דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד אדג' 2.0 אקובוסט - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


עד לאחרונה פורד אדג' היה בדיוק מה שציפיתם ממנו להיות: רכב אמריקאי גדול ומאובזר. היה שם גם מנוע שהתאים לפרופיל של הדוד סם: שישה צילינדרים, 3,500 סמ"ק ו- 285 כוחות סוס ממנוע שכל כולו אטמוספרי. למען האמת, לא ממש צריך מנוע אחר ברכב כמו האדג'. הוא מזיז את הרכב ממקום למקום בקצב מעורר הערכה, הוא גמיש, נושם היטב בסל"ד גבוה והוא גם נשמע מצויין. אבל מחירי הדלק וחשש מהתנקשות מצד פעילי סביבה מיליטנטים מתחילים לחלחל לכל מיני מקומות, וכנראה גם לחלק מרוכשי רכבי הפנאי הגדולים. פורד בתגובה החלה להציע גרסה עם מנוע חסכוני והנעה קדמית, גרסה שאמורה לחסוך כסף (אבל לא מבטי נאצה) לרוכשי הג'יפ המצליח שלה. יצאנו לבחון את האדג' במהדורה המחודשת, עם 2,000 סמ"ק בלבד.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פורד אדג'


פורד אדג', מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין, 240 כ"ס, 249,000 שקל

יתרונות

חסרונות

אבזור

נוחות נסיעה בעיר

בידוד רעשים

התנהגות כביש

צריכת דלק בנהיגה רגועה

צריכת דלק תחת עומס


פורד אדג'
פורד אדג'. עדיין כוחני, אבל קצת יותר חסכוני / צילומים: יתיר דוידוביץ
עיצוב
מרשים. האדג' הוא רכב מאוד מרשים. תחליטו אתם מה עושה לכם את זה: הגריל הענק, פנסי הלד הייחודיים או הגלגלים העצומים, אבל בכל מקרה קשה לפספס אותו. הצבע הלבן הולם אותו במיוחד. הפורד הוא לא רכב מאוד ארוך, אך הוא מאוד רחב והפרופורציות מעניקות לו מראה שרירי. מצד שני, חובבי הרכבים העדינים והאלגנטים יאלצו לחפש את הג'יפ שלהם במקום אחר.

תא נוסעים
כמו בכל הגרסאות של האדג', תא הנוסעים הוא מקום שמאוד תרצו לבלות בו. המרווח לחמישה מעולה, הרבה בזכות מימד רוחב שיזכיר למילואימניקים את ההאמר. המושבים עצמם נוחים ומפנקים, אבל הנהגים הגבוהים מביניכם צריכים לבדוק שהם לא פוגשים בגג השמש. מנוע הטורבו הקטן מגיע רק ברמת האבזור הגבוהה. האדג' בגרסה זו מתגאה במערכת שנקראת My Ford Touch. הרעיון הוא לרכז את כל הפונקציות בממשק אחד. ואכן, את כל הפעולות ניתן לבצע ממסך טאצ' במרכז הקונסולה. מגוון פעולות צר יותר (אך עדיין רחב) ניתן לבצע ממסך קטן יותר בלוח המחוונים תוך שליטה מההגה. המערכת הופכת את כל ניהול המידע באוטו (מערכת בידור, בלוטות', מיזוג, מחשב דרך) לדבר מאוד פשוט, ודוברי האנגלית יכולים להשתמש גם בפיקוד הקולי המעולה של פורד.

מי שינסה להפעיל דברים בדרך הרגילה עלול להסתבך, בעיקר באיזור בקרת האקלים שם כל הכפתורים נראים אותו הדבר.

פורד אדג'

נוחות נסיעה
במבחן לגרסה עם המנוע הגדול של האדג', התרשמנו מנוחות הנסיעה לטובה. לדברי אנשי פורד לא חלו שינויים עקרוניים בין הרכבים, אבל לטעמנו נוחות הנסיעה עם המנוע הקטן טובה פחות. בעיקר בכבישים משובשים יותר ורצופי מהמורות, האדג' מרגיש עסוק וקופצני. במהירויות גבוהות העניין הזה מורגש פחות ובכבישים בין עירוניים טובים איכות הנסיעה לא נופלת. דבר שנשאר מעולה גם בגרסה החדשה הוא בידוד הרעשים. למרות שמדובר בכלי רכב לא הכי אווירודינמי, לא תשמעו רוחות או רחשי כביש מוגזמים ולא משנה מה המהירות.

פורד אדג'

מנוע ותיבת הילוכים
הסיבה העיקרית לקנות את האדג' עם המנוע החדש, היא אם תקציב הדלק שלכם מוגבל. צריכת הדלק של ה-SUV של פורד עם מנוע ה-3.5 ליטר לא הייתה רחוקה מצריכת דלק של נושאת מטוסים, מלאת ציוד, ששטה נגד הרוח, בים סוער. ובקצת יותר רצינות, בעבר מדדנו לו 5 ק"מ לליטר תחת עומס ובקושי 8 ק"מ לליטר בנסיעות שלוות ורגועות.

בפורד החליטו להציע את האדג' גם לאנשים שיש להם מספיק כסף להחזיק אותו אבל לא מספיק בשביל להחזיק את תחנת הדלק המתבקשת. לצורך כך הוחלף המנוע האטמוספרי במנוע קטן ומוגדש טורבו. מנוע 2.0 הליטר הזה מוכר היטב בפורד. יש לו 240 כוחות סוס וניתן למצוא אותו גם בפורד מונדיאו ו-S-max. כדי לשדרג את החיסכון בדלק ויתרו האמריקאים גם על ההנעה הכפולה, לטובת הנעה קדמית חסכונית יותר וקלילה יותר.

הסיפור המעניין במנוע החדש של האדג' מתגלה כבר על הנייר. הוא מציע גמישות רבה יותר מגרסאותיו האחרות, עם מומנט של 37 קג"מ. נתון מוצלח יותר אפילו מנתוניו של מנוע ה-3.5 ליטר שמוצע עם האדג'. באופן מפתיע, רצועת הכוח של המנוע (בין שיא המומנט ושיא ההספק) קצרה משמעותית מזאת של הגרסה הנמכרת במונדיאו. רצועת הכוח הצרה מורגשת בעיקר בתחילת נסיעה שם היציאה מהמקום שלווה יותר ובלי סחרור צמיגים רועש. גמישות המנוע מאפשרת המשך חזק והחלטי בהרבה וגם התפקוד של המנוע בסל"ד גבוה טוב יחסית. בכלל, המעמסה של שינוע מכונית לא קלה לעבר השקיעה מתבצעת על ידי ה-2.0 ליטר בצורה שלא מביישת גם אחיו המגודל.

פורד אדג'

ועכשיו לשאלת השאלות. האם הוא יותר חסכוני? התשובה הקצרה היא כן. התשובה הארוכה (למי שחלילה חשב שהוא ברח מהחפירות) היא שזה מאוד תלוי איך תחליטו לנהוג בדוושת התאוצה. אם הנהג יתייחס לדוושת הגז כאילו היא עשויה מגחלים או מסמרים, מד צריכת הדלק הממוצעת יצביע על 10 ק"מ לליטר בנהיגה רגועה, ואף יצליח לדגדג 12 ק"מ לליטר בשיוט מאוד שליו. אבל אם הנהג הוא הודי, או שהוא יחבב את דוושת הגז יתר על המידה, או אז כל לחיצה בריאה על הגז תראה שינוי מהותי בצריכת הדלק הממוצעת והאדג' ישמח לשתות ליטר דלק כל 7 ק"מ לליטר ואף למעלה מכך.

התנהגות כביש
הגרסה עם המנוע החזק הרשימה גם בזכות התנהגות כביש מוצלחת ואחיזה גבוהה, להן תרמה מערכת ההנעה הכפולה. המעבר להנעה קדמית אמנם חוסך דלק אבל תת ההיגוי כעת בולט יותר והתנהגות הכביש פחות מדוייקת ומהנה. בינינו, לא משהו שיזיז לרוכש הממוצע של הרכב.

פורד אדג'

סיכום
הגרסה החדשה של האדג' היא תוספת מבורכת להיצע הדגמים של רכב הפנאי המגודל. ההבדל העיקר הוא, כמובן, בצריכת הדלק, ושם בהחלט יש שיפור מורגש אם מקפידים על נהיגה רגועה ושלווה. מהעבר השני האדג' הרגיש לנו מעט פחות נוח ודינאמי. פער המחיר מרמת האבזור המקבילה עם מנוע ה-3.5 ליטר אמנם אינו גדול, כ-11,000 שקלים, אבל בחישוב ההוצאות הכולל אחרי שלוש שנים גרסת ה-2.0 ליטר תהיה זולה בהרבה. לטעמי הגרסה הטובה ביותר של האדג' נותרה גרסת ה-3.5 ליטר, אבל הימצאותה של גרסת הטורבו קטנת הנפח בהחלט יכולה לשדרג את מכירות האדג' ולהשלים היצע דגמים רחב ומתאים יותר בעבור יותר רוכשי רכבי פנאי. כאלו שמחפשים רכב מרשים כמו האדג' רק עם כמה גוונים של ירוק.


לדגמי פורד בישראל - פורד

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אתם עושים צחוק 
    סאמי, 28-04-2014

    קודם כל מדובר ברכב מזדקן שנמצא כאן מ-2006 ועבר מתיחת פנים מינורית ב-2011, לפי דעתי המנוע החדש וגם המחיר החדש זה גימיק נחמד ותו לא, בתור מי שעקב אחרי הרכב הספציפי הזה, אני יודע שהגירסה הבכירה תומחרה ב 249,000 ש״ח עד לכניסת הגירסה עם המנוע 2.0 העלו בוות אחת את המחיר ל- 260,000 אולי כדי ליצור בידול אבל בסופו של יום זה מהכיס שלנו, בכל מקרה הדגם המזדקן והלא רלוונטי הזה יוחלף במהלך 2015, שווה לחכות? לא ניודע אבל המשחק הזה והזילזול באינטלגנטציה של הלקוחות לא מתאים ליבואן מכובד כמו דלק מוטורס.

    סגור תגובה

  • 2. פורד אדג' אקובוסט 
    יונתן, 07-12-2015

    מתיחת פנים בקרוב

    סגור תגובה

חזור למעלה