דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 107 המחודשת - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


היא סגולה, השם ישמור. קטנה, סגולה, עם חלונות כהים מאחור, מסך מגע בהתקנה מקומית ותיבת הילוכים רובוטית. פיג'ו 107 מחכה לי בחניון של היבואן, 3 שנים אחרי שהגיעה לישראל וחודשים בודדים אחרי שעברה מתיחת פנים. אני חושב שאני הגבר היחיד שנכנס למכונית ההדגמה הזו מאז שנהג המובילית פרק אותה בדרך מהנמל. עם לא מעט אומץ אני מתיישב מאחורי ההגה. מזל שיש פה חלונות כהים. מזל שאין לי דייט היום.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 107


פיג'ו 107, 1.0 בנזין, רובוטית, 68 כ"ס, 70,990 שקל 

יתרונות

חסרונות

זולה יותר מטויוטה אייגו

יקרה יותר מסיטרואן C1

  חסכונית

חלשה, רועשת

  ניתן להסתגל לתיבה הרובוטית

צריך להסתגל לתיבה הרובוטית



פיג'ו 107, מהדורת 2012. בסגול היא דווקא חמודה / צילומים: נועם ריין

עם סגולה

פיג'ו 107 כמעט ונתפרה לפי מידותיו של עם ישראל. היא קטנה ומתאימה היטב לפקקים של גוש דן. היא חסכונית, יש לה תיבה כמעט אוטומטית והיא אפילו כמעט יפנית. ה-107 היא מכונית זהה לחלוטין לטויוטה אייגו, שנהנית מהילת הקסם היפנית ששווה לא מעט בישראל - אבל ה-107 זולה יותר בכמה אלפים בודדים, ולכן זוכה פה להצלחה שלא אופיינית למכונית עם סמל צרפתי על הגריל. מתיחת הפנים שעברה ה-107 לא שינתה הרבה: בסך הכל נוספו פנסי לד, נגיעות קלות בעיצוב ושני חלונות בציפוי שחור שאמורים להצדיק תוספת של 3,000 שקל לעומת סיטרואן C1. נגלה כבר עכשיו את הפאנץ': הם לא מצדיקים אפילו 300 שקל. קחו את הסיטרואן.



סגולה להצלחה

על כל 107 ידנית שנמכרה פה מתחילת השנה נמכרו שלוש 107 רובוטיות. עם הצלחה לא מתווכחים, וזו הסיבה שבגללה לקחנו למבחן את ה-107 בגרסה הרובוטית. פיג'ו קוראים לזה "אלקטרונית", וזה מרגיז כמו שזה נשמע: החלפות ההילוכים מגיעות מוקדם מדי, ומשאירות את המנוע הרזה בתחום הלא-אפקטיבי שלו. ההחלפה עצמה לא חלקה (אם כי טובה בהרבה מהתיבה הרובוטית של טויוטה קורולה ההיא) וזינוק בעליה זה מושג שהתיבה עדיין לא למדה. הגעתם לירושלים? תחזיקו טוב את הברקס ותעברו מהר לגז, אחרת תתדרדרו. מצד שני, לתיבה הזו יש יתרונות: היא גורמת לנהג לנסוע לאט יותר מהרגיל (כי למי יש חשק לקיק דאון שמצריך בעיטה הגונה בדוושה) ובכך היא תורמת לצריכת דלק נמוכה. כמה נמוכה? מספיק כדי שנטעה לחשוב שמחוג הדלק התקלקל, אחרי 170 ק"מ בהם הוא לא זז במילימטר. שליטה ידנית על החלפת ההילוכים יכולה להתבצע בקלות באמצעות צמד משוטים שנמצאים מאחורי ההגה. השתמשו במשוטים בחכמה, והתיבה תנדנד הרבה פחות. בעצם למה להסתבך? תשתמשו בקלאץ', תחסכו כמה אלפים בקניה ותיפטרו מהרובוטיקה המתישה.



