. ומה זה לא אומר? רק רגע, בואו לא נקדים את המאוחר.

קודמתה של ה-308 - פיג'ו 307 - סימנה את קו המחשבה של היצרנית למילניום החדש. פחות התמקדות בניהוג וספורטיביות, יותר תשומת לב לבטיחות ואיכות חומרים. נו, כמו תכנית הטלויזיה ההיא - להתבגר ולהתברגן. אין ספק, מגמה זו השתלמה לפיג'ו בנתוני המכירות. הגזברים היו מרוצים והאופי החדש זלג גם לדגמים מודרניים נוספים כמו פיג'ו 207 ופיג'ו 407. וכן, גם ל-308.

לעמוד הדגם בקטלוג - פיג'ו 308

 

פיג'ו 308 - מבחן רכב

פיג'ו 308 בפוזה מחמיאה

המכונית שלקחנו למבחן היא המהדורה הבכירה של פיג'ו 308 - מצוידת במנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו וברמת אבזור גבוהה. במחיר של 156,990 ? היא פונה באופן מובהק לצרכן הפרטי, זה שמתלבט בדרך כלל בין פולקסווגן גולף להונדה סיוויק. זה שרוצה משפחתית, אבל עם קצת יותר כוח, קצת יותר אבזור.

קצת יותר כוח

האובססיה החדשה בתעשיית הרכב, בעיקר זו האירופית, היא הקטנת מנועים. לפולקסווגן יש את סדרת ה-TSI המצליחה - מנועים צנועי נפח שבסיוע מגדשי טורבו מפגינים כוח רב. פורד פוקוס הבאה תוצע אף היא עם מנוע 1.6 טורבו-בנזין, ופיאט בראבו משווקת כבר עכשיו עם מנוע 1.4 מוגדש. גם בפיג'ו לקחו את העניין לתשומת ליבם. יחידת ה-1.6-טורבו ב-308 מחליפה הלכה למעשה את מנוע ה-2.0 ליטרים המסורתי של ה-307, ועולה עליו כמעט בכל פרמטר.

 

פיג'ו 308 - מבחן רכב

תשאלנו מדוע משפחה ממוצעת צריכה מגדשים ונענה לכם שטורבו הוא לא רק לחולי הגה ומסניפי בנזין. ראשית כל, צמצום הסמ"קים מביא לירידה בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים. מעבר לזה, עם 140 כוחות סוס מתקבלים ביצועים נאים - 10.2 שניות מהחנייה למאה קמ"ש - אבל עזבו אתכם מזינוקים ופירפורים, מדובר בטורבו מתורבת. יתרונו הגדול של המנוע בא לידי ביטוי בתאוצות ביניים. רוצים לעקוף משאית כבדה ולזנק מ-80 קמ"ש ל-110 בעליות של ירושלים? אין שום בעיה. לחיצה קלה על הגז והטורבו יצליף בסוסים. גוש מומנט של 24.4 קג"ם זמין לרשותכם החל מ-1,400 סל"ד נמוכים - לא הרבה יותר מסל"ד סרק של עמידה ברמזור. זהו לא ספורט קיצוני, אלא פשוט מקל על החיים. וצריכת הדלק? נהג רגוע יוכל להגיע ל-12 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (עירונית/בין עירונית). לא רע בכלל. אך האם לא הגיע הזמן להוציא לגמלאות את הגיר הוותיק מרובע ההילוכים?

קצת יותר אבזור

 

גרסת הטורבו של פיג'ו 308 מגיעה ברמת הגימור הגבוהה - Premium. אביזרי הפרימיום כוללים בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור לספסל האחורי, מערכת שמע משוכללת עם שליטה מההגה ועוד רשימת מותרות ארוכה שתוכלו למצוא בעמוד הגרסה - פיג'ו 308 1.6, טורבו, Premium. תא הנוסעים בנוי היטב, הפלסטיקים איכותיים והנדסת האנוש מוצלחת. ומה לגבי עיצוב פנים? סתם בסדר. לא מעורר השראה. זו תהיה קלישאה עיתונאית לכתוב ששרטטי תא הנוסעים ב-308 מצאו מודל לחיקוי במכוניות גרמניות כמו הגולף. בדרך כלל, קלישאות הופכות לכאלו כיוון שיש בהן אמת.

 

פיג'ו 308 - מבחן רכב

פיג'ו 308. עיצוב חתולי

באשר לבטיחות - אתם יכולים לסמן וי. ציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופי, שש כריות אוויר, מערכת בקרת משיכה ASR, וכמובן מערכת בקרת יציבות ESP. יש אפילו גימיק של הפעלת אורות מצוקה אוטומטית בעת בלימת חירום, כדי להזהיר את הנהגים שמאחור.

קצת יותר נוחות

 

לא חסרות סטיגמות על מכוניות צרפתיות. פיג'ו 308 נופלת ברכות לפחות על החיובית שבהן - נוחות נסיעה גבוהה. בעוד שמרבית המכוניות המודרניות מציעות נוחות טובה בכביש המהיר, אין הרבה משפחתיות שינעימו לכם את הנסיעה העירונית כמו ה-308. הבולמים מסתדרים על סדקים ושברים כמעט כמו פאקיר על מיטת מסמרים. באמפרים גדולים עשויים להוציא את המכונית משלוותה, אך זה פחות מעיד על איכויות הרכב ויותר על חוסר הסבלנות של הנהג.

פיג'ו 308 תעניק תנוחת נהיגה מוצלחת לכל מי שייכנס בתוך הקוקפיט - המושב מתכוונן לכל המימדים  וגם ההגה ניתן להתאמה אישית מלאה. כס הנהג בנוי היטב, אך אניני-החוליות שבינינו לא היו מתנגדים לקצת יותר תמיכה בגב התחתון. גם משענת הראש עלולה להציק לפעמים בנטייה המוגזמת שלה קדימה.

 

פיג'ו 308 - מבחן רכב

פיג'ו 308. תא נוסעים איכותי אך לא יחודי

מבחינת מרחב מחייה - אין תלונות. גם מי שלא צעק "שוט גאן" בזמן יסתדר היטב במושב האחורי. ארבעה מבוגרים יתארחו בקלות בבטן ה-308. חמישה זה כבר סיפור אחר. מימד הרוחב במכונית נדיב בהחלט, אך בדומה לשאר המתחרות בקטגוריה, המושב האמצעי יתאים מקסימום להברחת שב"חים.  

קצת פחות מתקשרת

עיתונאי רכב הם עם נוסטלגי. אל תקשיבו להם. באמת, הביטו לכיוון השני כשהם נאנחים משהו בסגנון ה"אח, לאן נעלמו ימי הזוהר של פיג'ו 306 קשישא..."

 

פיג'ו 308 - מבחן רכב

אז בואו נגמור עם זה זריז. פיג'ו 308 היא מכונית מהירה, יציבה ובטוחה - אך כל הבקרות והמחשבים גוזלים את העבודה מהנהג ומשאירים אותו לשחק בפונקציות השונות של מסך המגע הצבעוני. זהו מחיר הטכנולוגיה. ההגה החשמלי הסוציופת לוקה בבעיות תקשורת חמורות, בקרת היציבות מתערבת בכל פניה שליש-חדה והתחושה הכללית היא שהאריה השואג של פיג'ו התמסד, הוליד 2.4 גורים ולקח משכנתא על צמוד-קרקע בפרברים. האם זה צריך להפריע לכם? קרוב לוודאי שלא. כלומר, אלא אם כן אתם בוחנים מכוניות למחייתכם.  

 

קצת יותר

 

אם פיג'ו 308 מייצגת בחירה ראויה בתקציב של כ-160 אלף שקלים, הרי שהיא בחירה טובה מאוד בתקציב של 120 אלף ש"ח. לו תסכימו לוותר על מגדש הטורבו וכמה לוקסוסים כמו חישוקים קלים, תוכלו לרכוש את הגרסה המוזלת של 308 במחיר דומה לשל ניסאן טידה או שברולט אופטרה מיושנת.

מי שמחפש משפחתית איכותית - או "מכונית לייף-סטייל" כפי שוודאי יגדירו אותה משוררי הפליירים - עשוי למצוא בפיג'ו 308 פרטנרית מתאימה. בסופו של יום, יש סיבה לחיוך העצום שמרוח לה על הפגוש.

 

פיג'ו 308, 1.6 טורבו-בנזין, אוטומטית

יתרונות

חסרונות

מנוע

תיבת הילוכים מיושנת

   נוחות

התנהגות כביש חסרת השראה

בטיחות

בידוד בינוני לרעשי צמיגים ורוח

לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. תא הנוסעים איכותי ונעים 
    אסף, 25-03-2010

    רק חבל שהמחיר של המכונית הזאת, בגרסאות המעניינות יותר, חסר פרופורציות...

    סגור תגובה

  • 2. פיז'ו 308 
    אלישע, 25-03-2010

    אני חושב שהמנוע שלה מצוין. פז'ו, סליחה ב.מ.וו, באמת יודעים לעשות מנועים טובים. אבל תגידו לי מה יהיה עם הגירים שלהם?

    סגור תגובה

  • 3. מזל שיש פראיירים 
    בובו, 26-03-2010

    מעניין כמה מכירות עשתה המכונית הנ"ל בשנה האחרונה במקרה הטוב 5-8 אני לא משווה אבל תוסיף עוד 8 K ויש לך מזדה 6 על כל התוספות השאלה מה עדיף?
    נראה לי מזדה 6

    סגור תגובה

  • 4. ל-3 
    ז'אק, 26-03-2010

    מי קבע שמאזדה 6 עדיפה? הקונספט הזה של יותר גדול = יותר טוב הוא לא נכון.
    למאזדה 6 שעולה עוד 8K יש ביצועים חלשים לעומת ה-308 (בעיקר במומנט), צריכת דלק גבוהה יותר ויותר קשה למצוא איתה חנייה בעיר

    סגור תגובה

  • 5. ל-4 
    מנשה, 28-03-2010

    הכוונה הייתה לגביי התמורה...ונראה לי שהמזדה 6 התמורה עדיפה

    סגור תגובה

  • 6. מנוע - 2010, גיר - 1997 
    חוני המתגלגל, 31-03-2010

    כבעליהן (לשעבר ובהווה) של קסארה, 206, C5 ו-307, כולן עם תיבת ה- AL4 (אשתי, מה לעשות...), באמת שאין לי שום דבר רע להגיד על התיבה הזו, שבידיים של נהג שיודע מה הוא רוצה, נותנת את עצמה יותר מנערת ליווי איטלקית. (ואשתי אומרת - יותר מג'יגולו ברזילאי...)
    אלא שזו תיבה שהתאימה לסוף המאה ה-20, ולא לתחילת העשור השני של המאה ה-21, והשידוך שלה למנועים המודרניים והחסכוניים שיש היום לפיג'ו/סיטרואן, זה בערך כמו לשדך את אודטה לנועם טור (והסליחה עם שניהם...).
    אני אחכה עד שתהיה להם תיבה רובוטית 6 הילוכים (מינימום) וכפולת מצמד.

    סגור תגובה

  • 7. מסכים עם כל מלה של 6 
    חומי הממנגל, 01-04-2010

    יש לי מגאן עם AL4 ואני נהנה מתפעול הגיר
    גם אמינות התיבה, טפו טפו טפו, בינתיים ללא ררב למרות שכבר עברתי את ה-130 אלף ק"מ.
    אבל המגאן שלי תוכננה בשנת 96' - היום כבר יש טכנולוגיות עדיפות בשוק.

    סגור תגובה

  • 8. ליקויים בפיג'ו 308-לא לקנות... 
    יעקב טוחי, 21-10-2011

    צר לי להגיד שהרכב הזה עד כמה שהוא נראה נחמד מבחוץ, הוא לא שווה גרוש מבפנים. המנוע מצלצל בבוקר, איבוד כוח פתאומי, גיר דופק והחברה טוענת שאין כלום עם האוטו אחרי שנסעו איתו חמש קילומטר (למרות שאני נוהג כבר כמעט שנה). חבל לבזבז כסף על רכב כזה. התגובה של הנציג האזורי שלהם גם גובלת בחוצפה כשבעצם הוא טוען שאני מדמיין דברים. לא לקנות...

    סגור תגובה

  • 9. תודה ל8 (לת)
    ראיתי אותה באולם התצוגה ממש יפיפיה.אמשיך לחפש, 14-04-2012

  • 10. לגביי הרכב 
    , 15-10-2012

    מנוע פצצה נוח בפנים אתה מרגיש כמו מלך אבל אצלו הבעיה שהוא מתקלקל בצורות מפגרות יש שם חור למטה וחתולת אוהבת להכנס לשם והן מגיעות למנוע והורסות שם או שנתקעות שם ויכול להיות שזה מה שגורם לרכב להתקלקל נמצאו שם חתולים והייתי צריך לגרש אותם כמו מגרש השדים אני פוחד שאני לא ימצא שם הומלס שמביא ביד על תמונה שלי

    סגור תגובה

  • 11. אנחנו 5 בנות שעושות שיחות וידאו סקס בוואצפ, ומצלמות סקס ומוכרות סרטי סקס פרטיים שלנו  
    מעיין, 15-06-2020


    אנחנו 5 בנות שעושות שיחות וידאו סקס בוואצפ, ומצלמות סקס ומוכרות סרטי סקס פרטיים שלנו בוואצפ:

    מאיה 050-9747348

    דנה 055-3386275

    שירה 055-2761552

    055-2777969 מעיין

    055-3386259 ליטל

    קווי סקס - אם המספרים האלו חסומים לך תחייג לחברת הסלולר שלך ותבקש להסיר את החסימה, הסרת החסימה היא בחינם:
    1919-121-936
    1919-121-970

    שיחות של הכרויות:
    1901-729-213
    1901-729-210



    מצלמות סקס, סקס xxx, סקס לייב, סקס בשידור חי, סקס חי, סקס מצלמות, מצלמות סקס חינם, סקס חיות, שידור חי סקס, צאט סקס חינם, סקס בשידור, מצלמות סקס בשידור חי, מצלמות סק, מצלמות סקב,
    מצלמות סקס חי, סקס במצלמה, מצלמות סקס לייב, מצלמותסקס, מצלמות בקס, מצלמות סקס זוגות, וידאו צאט סקס,
    סקסחי, מצלמות סס, סקס מצלמות חינם, מצלמות לייב סקס, מצלמת סכס, מצלמות עירום, nmknu, xex, nmknu,xex, צ'אט מצלמה, אתרי מצלמות סקס, אתר מצלמות סקס, מצלמות סקס בשידור ישיר,
    שידורי מצלמת סקס, מצלמות סקס אנאלי, מצלמות סקס חיות, מצלמות סקס בחינם, הופעות סקס, ישראליות מחכות לך במצלמות סקס, מצלמות צאט וסקס,كاميرات جنس, كاميرات الجنس, Секс камеры,Камеры, секс

    סגור תגובה

חזור למעלה