דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד מונדיאו טורבו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

כאשר סטודנטי שנה א' למשפטים נפגשים לראשונה בפקולטה, מתחיל תהליך מעניין של מיצוב מחדש. רבים מהתלמידים שהצטיינו בעברם ונחשבו לעילית של בני מחזורם אינם מצליחים להתבלט בחבורה החדשה. להפתעתם, מתברר שבחבורה החדשה 700 בפסיכומטרי הוא ציון בינוני ובגרות טובה היא לא ערובה להצלחה. פורד מונדיאו, שנחשבה עד כה לאמת מידה בגווארדיה של מאזדה 6 וטויוטה אוונסיס, קיבלה לאחרונה מנוע חדש ומוגדש, כמו גם תג מחיר גבוה שממצב אותה מול רכבים יוקרתיים יותר. האם המשפחתית הגדולה של פורד מסוגלת להצטיין גם בחבורה של פולקסווגן פאסאט והונדה אקורד?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פורד מונדיאו 


פורד מונדיאו, 2.0 טורבו-בנזין, 240 כ"ס, 184,000 שקל

יתרונות

חסרונות

  נוחה ומרווחת

תא נוסעים

  שילוב מנוע-גיר

  עיצוב בינוני

  התנהגות כביש

רועשת תחת עומס

מאז הוצג ב-2007, הדור השלישי של פורד מונדיאו כמעט לא סבל מתחרות בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, למעט סקודה סופרב המוצלחת. המונדיאו הציגה מרווח מעולה, תודות לרצפה שנלקחה מוולוו S80 הסאלונית. גם מבחינת התנהגות כביש ונוחות האפילה המונדיאו על רוב מתחרותיה. למעט ביצועים מעט פושרים, הציעה פורד מונדיאו את החבילה השלמה ביותר במחיר של כ-150 אלף שקל.

בפורד ניצלו את מתיחת הפנים של המונדיאו בכדי להחליף את מנוע ה- 2.3 ל' בגרסת הטיטניום, היקרה ביותר, ביחידת כוח חדשה: מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 240 כ"ס ותיבה רובוטית כפולת מצמדים. האבזור והמחיר, 184 אלף שקל, נותרו זהים לגרסה המוחלפת.


תעודת בגרות

לא נאריך במילים על המאפיינים שלא השתנו. הרצפה עדיין אותה רצפה, ארוכה ומרווחת. מקדימה לא חסר מקום לנהג ולנוסע, ומאחור גם שלושה מבוגרים יכולים לשבת בנוחות יחסית. רק לנוסע האמצעי יחסר מעט מקום לרגלים. נוחות הנסיעה נותרה מעולה, הפורד מגהצת את הכביש במהירויות השונות ורק מהמורות גדולות יעברו פנימה אל הנוסעים במהירות עירונית. גם בקטגוריית המחיר של מהדורת הטיטניום לא צריך יותר מאצבע או שתיים כדי למנות מכוניות שיספקו נוחות נסיעה טובה יותר.



פורד מונדיאו טיטניום. הוקפצה לכתת המחוננים / צילום: גלעד ארצי

התנהגות הכביש של המונדיאו הייתה ונותרה טובה מאוד. השלדה תענה למרבית גחמותיו של הנהג, באותה מידה שדייר בבית הנצפה ביותר בארץ יענה לגחמותיו של האח הגדול. ההיגוי קל מדי אך מדוייק ואפילו מעביר מעט מידע לידיו האמונות של האוחז בהגה.

האבזור בגרסת הטיטניום שופע וכולל ריפודי עור, הנעה ללא מפתח, גג שמש ועוד. ניתן לומר שגם מבחינה זו עומדת בכבוד המונדיאו מול חברותיה החדשות לקטגוריה.

 

תואר ראשון

 

גולת הכותרת של המבחן היא כמובן המנוע החדש. מנוע זה מושך את האוטו היטב, בסך הכל. לא תמיד מרגישים שיש 240 סוסים מתחת לדוושת הגז, אך יש לזכור שעדין מדובר במכונית כבדה למדי (1570 ק"ג). העברת התיבה הרובוטית המתקדמת למצב ספורט, תשפר משמעותית את התחושה. אם בתיבה עסקינן, נציין כי היא מעבירה הילוכים באופן חלק ומהיר, אך חסרו לנו משוטי העברת הילוכים סמוך להגה בכדי להעצים את חווית הנהיגה. צריך לציין כי תחת עומס נשמע היטב שאון המנוע בתא הנוסעים.

 

פורד מונדיאו. "הפרופיל מרשים בעיקר בזכות גודלו" / צילום: עומר דוידי

תא הנוסעים הוא נקודת התורפה המרכזית בפורד מונדיאו. איכות החומרים גבוהה בדרך כלל, אך העיצוב פושר ואיזור הקונסולה המרכזית שופע בשלל כפתורים קטנים וזולים למראה, ובעיקר זולים ביחס למחיר.

לדעתנו, גם העיצוב החיצוני לא עומד ברף הגבוה שמוצע בקטגוריה. החרטום עוד מציע עיצוב נאה עם  פסי ניקל בוהקים, והפרופיל מרשים בעיקר בזכות גודלו. העיצוב של החלק האחורי, לעומת זאת, מעלה תהיות בנוגע לכושר הראייה של המעצבים. ניתן לומר שמבחינת מראה, המונדיאו אינה אריסטוקרטית מספיק בכדי להתחרות בפולקסווגן פאסאט וחברותיה לסגמנט.

פתיחת תא המטען בגרסת ההאצ'בק של פורד מונדיאו בהחלט מפתיעה לטובה. מעבר לעובדה שלא תאלצו לחזות במכסה התא, יחשף לעיניכם שטח הטענה עצום בגודלו ובעל גישה נוחה במיוחד.


 
מה שהיה טוב מול מאזדה 6 כבר לא מספיק מול פולקסווגן פאסאט / תמונות תא נוסעים וכותרת: יצרן

מצטיינת דיקן?

נו, אז פורד מונדיאו היתה מצטיינת הכיתה בתיכון והגיעה לאוניברסיטה עם המון פוטנציאל. אבל האם היא מנצלת אותו? לדעתי, גם בקטגוריה החדשה שלה, מול כלי רכב ברמת מחיר גבוהה יותר, למונדיאו יש הרבה מה להציע. מדובר במכונית שמשלבת התנהגות, נוחות, מרחב וכמובן שילוב מנוע-תיבה טוב מאוד. לרעתה עומדים תא נוסעים שלא מרגיש מספיק יוקרתי ביחס למחיר ולמתחרות, וכן עיצוב בינוני.

בסוף התואר בבית הספר למשפחתיות גדולות, פורד מונדיאו אולי לא תוכרז כמצטיינת דיקן, אבל מהראשונות בכיתתה היא תהיה. ללא ספק.

לדגמי פורד בישראל – פורד

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. למה תמד בתמונת פנים הרכב יש תמונה מהקטלוג? (לת)
    דן, 02-03-2011

  • 2. השוואה לפאסט כי .... ???? 
    יצחק, 03-03-2011

    לצערי הרב, רכשתי פאסאט חדשהמהסוכנות ב- 2006 , כמות התקלות והצרות שחוותי עם הרכב לא היתה מביישת את הגרועים ברכבים המשומשים. והכל החל מתחילת הדרך, 7 פעמים מזרק סולר, השבתה של הרכב בצד הדרך!!! גרר למוסך פליקס. 7 פעמים שונים החל מ- 7000 ק"מ. פעמים משאבת סולר! השבתת הרכב, גיר ששבק, פעמים טורבו ששבק ,,, ועוד ועוד ...
    זו האיכות אליה הכתב משווה את הרכב ?!
    מא זאיני מעז להתקרב למלכת הסיגמנט. שמלך אחר יבלה בארמון מוסך פליקס ויאכל בורקסים ומרורים לשובע!
    ולא אני בעל מונדאו ואין בכוונתי לרכוש רכב זה.

    סגור תגובה

  • 3. פורד מונדאו 
    איץ, 04-03-2011

    ח'ברה אין שום סיבה לשלם כ"כ הרבה כסף על אוטו כזה ממש לא!!!יש לי פורד מונדאו 2006 ובסך הכל האוטו אמין אבל לדעתי בדלק מוטורס היבואן הגיע למסקנה שצריך להשוות את המחיר לסיגמנט יותר יקר וחבל כי הסופרב של סקודה משדרת הרבה יותר יוקרה מהמונדאו ובפחות כסף,פורד זה מותג עממי יותר ולכן יש להוריד את המחיר לפחות ב-10% אם לא יותר

    סגור תגובה

  • 4. חרה של גיר (לת)
    , 07-10-2013

  • 5. רכב טוב 
    איתי, 01-04-2015

    היה לי כזאת שנת 2011 והרכב פשוט חזק מעיף אותך גיר מצוין הכל טוב רק היה חסר לי מסך מולטימדיה מחיר פחות גבוה ומצלמת רוורס

    סגור תגובה

  • 6. חווית נמיגה יוצאת דופן ללא ספק. 
    ירון, 09-05-2015

    הייתה לח פאסט, ועכשיו מונדאו טיטניום\ עיצוב הפנים בפאסט אולי מרשים יותר, אבל היא מעט משעממת,
    המונדאו לעומת זאת זה זאב בעור כבד...ועומד בשורה אחת עם מכוניות ספורט. שתנהגו תבינו לבד.

    סגור תגובה

חזור למעלה