סגול זועק

לפיג'ו 107 יש מנוע בנפח 1,000 סמ"ק שנותן בשיאו 68 כוחות סוס. זה לא הרבה, אבל המכונית הזו שוקלת 835 ק"ג בסך הכל וזה גם לא הרבה. כשסוחטים את המיץ מהמנוע הזה, וזה בהחלט אפשרי אם מדביקים את הדוושה לרצפה ומגלים סובלנות לרעש המטרטר, מגלים ש-68 כ"ס עשויים בהחלט להספיק למרבית השימושים. את מבחן הקסטל הישראלי צלחה ה-107 על 100 קמ"ש ואפילו טיפה יותר כשבתא הנוסעים מצטופפים ארבעה נוסעים מבוגרים (שלא הצליחו לשמוע אחד את השני משער הגיא ועד גינות סחרוב). זה אמנם קרה בהילוך שני כשמחט הסל"ד הזדקפה עד ל-6,500 סיבובים כמעט-מרביים, אבל זה קרה. דווקא בנסיעה עירונית המנוע קצת מאכזב, ומזניק את הפיג'ו הקטנה אחרונה בכל רמזור. התיבה הרובוטית לא ששה למשוך הילוכים, ולמי יש חשק למעוך את הדוושה בכל יציאה מהמקום? הרבה יותר נוח להתנהל באיטיות בנתיב הימני, ולקצור את הדיווידנד בתחנת הדלק.

התנהגות הכביש לא טובה במדדים המקובלים, אבל האחיזה הנמוכה של הצמיגים עשויה לשעשע את חובבי ההגה. שוב, גם פה צריך לעבור לשליטה ידנית כדי לצאת מפניות במהירות סבירה, והנה עוד יתרון לגרסה הידנית. ההגה קל מאוד, ומי שזוכר בערגה את פיג'ו 106 המופלאה מוטב שינמיך ציפיות, ובעצם שיבטל לחלוטין את הציפיות לפני נהיגה ב-107.

החדר הסגלגל

תא הנוסעים של פיג'ו 107 עושה את העבודה. לא יותר, אולי קצת פחות. המרווח מלפנים סביר, ובמושב האחורי חסר מקום לרגליים ולראש אך יש שפע של מקום לישבן. רק שני נוסעים מורשים לשבת מאחור, והספסל השטוח מאפשר למקם אותם שם מבלי הפרעות. נוסעת גבוהה שהצטרפה למבחן גירדה את התקרה עם כובעה, והביעה מחאה נמרצת במעבר על פסי האטה. עמה הסליחה.



ריפודי המושבים קצת פחות נעימים מאלו שמציעה יבואנית טויוטה, אבל אנחנו באמת נתפסים לקטנות. אין הבדל אמיתי בין המכונית: שתיהן מציעות נוחות בינונית בעיר, שמשתפרת ככל שמהירות הנסיעה עולה. רשימת האבזור דלילה מאוד, ותוספת של מערכת אודיו עם מסך מגע במכונית ההדגמה לא שיפרה בהרבה את התחושה. ל-107 יש רק שני חלונות חשמל (ובעצם, רק שני חלונות בכלל), שני פנסי ערפל, שעון סל"ד, ציפויי עור לידית ההילוכים ולגלגל ההגה וגם חיבור AUX. זה נשמע לא מעט, וזה יותר ממה שמציעה הסיטרואן המקבילה אבל זה לא הופך את ה-107 לשימושית או למפנקת. היינו מעדיפים לקבל פתחי מיזוג יעילים שלא זורקים את האוויר לתקרה, וגם מחשב דרך היה מתקבל בברכה. איכות החומרים אף היא טעונה שיפור, וההרכבה יכולה אף היא להיות טובה יותר. ושמישהו ידאג בבקשה שידית ההילוכים לא תסתובב סביב צירה.

דורשת הסתגלות

אם עד עתה הורגלתם בנסיעה על רכבים אמיתיים, כלומר רכבים שלא משתייכים לקטגוריית מכוניות המיני, פיג'ו 107 תדרוש מכם תקופת הסתגלות. תצטרכו ללמוד להסתדר עם כל המגרעות שלה, ולהתמודד עם העובדה שמדובר באמת במכונית פשוטה. עם הזמן תדעו גם לתפעל באופן יעיל את התיבה הרובוטית, ולא תזכרו שהיא בכלל לא אוטומטית. במידה ותסתגלו אל ה-107 בהצלחה, תוכלו ליהנות ממכונית זולה וחסכונית שעושה את העבודה - אבל בלי גרם של שאיפות להצטיינות.


לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה