דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 207 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

"איזה יופי שאתה לוקח את ה-207. נוכל לעשות סיבוב היום?". לדיקלה הייתה פיג'ו 206 לפני כמה שנים, לפני שהיא עברה לעיר הגדולה. עכשיו היא עובדת במרחק קו אוטובוס אחד מהבית, לפעמים אפשר גם ברגל. למרות שהיא לא צריכה מכונית, עדיין יש לה פינה חמה בלב לקטנות הצרפתיות. מכוניות עם אופי, תגידו. פיג'ו 207 , שהוצגה לפני ארבע שנים, נחשבת כמכונית די ותיקה בעולם הרכב. למרות זאת, היא עדיין נראית עדכנית וצעירה בקטגוריית הסופר-מיני. לפני יותר מחצי שנה היא עברה מתיחת פנים קלה, המתבטאת בעיקר בריפודים שונים, פגושים מעודכנים ויחידות תאורה אחוריות נאות יותר. מכונית ההדגמה של היבואן עלתה על הכביש כחודש-חודשיים לפני השקת הגרסא המתוחה. טיימינג זה הכל בחיים.

לעמוד הדגם בקטלוג - פיג'ו 207

פיג'ו 207, 1.6 ליטר, 120 כ"ס, אוטומטית

יתרונות

חסרונות

מנוע מתקדם וחזק

תיבת הילוכים מיושנת

  תא נוסעים מרווח

תא נוסעים מעט זול

נוחות טובה (אם כי לא מעולה)

היגוי חסר תחושה

 

פיג'ו 207 - בחוץ

"היא נראית מנופחת כזו". ה-207 אכן נראית כמו פיג'ו 107 שניפחו אותה - לגובה, לרוחב ואיפה לא. ה-207 היא מכונית נאה למראה: פרצוף משפחת פיג'ו הנוכחית מודגש ע"י יחידות התאורה הקדמיות הגדולות ומכסה מנוע ללא שבכה קדמית. מראות הצד הגדולות נראות כמו אוזניים שמוטות של כלבלב חמוד וחישוקי 15 אינץ' עם חיפויי פלסטיק נאים ממלאים היטב את בתי הגלגלים החתוכים. למרות שה-207 חוצה את קו הארבעה מטרים באורכה, היא עדיין יכולה להשתחל לחניות עירוניות בקלות. משטחי פלסטיק שחורים בפגושים יימנעו שריטות זדוניות שנגרמות ע"י אלו שלא יודעים לחנות.

פיג'ו 207 - מבחן דרכים

פיג'ו 207. כשהושקה היא נראתה מפלצתית,  היום כבר מבינים את החן / צילומים: טל ברונפר

 

פיג'ו 207 - בפנים

"וואו, זה מרגיש כמו פולקסווגן". הרושם הראשוני בכניסה לפיג'ו 207 הוא נעים בהחלט. קו החלונות הנמוך תורם לתחושת מרחב מרשימה והחלון האחורי הגדול מעניק שדה ראיה מעולה לאחור. שני מבוגרים יאכלסו את המושב האחורי בכיף. ממושב הנהג, החלק העליון של לוח המחוונים עשוי מפלסטיק נעים למראה ולמגע. קו פלסטיק נאה בגוון כסוף תוחם את צג המידע הגדול ופתחי האוורור בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית. צבירי המחוונים ברורים לקריאה ומוקפים בעיגולי כרום מבריקים. פקד מערכת השמע שממוקם על מוט ההגה נוח לשימוש ומותיר הגה נקי מכפתורים שודדי-תשומת-לב למיניהם. תא כפפות הגדול מסוגל להכיל את כל תיק האיפור של דיקלה. לאחר שהרושם הראשוני חולף, ניתן לראות את נקודות החולשה: איכות הפלסטיקה שנמצאת מתחת לקו המחוונים זולה למדי, גישה לפתחי האוורור הצידיים דורשת הישענות, דיפוני הדלתות חשים שבריריים ותאורת הפנים קמצנית. עם קצת יותר מאמץ והשקעה, זה היה יכול להיות תא נוסעים בין הטובים בקטגוריה, בעיקר בגלל המרחב הפנימי.

 

פיג'ו 207 - מבחן דרכים 

פיג'ו 207 - מתניעים

 

"סע כבר, צריך עוד להגיע לשינקין לפני שיסגרו". מנועה של ה-207 מגרגר בצורה חביבה במהלך הנסיעה. כשמצליפים בו לעבור את קו ה-5000 סל"ד, הוא הופך לקולני במיוחד ומהדהד בתא הנוסעים. חבל: עם 120 סוסים חביבים, המנוע הזה מצוין וקשה למנוע ממנו לעלות בסל"ד. לו רק הייתה משודכת לו תיבת הילוכים טובה יותר, אזי יחידת הכוח הייתה מוגדרת כמעולה. לתיבת ההילוכים מסוג AL4 יש רק ארבעה יחסי העברה, ארוכים למדי בשביל החסכון. כשנוסעים בה במתינות, התיבה פועלת כשורה: התחלת הנסיעה החלטית למדי, שילוב ההילוכים חלק והורדת ההילוכים לפני עצירה מתבצעת בעדינות. אין תלונות. אך כשצריך ממנה קצת יותר, אז היא מתבלבלת. קיקדאון להילוך ראשון מתרחש לעיתים נדירות, אך כשהוא כבר קורה, הזעזוע המתלווה אליו ממש לא נעים. מדי פעם אני לא מתאפק ומעביר לפיקוד ידני, כדי להשתלט למחשב התיבה על העניינים. לא יפה מצידי.

 

פיג'ו 207 - מבחן דרכים 

פיג'ו 207 - נוסעים

"אין תלונות, אני אשב פה במושב הנוסע בשקט". על הכביש, פיג'ו 207 חשה מהודקת ומעט קשיחה. כיול המיתלים משלב בולמי זעזועים קשיחים עם קפיצים רכים יותר, בהשוואה למתחרות הגרמניות הישירות . נוחות הנסיעה העירונית טובה, כאשר ה-207 מסננת יפה מאוד שיבושים קלים. מאידך, על שברים גדולים באספלט העירוני, ה-207 עלולה להגיע עד לסוף מהלך המתלה. בכל אופן, אין תלונות מצד דיקלה שבמושב הנוסע. בכבישים בינעירוניים, המיתלים הרכים יותר גורמים לתחושת נידנוד קלה בהשוואה לגרמניות הקשיחות והמרוסנות יותר, אך ללא פגיעה גדולה בתחושת הבטחון מאחורי ההגה. אפרופו הגה - הוא קליל מדי במהירות עירונית ולא מעביר את כל המידע שהוא צריך להעביר. התנהגות הכביש בטוחה ואחיזת הכביש גבוהה, תודות לצמיגים ברוחב שדגמי פיג'ו הקודמים הכירו רק בגרסאות הספורטיביות. בתקופות אחרות, כל פיג'ו קטנה הייתה סיבה למסיבה לחובבי ההגה. כיום, זהו כבר לא המצב. ה-207 אינה מכונית לחובבי הגה אדוקים.

 

פיג'ו 207 - מבחן דרכים 

פיג'ו 207 - מסכמים

 

"מכונית חמודה. הייתי קונה כזו בשחור, עם סאנרוף". סדרות המאתיים ומשהו הקודמות של פיג'ו הצליחו היטב בארץ. הן שילבו שימושיות טובה עם מידות קטנות ובונוס בצורת הנאה מנהיגה, לאלו שידעו מה זה. כיום, ה-207 היא מכונית נוחה למדי, חביבה למראה, אך ללא אותו בונוס של פאן מוטורי. המגרעות בדמות יחידת כוח בינונית, ניהוג לא מספיק מהנה ותא נוסעים עם גימור בינוני מונעות ממנה לעמוד בפסגת הקטגוריה. האופי והתדמית הטובה של הדגמים הקודמים עושים עימה חסד בשוק כה צפוף ותחרותי. אם דיקלה הייתה קונה אחת כזו, כנראה שזה עושה את העבודה מספיק טוב.

לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה