דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 3008 (מנוע 1.6 דיזל) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


רכבי ההדגמה של יבואני הרכב מגיעים במקרים רבים בגרסאות המאובזרות והמרשימות ביותר שלהם. הבעיה היא שעל הכבישים, פעמים רבות נמכרות יותר דווקא גרסאות עם מנועים פשוטים יותר והרבה פחות אבזור. פיג'ו 3008 נבחנה אצלנו בגרסה יקרה ומהודרת, עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר, עם 165 כוחות סוס והמון אבזור. מצד שני, רבים מהרוכשים לא נמצאים במדרגת התקציב המאפשרת לרכוש רכב במחיר כזה, והם מעדיפים את רכב הפנאי שלהם בסכומים שנעים סביב 140 אלף שקל. עבורם, לקחנו את הגרסה הפשוטה ביותר של ה-3008 בכדי לבדוק האם האיכויות של הגרסה היקרה נשמרות גם בגרסת הדיזל העממית.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 3008


פיג'ו 3008, מנוע 1.6 ליטר טורבו-דיזל, 120 כ"ס, 144,990 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

ביצועי מנוע

צריכת דלק

נוחות בעיר

מרווח

  לא מתאים לשטח

פיג'ו 3008 דיזל

עיצוב

רכב הפנאי החדש של פיג'ו פשוט נראה נפלא. החזית קרבית והשבכה הקדמית ענקית. מהצד הוא נראה גבוה ושרירי ומאחור יש לו מראה עתידני בזכות שורת הפנסים שאמורים להראות כמו שריטות שמשאירים טפרים של אריה. בגרסה הפשוטה לא מוותרים על משהו משמעותי מפרטי העיצוב השונים, והרכב זוכה להתייחסות יוצאת דופן מהעוברים והשבים. לא אופייני לרכב במחיר כזה.

פיג'ו 3008 דיזל

תא הנוסעים

תא הנוסעים נראה יוצא דופן ועתידני אפילו יותר מהעיצוב החיצוני. בפיג'ו מכנים את זה בשם i-Cockpit, ואכן, כמו במטוס, כל המחוונים והפקדים, יחד עם קונסולה מרכזית מאוד גבוהה, יוצרים סוג של "עטיפה" מסביב לנהג.

הסידור שבין ההגה הנמוך למחוונים שנמצאים על מעין "מדף" מסתדר קצת פחות טוב מבדגמים קודמים של פיג'ו, לפחות לדעתי. ההגה לא יוצא מספיק רחוק ומאלץ תנוחת ישיבה קצת קרובה וקצת גבוהה מדי. מצד שני, אפשר לראות את כל מכסה המנוע. זה נותן תחושה של ישבה בג'יפ ומקל על התנהלות במקומות צפופים.

פיג'ו 3008 - צילום: אסף בר-שי

אל מול הנהג ניצב המסך המתוחכם שהופך את לוח המחוונים למעין מסך מולטימדיה. מדובר בגימיק חביב למדי שמאפשר שליטה על כל מחווני הנסיעה ומלווה בגרפיקה מקסימה. ועדיין, הוא לא מושלם. התפעול שלו לא מספיק אינטואיטיבי והוא לא מאפשר לשלוט מלוח המחוונים על מערכת המולטימדיה והניווט. באודי עשו את זה קצת יותר טוב.
את רוב המערכות תוכלו לתפעל ממסך המגע המרכזי. במקום מסך בית בפיג'ו סידרו את כל תחומי השליטה במעין פסנתר של פקדים מתחת למסך. כמות הפקדים בלבלה חלק מהנהגים אבל היא הופכת את הגישה לכל מערכת ליותר פשוטה. זה עדיין לא הפחית משמעותית את כמות הצעדים הנדרשים כדי לבצע את מה שניתן לבצע ברכב אחר ע"י כפתור פשוט שנמצא בדשבורד.

מעבר לעובדה שהכל נמצא במסך המגע, מפרט האבזור סביר לגמרי. יש בקרת אקלים, דיבורית בלוטות', בקרת שיוט ועוד. הרכב מגיע עם "מוביל-איי", אך אנחנו תמיד מעדיפים מערכות בטיחות שמוטמעות ברכב עצמו. פריט האבזור המשמעותי היחיד שחסר היא מצלמת הרוורס. נכון שישנם חיישני נסיעה לאחור, אך הפיג'ו מאוד גבוהה ויש לה חלון אחורי קטן, ולמרות החיישנים - מצלמה תוסיף הרבה לתחושת הביטחון.

ברכב יש כמויות בלתי נתפסות של תאי אחסון והגודל שלהם עצום. בין המושבים יש תא עמוק מאוד, מתחת לקונסולה יש עוד אחד ובדלתות יש תאים מכובדים.

המושבים מקדימה רכים ולא מספיק תומכים בגוף, אבל הם נוחים. המרווח טוב לנהגים בכל גודל וגם לנוסעים לא חסר מקום. כשאומרים נוסעים, הכוונה גם לאלו שמאחור. לשני נוסעים יש מספיק מקום כדי להתרווח. למרות שהמימדים של ה-3008 קטנים משל קיה ספורטאז' ולא גדולים בהרבה ביחס לניסאן קשקאי, היא מצליחה להיות יותר מרווחת לשני נוסעים. במקביל גם תא המטען גדול מאוד, 520 ליטרים, והיופי הוא היכולת של הצרפתים לשלב בין מבנה פרקטי לעיצוב מוצלח.

פיג'ו 3008 דיזל

נוחות נסיעה

הכיול הבסיסי של ה-3008 די רך, אך לא רך מדי. ברוב הכבישים, מהירים ועירוניים, הרכב הצרפתי מצליח לשמור על הנוסעים רחוק ממהמורות שונות. המהמורות עדיין שם, והם עוברות לתא הנוסעים אבל בדרך כלל אחרי סינון טוב. ככל שהמהמורות נעשות יותר חדות, וכאשר המתלה צריך להתמודד עם מספר עולה של בורות ושברי אספלט, כך יורדת רמת הנוחות. המתלים מעבירים תחושה שהעומס גדול מדי ושאין להם מספיק זמן לטפל בכל מה שהכביש זורק עליהם. בכבישים מסוימים בתוך ערים מסוימות, ה-3008 כבר התחילה לקפץ בצורה מוחשית.

אחת החוויות הכי נעימות היא נסיעה ארוכה בכביש באיכות ממוצעת ומעלה. הרוח לא ממש מצליחה להיכנס ל-3008 וגם הצמיגים לא מעבירים יותר מדי רעש פנימה. למעשה, את הרעש העיקרי שומעים כשעוצרים - אז רעש המנוע נוכח.

פיג'ו 3008 דיזל

מנוע ותיבת הילוכים

זה מכיוון שלפיג'ו 3008, בגרסתה הבסיסית, יש מנוע דיזל. רכב פנאי עם מנוע דיזל הוא לא עניין מקובל בישראל, בטח שלא כגרסת הכניסה לדגם.

המנוע מפיק 120 כוחות סוס מנפח של 1,600 סמ"ק. ההספק הזה מגיע ב-3,500 סל"ד ואת שיא המומנט (30.6 קג"מ) מקבלים ב-1,750 סל"ד. אם אתם מבינים טיפה בצד הטכני אתם יכולים להבין איך המנוע הזה מתקדם. לפיג'ו יש מומנט מאוד מכובד, ומרגישים את זה היטב מעל ל-1,500 סיבובי מנוע לדקה. בתוך רצועת הכוח המנוע מצליח להזיז את הרכב באופן זריז ואפקטיבי קדימה. ככל שהמחט עוברת את נקודת שיא ההספק כך הכוח נעלם והמנוע פחות שש לטפס מעלה.

תיבת ההילוכים לא מאוד מהירה אבל חלקה מספיק. עם נסיעה יום יומית ה-3008 מסתדר בקלות. עקיפות בעליות הוא יעשה בקלות, אבל רק כשהמהירות לא גבוהה מדי, ואם השטח לצורך העקיפה לא קצר מדי.
על המחסור היחסי בכוח מפצה הרכב הצרפתי בצריכת דלק פנומנאלית. בימי המבחן, שלא היו עמוסים אבל הצריכו הרבה נסיעות, עמדה צריכת הדלק הסופית על כ-15.5 ק"מ לליטר. מדובר בנתון טוב ב-50% פחות או יותר מג'יפונים מקבילים במחיר המצוידים במנועי בנזין.

פיג'ו 3008 דיזל

התנהגות כביש

כשנכנסים לכבישים מפותלים ומתחילים להעלות את קצב הנסיעה, הפיג'ו מתחילה להתגלות כ... פיג'ו. המתלים אולי קצת רכים ויש רכינת מרכב מורגשת למדי, אבל כל הסיפור הזה פשוט הולך לטובת ה-3008.

האחיזה גבוהה ויחד עם הגה קטן ומדוייק הרכב פשוט מהנה לנהיגה. הוא מעביר משקל בקלות יחסית והרכות שלו מאפשרת לגלות, בקלות, איפה נמצאות מגבלות האחיזה. רק כשהקצב עולה למהירויות של נהיגת ראלי הפיג'ו ירים ידיים ויפרוש. שם הוא כבר מתנדנד מדי וקשה לשלוט בגוף. אך אל דאגה, הסיכוי שתגיעו למקומות הללו איתו קטן מהסיכוי שתגיעו לירח עד גיל 21. עברתם את הגיל? אז הכל יהיה בסדר.

פיג'ו 3008 דיזל
 

סיכום

תוצאות המבחן עשויות להפתיע. הגרסה החלשה והפשוטה ביותר של ה-3008 עשוייה להיות גם הגרסה הטובה ביותר בהיצע, ולבטח המשתלמת ביותר. ה-3008 נראית נהדר, מאובזרת במידה מספקת, מרווחת מאוד בלי להיות ענקית, מציעה נוחות סבירה רוב הזמן ויש לה יחידת הנעה חסכונית במיוחד.

היא תתאים למי שנוסע הרבה ורוצה ג'יפון, אבל לא מתכנן לסחוט את הדוושה בכל יציאה מרמזור, ובאותו זמן היא תתאים למי שנוסע בעיר – כל עוד הכבישים שם לא נראים כמו מכתשים בירח. וכל העסק הזה מגיע במחיר מהנמוכים בקטגוריה.


לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. הרגשה כאילו מחפשים חסרונות 
    א, 01-03-2017

    מי מהרכבים האלה יכול לשטח? וזה דורש גם 4X4 ותוספת נכבדה של כסף. סובארו פורסטר, פרט לשטח אין לו שום יתרון והמון חסרונות (וגם הרבה יותר יקר)
    לא נוחה בעיר? ביחס למה משווים....לא מאמין לשטות הזו
    ביצועים בהחלט מספקים ויותר עם מומנט אדיר, ומשקל נמוך
    עדיפה על הרנו קדג'אר , וגם על קיה ספורטאז (בגרסת 1600 בוודאי) ובלי לעלות יותר
    צריכת דלק נמוכה ב50%

    סגור תגובה

  • 2. רק קדג'אר 
    עמוס, 01-03-2017

    מה שהופך אצלי את הקדג'אר למנצח בקטגוריה זה במלבד מנוע דיזל עם מומנט גבוה ויכולת יומיומית מעולה(אף אחד לא עושה "רייסים" עם הרכבים האלה אבל כן עוקף בכביש 6 וסוחב משפחה עם ציוד בעליות) זה אבזור טוב כבר בגרסת "זן" כולל מערכות בטיחות מקוריות - שונא מובילאיי!
    וגם שהוא יותר קונבנציונלי בתפעול - הכל דרך מסך מגע לא נוח או בטיחותי בזמן נהיגה - 3008.
    לכן לסיכום:
    ספורטאז' - חלש ולא סוחב ומרגיש כמו צוללת בפנים.
    אטקה - יכל להיות מעולה אבל עם המובילאיי המעצבן.
    טוסון - ע"ע ספורטאז'.
    3008 - הכל דרך מסך מגע וגם מובילאיי מעצבן.
    קדג'אר - מנוע חזק, אבזור טוב, תפעול נוח יותר מ ה 3008 ומערכות בטיחות מקוריות והכל במחיר שפוי (יחסית לקטגוריה, לא לארץ).

    לגבי איכויות נסיעה, נוחות, אני מאמין שהכלים די קרובים מכדי שהצרכן הממוצע ירגיש איזשהו הבדל.

    סגור תגובה

  • 3. וחבל 
    לי חסר דבר אחד גג שמש, 06-03-2017

    אני רוצה את הרכב הזה עם המנוע הזה ובגרסת אבזור יותר גבוהה. חבל שמצמידים את האבזור למנוע בנזין שיש לו שם רע מבחינת אמינות וצריכת דלק

    סגור תגובה

  • 4. פוטנציאל מבוזבז עם מחיר מטופש 
    פרופסור צרכני, 18-03-2017

    סוף סוף יש ליבואן דגם, המעוצב יפה, המכיל מנוע בנזין חדשני [1.6 טורבו]+תיבת הילוכים אטוטמטית יפנית סבירה. נתונים אלה עם מחיר קורץ של 130 אלש"ח היו מביאים את הדגם להיות להיט מכירות!!
    מה עושה היבואן- מוכר הדגם במחיר מופרז ביותר של 170 אלש"ח!
    מישהו מבין טפשות צרכנית זו???
    הרי את הפיקסו עם מפרט דומה היא הבריק ומוכר אותו במחיר סביר ביותר 133 אלש"ח.

    סגור תגובה

  • 5. ל 4 - אתה לא מעודכן :) 
    יואב, 15-07-2018

    הרכב בגרסת הבסיס עולה 147,000 ולא 170,000. המחיר שציינת מתייחס לגרסת הפרימיום ולא האקטיב הבסיסית. גם האקטיב הבסיסית מציעה הרבה יותר ממה שקאיה או יונדאי מציעות לך בגרסה הבסיסית. אם אתה מחפש סאנרוף-קנה קאיה! אם אתה מחפש רכב איכותי ומאובזר.. אתה מוזמן להצטרף:) יש לי את הרכב כחודש ואני עדיין מחפש תירוצים לנהוג ;)

    סגור תגובה

  • 6. ל 4 - אתה לא מעודכן :) 
    יואב, 15-07-2018

    הרכב בגרסת הבסיס עולה 147,000 ולא 170,000. המחיר שציינת מתייחס לגרסת הפרימיום ולא האקטיב הבסיסית. גם האקטיב הבסיסית מציעה הרבה יותר ממה שקאיה או יונדאי מציעות לך בגרסה הבסיסית. אם אתה מחפש סאנרוף-קנה קאיה! אם אתה מחפש רכב איכותי ומאובזר.. אתה מוזמן להצטרף:) יש לי את הרכב כחודש ואני עדיין מחפש תירוצים לנהוג ;)

    סגור תגובה

חזור למעלה