דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיאט פולבאק - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


לאחרונה הושק בישראל טנדר חדש מבית פיאט - פיאט פולבאק. אלא שמדובר למעשה במיצובישי טרייטון שנמכר תחת מותג פיאט. זו לא הפעם הראשונה בה אנו נתקלים במקרה כזה אצל היצרנית האיטלקיה: לפני מספר שנים היתה זו פיאט סדיצ'י, גם היא חצי מצמד אחיות שהוליד שיתוף פעולה בין פיאט לבין יצרנית יפנית קטנה יחסית (סוזוקי SX4, במקרה ההוא) שמשתמשת בגב הפיננסי החזק של קונצרן הענק האיטלקי. לאחרונה הולידה מערכת יחסים דומה עם מאזדה (MX-5) את פיאט 124, וכעת נוחת בישראל פיאט פולבאק, גם הוא תולדה של שת"פ שכזה, עכשיו עם מיצובישי.

בניגוד לטרייטון, פיאט פולבאק מגיע לישראל רק בגרסה אחת עם תיבת הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה. הוא יוצע בשתי רמות גימור - סטייל ופרימיום. מחיר גרסת הסטייל הבסיסית - 229,900 שקל, זהה לגרסת ה-Desert שבמיצובישי, ואילו הפרימיום זולה יותר ב-1,000 שקל מגרסת ה-Dakar המקבילה במיצובישי ומחירה עומד על 241,900 שקל.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיאט פולבאק

פיאט פולבאק, טורבו-דיזל 2.4 ליטר, 181 כ"ס, מ-229,900 שקל

יתרונות

חסרונות

אבזור

השהיית טורבו

יכולת שטח

אין גרסאות זולות

בידוד רעשים

מותג חדש בעולם הטנדרים


פיאט פולבאק

יתרון נוסף של פיאט פולבאק על אחיו לבית מיצובישי הוא המנוע של הגרסה הבסיסית, שבניגוד למיצובישי שם הוא מספק 154 כ"ס, הפיאט מפיק בשתי הגרסאות 181 כ"ס. כמצופה מטנדר שטח ראוי גם הוא מצוייד בשלדת סולם ולא בשלדה אחודה, אליה עברו בעשור האחרון כמעט כל הג'יפים הנמכרים בישראל. המתחרים העיקריים: טויטה היילקס, איזוסו די-מקס  ו... מיצובישי טרייטון כמובן. יצאנו לבדוק אם באמת מדובר באותה גברת בשינוי אדרת והאם מדובר ברכישה כדאית.


עיצוב וסגנון

העיצוב החיצוני של פיאט פולבאק בהחלט נאה, השינויים מהמיצובישי מזעריים. האף מודרני ונראה טוב בשילוב עם הפנסים המוארכים. הסבכה מעודנת יחסית, ללא הצעקניות של הניקל המדומה אצל חלק מהמתחרים. העיקול בין תא הנוסעים לתא המטען, וחישוקי הגלגליים הדו-גווניים, יוצרים גם פרופיל נאה.

פיאט פולבאק

תא הנוסעים

רשימת האבזור של פיאט פולבאק כוללת כבר בגרסת הבסיס בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים, מחשב דרך, ידית הילוכים והגה מצופים עור, ציפוי כרום לידיות הדלתות ומראות הצד, חישוקים קלים ומערכת מולטימדיה עם מסך 6.1 אינץ'.

גרסת הפרימיום (אותה בחנו) מוסיפה לרשימה צמיגים רחבים יותר, קיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, ידיות להעברת הילוכים מאחורי ההגה, ריפודי עוד, חימום מושבים קדמיים וכיוון חשמלי של מושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת, שמשות אחוריות כהות, נעילת דיפרנציאל אחורי ומערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' ו-Waze לניווט. שתי הגרסאות מקבלות אבזור בטיחות מכובד, עם בקרת יציבות לנגרר, 7 כריות אוויר, התראה על סטיה מנתיב, חישני תאורה וגשם, מצלמת רוורס ועוד. עד לפני כמה שנים, לקוחות הטנדרים יכלו רק לחלום על מפרטי אבזור כאלו. בטח בטנדרי "1 טון" יפניים רגילים.

ההשוואה המתבקשת מול מיצובישי טרייטון מראה שהגרסה הבסיסית של הפולבאק מאובזרת יותר מזו הבסיסית של הטרייטון (Desert), ואף קרובה יותר לזו הבכירה (Dakar). הגרסה הבכירה מציעה אבזור רב אפילו יותר - אך נעדרת את פנסי הבי-קסנון.
איכות החומרים טובה מאוד, ובמהלך המבחן אשר כלל גם תוואי שטח תובעני לא נשמעו קרקושים. תנוחת הישיבה מוצלחת: הכסא מתכוונן היטב ונוח מאוד גם בנסיעה ממושכת. מדרגות צד תכליתיות (אך מיותרות בשטח) וידיות אחיזה פנימיות גדולות עושות את הכניסה והיציאה מהטנדר לנוחות מאוד. המושב האחורי גבוה ונח (יחסית לטנדר) עם מרווח נאות לרגלים, אך נוסעים גבוהי קומה עשויים להשתפשף בתקרה המשתפלת.

פיאט פולבאק

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה בהחלט טובה. עולם הטנדרים הוא לא עולם מפנק, אך פיאט (או שמא מיצובישי?) הצליחה ליצור שילוב של נוקשות מסויימת של המתלים עם נוחות כוללת מרשימה מאוד כמעט בכל תנאי הדרך. שוב ושוב הזכרנו לעצמנו שמדובר בטנדר. גם רעשי כביש, מנוע ורוח שקטים מאוד ביחס למקובל בקטגוריה.

פיאט פולבאק

מנוע ותיבת הילוכים

מנוע הדיזל שקט יחסית, חזק ובעל מומנט טוב, אולם זמינות הכח סובלת מהשהייה מסויימת של כניסת מגדש הטורבו (שיא המומנט ב-2,500 קג"מ – גבוה מעט ביחס לחלק מהמתחרים). אולם מרגע שהמגדש מתחיל בגדישתו, לא מורגש מחסור בכח והמנוע מושך היטב את הטנדר הכבד היטב הן בכביש והן בשטח, לרבות בשטח טכני מאתגר.

צריכת הדלק גם היא טובה. בשיוט נינוח ניתן להגיע ל-12 ק"מ לכל ליטר, ובמבחן שכלל מאות ק"מ של שבילים, שטח טכני, נהיגה עירונית, נהיגה הררית ונהיגה נמרצת בכבישים מהירים הפולבאק הציג צריכת דלק משולבת של כמעט 9 ק"מ לליטר – מרשים לטובה.

פיאט פולבאק

התנהגות כביש

ספורטיבי הוא לא, אך פיאט פולבאק מצליח לספק בכל זאת אחיזת כביש טובה. ההגה (בגודל ומשקל סבירים בהחלט) מצליח אפילו לשדר מעט תחושה והוא מדוייק מאוד ביחס לטנדר מסוג זה.

יכולת שטח

מצד אחד - מרווח הגחון ממש קטן, מדרגות הצד מגבילות בשטח והמנוע סובל מהשהיית המומנט. מצד שני - המנוע לכשעצמו חזק, והפולבאק מצויד בהילוך כוח, נעילות דיפרנציאל ומערכות אלקטרוניות שמצליחות להתגבר כמעט על כל הצלבה. לחובבי השטח נספר כי מדובר בטנדר חסון עם שלדת סולם ופוטנציאל להתמודד בכבוד עם כל תנאי שטח – אם כי מדרגות הצד וזווית הבטן דורשים זהירות ומיומנות בשטחים טכניים.

פיאט פולבאק

העמסה

מימדי הארגז בפולבאק גדולים מהממוצע, בעיקר לאורך. כאשר פותחים את דלת הארגז ניתן להשיג משטח ארוך אפילו יותר. משקל העמסה של קצת יותר מטון, שהיה מרשים כאשר הטרייטון הושק
לפני למעלה משנה, היום כבר לא נראה מרשים במיוחד - אבל צריך לזכור שזה יותר ממה שמסוגל לסחוב טויוטה היילקס האגדי. בגרירה מסוגל הפולבאק לסחוב למעלה מ-3 טון, אם כי כאן הטויוטה מסוגל לקצת יותר.

פיאט פולבאק
 

סיכום

בניגוד לסיבוב הקודם, בו מכרה פיאט ישראל את הסדיצ'י במחיר גבוה מזה של אחיו התאום וגרמה לו להיות מראה נדיר בכבישי ישראל, נראה שהפעם הפנימה סמל"ת את הלקח ומציעה חלופה לא פחות טובה מזו היפנית. בהתחשב בעובדה שהפעם אנחנו גם מדברים על פלח שוק פחות מוטה סטיגמות ויותר מוכוון עובדות מוצקות, לא נראה שסטיגמות עבר על התוצרת האיטלקית יפגעו במכירות הפולבאק, ועם קצת מזל וקצת מאמץ במכרזים גדולים - הוא באמת עשוי להצליח. בשורה התחתונה - מדובר בטנדר ראוי, מאובזר ונוח ובמחיר תחרותי.


לדגמי פיאט בישראל - פיאט

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה